שתף קטע נבחר

תוצאה מצוינת לפונטו במבחן ריסוק

הדור השלישי של הסופר-מיני לבית פיאט, המכונה גרנדה פונטו, עבר ניסוי ריסוק על-ידי ה-EuroNCAP וזכה לתוצאה מצוינת - חמישה כוכבים

ארגון מבחני הריסוק הבלתי תלוי, יורואנקאפ (EuroNCAP), בחן את הסופר-מיני החדשה של פיאט, הגרנדה פונטו. והתוצאות כפי שמספרים אנשי הארגון, מצוינות: חמישה כוכבים בהגנה על נוסעים (הציון המרבי) ושלושה בהגנה על הולכי רגל. רק הגנה על ילדים בתא הנוסעים היתה ממוצעת בלבד, והסתפקה בציון של שלושה כוכבים.



פיאט גרנדה פונטו - תוצאות מבחן הריסוק

פיאט גרנדה פונטו - תוצאות מבחן הריסוק
הגנה על נוסעים 5 כוכבים (מתוך 5) 34 נקודות
פירוט: ריסוק חזיתי 14 נקודות (85%)
  ריסוק צד 18 נקודות (98%)
  תזכורת חגירה 2 נקודות
הגנה על ילדים 3 כוכבים (מתוך 5) 35 נקודות (72%)
הגנה על הולכי רגל 3 כוכבים (מתוך 4) 19 נקודות (53%)

 

הפונטו, שנבחנה זמן קצר לפני תחילת שיווקה באירופה, צוידה בשש כריות אוויר, קדם-מותחנים לחגורות הבטיחות (עם תזכורת חגירה למושבים הקדמיים), תאימות לתקן ISOFIX למושבי ילדים ומערכות ABS ו-EBD (חלוקת עוצמת הבלימה).

 

מלבד התוצאות הכמותיות (ראו טבלה למעלה), ביורואנקאפ היו מרוצים מעמידות תא הנוסעים, וציינו כי לא היה כל מגע בין בובת הניסוי לגלגל ההגה או לקורות המכונית. כמו כן, הצליחה המכונית למנוע הטלת עומס על ברכי הנוסעים. לשלילה ציינו שם תזוזה קלה של ההגה ודוושת התאוצה.

 

ההגנה מפני פגיעת "צליפת שוט" (תנועת הראש קדימה-אחורה הגורמת לפגיעת צוואר) צוינה לחיוב, כך גם ההגנה לראש הנהג והנוסעים. ביורואנקאפ ציינו כי ניתן היה לשפר את מידת העומס המוטלת בתאונה על חזה הנוסעים, וכי כריות הצד (מסוג וילון) זקוקות לבדיקה, הגם שמילאו תפקידן כראוי. מפיאט נמסר כי הם בוחנים סוגיה זו ויטפלו בה בהקדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים