שתף קטע נבחר

הקמפיין החותך של דנה

AIG יצאו בקמפיין ל"ליידי AIG" בכיכובה של דנה אינטרנשיונל, אבל במקום להעביר את ההצעה האטרקטיבית לנשים הם הלכו לאיבוד בעולם של גברים. כנראה שמישהו שכח בדרך את קהל המטרה

אין לי ספק שאת הקמפיין ל"ליידי AIG" בכיכובה של דנה אינטרנשיונל הגה גבר. רק גבר יוכל להמליץ שאת הנשים שמקבלות הנחה, תייצג אישה שהיתה פעם גבר. ככה היא גם יכולה לקבל הנחה וגם "לצאת גבר" (או, אולי, במרומז, גבר שבעצם הפך לאישה רק כי זה כדאי יותר בביטוח הרכב).

 

הפרסומאים חשבו בוודאי שהנה - סוף סוף סיבה יש טובה להניח לרגע את "ברוך שלא עשני אישה" ולצאת בסיסמא "פתאום כולם רוצים להיות נשים".

דנה אינטרנשיונל AIG

 ואתם, ציבור הצרכנים, תחשבו טוב טוב ותבינו שהסיסמא הזאת מופנית ל.... גברים! (מי זה "כולם" ולא נשים?) ולמי ההנחה? נשים. אז למי הקמפיין הזה מיועד לעזאזל? בטח שלא אלי ולחברותי.

 

אם כבר הולכים על דנה אינטרנשיונל, אומר בליבו הגברבר הפרסומאי, למה לא להשתעשע קצת במילים: "ליידיס, תלמדו מדנה, לפעמים צריך לדעת לחתוך". לחתוך מה? לחתוך בכביש כדי לצאת גבר? לחתוך במחיר? או אולי הכוונה לחתוך משהו אחר כדי לא להיות גבר?

 

יחסי הציבור של הקמפיין אומרים שדנה אינטרנשיונל נבחרה לקמפיין בגלל שהיא "מייצגת בצורה הבולטת ביותר את הרצון להיות אישה". לי נראה שהיא נבחרה בגלל שמישהו התבלבל בין המסר שהוא התבקש להעביר ל"הברקה" הפרסומית שלו, הבנויה על ההיגיון העקום שאם נשים מקבלות הנחות אז אפילו הגברים ירצו להיות נשים. האם זה מה שאמור לשכנע נשים לבדוק את ההצעה?

 

בואו נעצור לרגע וננסה לשחזר את המהלך המבריק. AIG בדקו ומצאו שנשים מהוות סיכון נמוך יותר בביטוח ובכדי לעודד אותן לעשות ביטוח ב-AIG הם הגו את ביטוח "ליידי AIG - ביטוח רכב לנשים בלבד". כנראה שהם חשבו שהמסר לא
מספיק אטרקטיבי, בולט או מעניין (נו, טוב, הנחה לנשים... לכמה מהן יש בכלל ביטוח? ומי בכלל נתן להן רישיון?) או אולי חשבו שזה עלול לפגוע בלקוחות הגברים של AIG ("שאישה תעקוף אותי במחיר???") ו... הופ! הגיעו לפתרון המושלם – הגברים הם חיות בכביש ("גברים, תמיד ממהרים... מהילוך ראשון, הופ קופצים לחמישי – Animals שואגת דנה") ואם היו חותכים להם את הביצים אז הם היו מקבלים הנחה... "פתאום כולם רוצים להיות נשים".

 

לי נראה מאוד ברור שמישהו שם בדרך שכח את קהל המטרה שלו.

 

קמפיין ל-AIG. משרד פרסום: זרמון גולדמן

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים