תוכנית: למכור את כלי הרכב הממשלתיים ולעבור לליסינג
תופסק עבודתם של אנשי מינהל הרכב ואגפי הרכב במשרדי הממשלה באוצר מעריכים כי התוכנית תחסוך מאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות
משרד האוצר מתכנן מהפיכה בנושא המכוניות הצמודות לבכירים בשירות המדינה וכלל הרכבים המשרתים את הממשלה. במסגרת התוכנית יועברו כל 3,000 כלי הרכב שבמינהל הרכב הממשלתי לשיטת הליסינג, מינהל הרכב הממשלתי ייסגר, כל יחידות הרכב במשרדי הממשלה ייסגרו ועשרות קציני הרכב והעובדים במינהל הרכב ייאבדו את מקומות עבודתם.
החניונים המשמשים לאיחסון מאות כלי רכב שבמאגר הממשלתי ייסגרו וכך גם המוסכים שבשירות המדינה. כמו כן לא יהיו עוד כלי רכב ברזרבה, וכל המנגנון המפעיל את האחזקה והטיפול ברכב הממשלתי יפורק.
ל"ידיעות האחרונות" נודע כי באגף החשב הכללי במשרד האוצר מכינים בחשאיות בשבועות האחרונים את התוכנית, שאותה מובילים החשב הכללי ירון זליכה, עוזר החשב הכללי גיל שבתאי, וראש מינהל הרכב, שאול אדלר.
עד כה רכשה המדינה אלפי מכוניות והצמידה אותן לבכירים - שרים, מנכלי משרדים, ראשי אגפים, סגני מנהלים, מנהלי מחוזות ובעלי תפקידים בכירים אחרים. כבר בקרוב תחסל הממשלה את כל צי הרכב, תמכור את 3,000 המכוניות ותקיים מכרז בין חברות הליסינג לאספקת כלי הרכב הדרושים לשירות המדינה, למעט לצורכי צבא ומשטרה.
המדינה ותצמיד לכל מי שיש להצמיד לו רכב ממשלתי מכונית בליסינג. באגף החשב הכללי מעריכים כי בשיטה זו ייחסכו מאות מיליוני שקלים כבר בשנים הקרובות.
החיסכון כולל את ביטול כל התחזוקה, הפסקת עבודתם של אנשי מינהל הרכב ואגפי הרכב בכל משרד ממשלתי, החזקת חניונים ומוסכים בעלות גבוהה, ניהול מנגנון לרכישה ולמכירה של הרכבים והשגת מימון ממשלתי לצורך זה.
כיום כל מי שמקבל רכב ממשלתי צמוד נדרש להדרכה מיוחדת, המתקיימת בבתי מלון, עובר רישוי מיוחד מטעם הממשלה ואפילו בדיקות רפואיות. כל המנגנון הזה יבוטל גם הוא. בעניין זה מתקיימים דיונים בין אנשי משרדי האוצר והתחבורה, כאשר באוצר טוענים כי מי שיש בידו רישיון מטעם משרד התחבורה לא יהיה זקוק לעבור שוב רישוי חדש, כולל בדיקות רפואיות, בדיקות ראיה והכשרה מיוחדת כדי לקבל רכב ממשלתי.
הכוונה במשרד האוצר היא לבצע את מהפכת הליסינג של הרכב הממשלתי כבר ב-2006.