שתף קטע נבחר

דודג' קליבר: פרטים חדשים

לקראת השקת המכונית החשובה ביותר שלה באירופה לשנים הקרובות, חושפת דודג' פרטים חדשים על הקליבר. על הכוונת: פורד פוקוס ורנו מגאן

דודג', לבית דיימלר-קרייזלר, חשפה פרטים חדשים על הקליבר, המשפחתית הקומפקטית העתידית שתוצע גם באירופה. למעשה, היבשת הקלאסית הינה משווקי היעד החשובים ביותר לדודג', והקליבר תהיה חלוצת ההתקפה. אבל לקליבר לא צפויים חיים קלים: המותג איננו מוכר באירופה, והקטגוריה אליה נכנסת המכונית היא העמוסה והתחרותית בתעשייה.

 

בנזין ודיזל

 

הקליבר, שצפויה להיחשף בגרסה סדרתית לא יאוחר מתערוכת פאריז 2006, תוצע עם שלושה מנועי בנזין ויחידת דיזל בודדת, לפחות בשלב ראשון. בתחום הבנזין - החשוב בעיקר לאמריקה - יוצעו יחידות 1.8 ליטר ו-140 כ"ס, 2.0 ליטר עם 150 כ"ס ו-2.4 ליטר עם 170 כ"ס. לצידן, עבור השוק האירופי, מתכננת דודג' גרסת טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, 136 כ"ס ו-31.6 קג"מ.


דודג' קליבר. תתחרה בקטגוריה הצפופה ביותר באירופה

 

לצד המנועים, חשפה דודג' פרטים גם על אחת מתיבות ההילוכים שתציע הקליבר. זו תהיה תיבה רציפה חדשה, המבטיחה לשפר באופן מהותי את תצרוכת הדלק וביצועי המכונית בהשוואה לתיבה אוטומטית שגרתית. דודג' מבטיחה גם גרסת הנעה כפולה. זו תוצע - לפחות בתחילה - בשוק האמריקני בלבד, ותעביר את מרבית הכוח לגלגלים הקדמיים. במצבי איבוד אחיזה תעביר המערכת חלק מהכוח לאחור, כדי לסייע בייצוב המכונית. באירופה תשווק הקליבר עם הנעה קדמית בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיבת ההילוכים הרציפה
מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטר
דודג' קליבר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים