שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מה צריך לאכול כדי לקבל עור פנים בריא וזוהר
    חשבתם להשיג עור בריא וזוהר רק בעזרת קרמים משובחים וטיפולי יופי יקרים? טעיתם. אכלו את המזון המתאים ותראו איך העור שלכם יגיד לכם תודה
    עור צעיר עור בריא עור חלק וגמיש עור נקי 
    עור רענן 5 מזונות מנצחים 

    רובנו מוכנים לעשות כמעט הכול כדי להשיג עור יפה וזוהר: להוציא מאות שקלים על תכשירי טיפוח שמבטיחים למתוח, להרים ולמצק, לעבור טיפולים שונים ומשונים על ספת הקוסמטיקאית, ואפילו להפקיר את פנינו לסכין המנתחים. לא רבים מאיתנו נעצרים לחשוב שאולי לפני הכול כדאי לבדוק את הצלחת שלנו, את מה שאנו אוכלים.

     

    הקשר בין התזונה למראה עור הפנים נבדק במחקרים שונים. ברובם הוכח שעור מתוח ויפה הוא במידה רבה תוצאה של תזונה מאוזנת ובריאה, בעוד שעור יבש, עייף, הלוקה בקשקשים או בפצעים הוא לעיתים תוצאה של חסרים בתזונה ואוכל לא בריא. אז איך משיגים עור צעיר, בריא, חלק ורענן? הנה כמה דרכים.

     

    ייעוץ מקצועי: ד"ר קרלה אינגל-מגן, נטורופתית
    עור צעיר

    הקולגן הוא חלבון המצוי בכל רקמות החיבור בגוף, ומקנה לעור את צורתו הגמישה ומרקמו החלק. הוא רגיש במיוחד לנזקי הרדיקלים החופשיים (אותן מולקולות הפוגעות ברקמות, מאיצות את תהליכי ההזדקנות ומעודדות היווצרות גידולים סרטניים), שבעקבותיהם העור מאבד את גמישותו ויציבותו ונעשה נוקשה ובעל מראה נפול ומקומט.

     

    במלחמה כמו במלחמה. מזונות נוגדי חמצון ינטרלו את הרדיקלים החופשיים ויאטו את קצב הנזק שהם גורמים לעור.

     

    מה נאכל?

     

    • ויטמין A: פירות וירקות כתומים (אפרסמון, מנגו, פפאיה, גזר, בטטה ועוד).
    • ויטמין C: פירות הדר וקיווי.
    • ויטמין E: אגוזים, שקדים, בוטנים, שמנים צמחיים ואבוקדו.
    • ליקופן: פיגמנט אדום הנמצא בריכוז גבוה בעגבניות ובמוצריהן, בפלפל אדום ובגויאבות אדומות, ובריכוז נמוך יותר באבטיח, במלון, במשמש ובאשכולית אדומה.
    • סלניום: מינרל הנמצא בגרעיני חמניות, עוף, בצל, שום ומאכלי ים.
    • קו-אנזים 01Q: דגי מקרל, סלמון וסרדינים.

     

    כדאי לדעת:

     

    • שלושת הוויטמינים E ,C ,A פועלים יחד כנוגדי חמצון טוב יותר מאשר כל אחד בנפרד או שניים מהם, כך שכדאי להכין ארוחות המכילות מרכיבים משלושתם.
    • לוויטמינים C ,A יש תפקידים נוספים בשמירה על העור. ויטמין C חיוני לייצור הקולגן ולתחזוקה שלו. הוא גם מסייע בריפוי דלקות, ולכן תזונה דלה בו עלולה לגרום להחלמה איטית של פצעים וחתכים. ויטמין A חיוני להתמיינות ולהתרבות נכונה של התאים.

     

    חזור למעלה
    עור בריא

    יכולת התאים לבנות ולחדש את עצמם מעידה על עור בריא. אך לא די בזה, שכן העור מושפע גם מהלחץ שבחיינו. מחקרים שנערכו על עכברי מעבדה העלו שסטרס יכול להגביר את ייצור הנוירופפטידים, מווסתי השומן בעור, שגורמים לאקנה. החוקרים משוכנעים שהתהליך תקף גם בבני אדם.

     

    מה נאכל?

     

    • חומצות אמינו: נמצאות בבשר, בעוף ובדגים. הגוף מייצר מהן חלבונים לבניית הרקמות. חשובה במיוחד היא חומצת האמינו טראונין, המסייעת לייצור קולגן ואלסטין, שהוא המרכיב האלסטי של העור.
    • אבץ: מצוי בשפע בגרעיני דלעת ובשר. מסייע בייצור הקולגן ובתחזוקתו,
      עוזר להחלמה של פצעים וחתכים ומשתתף בחידוש התאים והרקמות.
    • חלבון סויה: מצוי בחלב סויה, פולי סויה וטופו. מסייע לבניית הרקמות.
    • טריפטופן: חומצת אמינו המצויה בגרגרי חומוס. מעודדת את הפרשת המוליך העצבי סרוטונין, ובכך תורמת להעלאת הביטחון העצמי, להורדת המתח ולרגיעה.
    • ויטמינים מקבוצת B: מסייעים לחיזוק תחושת הרוגע.
    • 3B (ניאצין): מצוי בדגים, בשר רזה, אורז וקטניות. מכונה ה"וויטמין של העור", מכיוון שפרט לאיזון מערכת העצבים הוא שומר גם על בריאות העור.
    • 1B: מצוי באורז מלא, דגנים מלאים, נבטים, פטריות, אספרגוס, בשר, כרוב ניצנים וכרובית.
    • ויטמינים 2B, 21B: מצויים בכבד, ירקות, ביצים, חלב ומוצרי חלב.
    • 6B: מצוי בפירות ים, דגנים מלאים, אגוזים, שזיפים מיובשים, בננות ופולי סויה.

     

    חזור למעלה
    עור חלק וגמיש

    אספקה טובה של שומן לעור תעשה כאן את העבודה. רגע, אמרנו שומן אבל לא התכוונו שתצרכו שומנים ללא גבול. תזונה עתירת שומן עלולה לגרום לעור שמן מדי. השומנים אמורים להוות כ-30% מצריכת

    הקלוריות היומית שלנו, ועליהם להתחלק כך: שליש שומן רווי, שליש שומן חד-בלתי רווי ושליש שומן רב-בלתי רווי. את הגמישות תספקו לעורכם באמצעות פעולה פשוטה: שתיית מים. כמה? ליטר עד ליטר וחצי ליום בהתאם למשקל הגוף.

     

    מה נאכל?

     

    • לציטין: נמצא בביצים. חומר שנוסף על היותו חיוני לפעילות המוח הוא חשוב מאוד גם לחילוף החומרים של השומנים.
    • חומצה לינולאית: נמצאת בשמנים צמחיים. הוסיפו לתפריט שמן זית או כל שמן צמחי אחר שרשום עליו שמן כתית או שמן מכבישה קרה. השמן יסייע גם לקליטת הוויטמינים A ו- E, המסיסים בשומן.
    • הערות: הוסיפו את השמן בסיום הבישול, ובכל מקרה אל תחממו אותו לטמפרטורה הגבוהה מ-70 מעלות משום שאז הוא עובר שינוי מולקולרי ומאבד את יתרונותיו הבריאותיים.

     

    חזור למעלה
    עור נקי

    אספקת דם טובה חשובה לא רק ללב ולהפחתת רמת הכולסטרול, אלא גם למראה העור. כדי להשיגה יש צורך לנקות את הדם מן הרעלים המצטברים בו באמצעות איסופם דרך מערכת השתן ומערכת העיכול.

     

    מה נאכל?

     

    • סיבים תזונתיים: ירקות (בעיקר ירקות שורש), סובין, דגנים מחיטה מלאה, אורז מלא. הסיבים עוזרים לניקוי המעיים.
    • בירה שחורה או שמרי בירה: את שמרי הבירה אפשר לזרות על הסלט או לערבב בתוך מאכלים.
    • יוגורט ביו: רצוי מחלב עזים או כל יוגורט המכיל את חיידק האצידופולוס המנקה את מערכת העיכול ושומר על פלורת המעיים.
    • עשבי תיבול: עשירים בכלורופיל שמסייע לניקוי רעלים מן הדם.

     

    חזור למעלה
    עור רענן

    אספקת חמצן חשובה לשמירה על גוון עור רענן. תפקיד זה מוטל בעיקר על הכדוריות האדומות בדם. אם תאכלו מהמזונות הבאים תשמרו על מספרן התקין.

     

    מה נאכל?

     

    • חומצה פולית: מצויה בעיקר בכבד, עוף, עלים ירוקים ואבוקדו. מחסור בה מפחית את יכולת נשיאת החמצן בדם ומוביל לאנמיה, שגורמת למראה עור חיוור וחסר חיות.
    • ויטמין 2B (נקרא גם ריבופלאבין): מצוי בחלמון ביצה, כבד, חלב וירקות ירוקים. חיוני ליצירת הכדוריות האדומות ולנשימת התאים.

     

    חזור למעלה
    5 מזונות מנצחים

    1. אגוזים וגרעיני חמניות (לא קלויים) - 5-6 יחידות ליום.
    2. ירקות - 2 מנות ליום (פעם כסלט ופעם כירקות מאודים).
    3. פירות בקליפתם - 3 יחידות ליום.
    4. דגנים מלאים - 3/4 כוס ליום.
    5. דגים - 3 פעמים בשבוע לפחות.

     

    חזור למעלה
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: גיא מנדלין
    עור בריא וזוהר. לא רק עם קרמים
    צילום: גיא מנדלין
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים