שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    לבנת השקיעה בקמפיין יותר ממיליון וחצי שקלים
    בשבועות האחרונים רכש משרד החינוך שטחי פרסום גדולים. הסכום שהושקע עד כה: מיליון, שש מאות ושישים אלף שקל. וזה כנראה לא הסוף. יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, אברהם פורז, מתרעם: "זה בזבוז משווע של כספי ציבור"

    מיליון, שש מאות ושישים אלף שקל - זה הסכום שאותו השקיע עד כה משרד החינוך בקמפיין של משרד החינוך לקידום רפורמת דוברת. את המספר הזה מסר הערב (יום ב') משרד החינוך, וככל הנראה המשרד ישקיע עוד כספים רבים בהסברה הנגדית לזו של המורים, שפתחו לפני חודשים ספורים בקמפיין אגרסיבי תחת הכותרת "לבנת, תתפטרי". לטענת משרד החינוך, המורים השקיעו 12 מיליון בקמפיין שלהם. המורים מכחישים.

     

    משרד יחסי הציבור שנשכר לצורך הקמפיין של משרד החינוך הוא "ארד תקשורת", זאת למרות שלמשרד יש מערך גדול של למעלה מעשרה דוברים. קמפיין ההסברה ממוקד ביישום שלב א' ברפורמה בחינוך. בשבועות האחרונים מככבות מודעות בעיתונים ובשלטי חוצות תחת הסיסמה "הרפורמה בחינוך יוצאת לדרך". בשבועות האחרונים רכש משרד החינוך שטחי פרסום גדולים. בין השאר נרכשו מודעות הפרושות על פני שני עמודים.

     

    הבוקר שלח יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ אברהם פורז (שינוי), מכתב לשרת החינוך, ובו תקף אותה על בזבוז כספי הציבור. לדבריו "אני תומך באופן עקרוני בדו"ח דוברת ואף הצבעתי בעד יישומו כאשר הייתי חבר בממשלה והדו"ח הוצג לראשונה. עם זאת, נראה לי כי המסע התקשורתי הנערך על-ידי משרד החינוך התרבות והספורט בעלות של מיליוני שקלים הכולל מודעות גדולות בעיתונות, שילוט חוצות ופרסומים נוספים הם בבחינת בזבוז משווע של כספי ציבור".

     

    "לדעתי", הסביר פורז, "עומדות דרכים רבות ומגוונות להסביר עמדותיו בהסברה בלתי קנויה הכוללת ראיונות בכלי התקשורת האלקטרונית ובעיתונות הכתובה ואין זה ראוי בתקופה של משבר קשה בחינוך, הכולל פיטורי אלפי מורים בטענה של מחסור בכסף, להשקיע מיליוני שקלים במסע ראוותני של יחסי ציבור".

     

    משרד החינוך: חובתנו להביא את הדברים לציבור

     

    לדברי פורז, "בתקופת כהונתי כשר היו למשרדי מספר פרויקטים חשובים - איחוד הרשויות המקומיות, הבראת הרשויות ושינויים בתחומי מינהל האוכלוסין, אך מעולם לא השתמשתי בתקציב המשרד כדי לבצע הסברה יזומה. אני מבקש כי תורי להפסיק לאלתר את הפרסום הראוותני בנושא הרפורמה גם אם ארגוני המורים משתמשים בכלים אלה ואני סבור שגם הם טועים בגישתם, אינני סבור כי זו הדרך הנכונה 'להשיב מלחמה'".

     

    במשרד החינוך מגיבים: "חובתנו להביא לידיעת הציבור את פרטי הרפורמה החשובה ביותר שנעשתה במערכת החינוך מא קום המדינה. ארגוני המורים לאורך חודשים ארוכים ובסכומים שהגיעו ל-12 מיליון שקלים לפחות, הטעו את הציבור בכל הנוגע לפרטי הרפורמה. הארגונים סירבו להגיע להסכמה והציגו מצג שווא כאילו הרפורמה שתפגע בתלמידים ובמורים לא תצא לפועל. משיצאה הרפורמה לדרך ב-32 רשויות על-פי החלטת ממשלה, מחובת המדינה להביא את הדברים לידיעת הציבור וכך נהגה".

     

    מארגוני המורים נמסר בתגובה: "הסכומים שמציגה שרת החינוך שכביכול הוצאנו על הקמפיין שלנו מופרכים ואינם מציאותיים. ארגוני המורים חברו יחדיו במטרה להציל את החינוך בישראל ובמטרה להעלות את מעמד המורה בישראל. ארגוני המורים העמידו לעצמם תקציב עבור מטרה זו והם עומדים במגבלות התקציב".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: באובאו
    משקיעה בהסברה. לבנת
    צילום: באובאו
    קמפיין המורים
    צילום: צביקה טישלר
    פורז מתרעם
    צילום: צביקה טישלר
    מומלצים