שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תאומים לא זהים
    ג'יפ הנחיתה בדטריוט שתי מכוניות תצוגה: קומפאס ופטריוט. טום לה-סורדה, יושב ראש קרייזלר החדש, מספר לנו שאפשר כבר להכין את הארנקים

    אחרי שניפץ גיטרות בז'נבה, המשיך דייטר זטשה, יושב ראש דיימלר-קרייזלר החדש לארגן הצגות כשהוא מושך עימו את כל אנשי הקבוצה. טום לה-סורדה, היו"ר החדש של קרייזלר-ג'יפ, אירגן לו "טרמפ" ב-CJ לבמה של מרצדס, וזטשה גמל לו בסיוע בהנחתת שתי מכוניות תצוגה חדשות של ג'יפ. אלה הורדו על גבי במה מיוחדת מגובה של בניין ממוצע.


    טום לה-סורדה, יו"ר קרייזלר, בהשקת הפטריוט (מימין) והקומפאס

     

    הקומפאס והפטריוט החדשים מבוססים על הפלטפורמה שמשמשת גם את הדודג' קליבר, שנחשפה לפני חצי שנה בז'נבה. היא פותחה על ידי מיצובישי, ותשמש גם את הלנסר הבאה. שני רכבי השטח החדשים יוצעו עם מנועים שפותחו על ידי יונדאי, וישודכו גם לתיבה אוטומטית רציפה. הם שונים מאד במראה, אבל חלקי הפנים (אלה שלא הוסתרו) דווקא נראו דומים. נפגשתי עם טום לה-סורדה, יו"ר קרייזלר, לשיחה על שני הדגמים, והוא חייך אלי מייד כאשר אני שואל על ייצור.

     

    "אתה יודע שאצלנו למכוניות התצוגה יש נטייה להגיע ליצור".

     

    אז מתי מתחילים?

     

    "ממש בקרוב".

     

    המחירים? 

     

    "הכלים הללו קטנים וזולים בהרבה ממה שהצענו תמיד. אנו מתכוונים להיות תחרותיים ואגרסיביים באירופה ואני מאמין שגם בישראל".

     

    האם יש סיכוי שתעשו מכוניות קטנות מאלה?

     

    "אני לא רוצה לעשות מכוניות קטנות כי אז קשה יותר להרוויח".

     

    איזה מנועים צפויים?

     

    "1.8, 2.0 ו-2.4 ליטר בתחום הבנזין, ויהיה גם דיזל. זה יעזור לנו לשמור על ממוצע צריכת דלק נמוך יותר של המותג".

     

    הקומפאס המקורי שנחשף בדטריוט 2002 היה בעל שלוש דלתות. האם אתם חושבים להציע מרכב כזה?

     

    "סליחה...לא היה לנו קומפאס עם שלוש דלתות. אני לפחות לא זוכר זאת".


    אבל אנחנו זוכרים: קומפאס שלוש דלתות משנת 2002 

     

    וכאשר אני מתעקש, מאבד יושב הראש של קרייזלר את הסבלנות ונוטש אותי בטענה ש"הוא חייב לבדוק זאת". אז אני עובר לאריק רידנאוור, מספר שניים בג'יפ ואחד ממנהלי הפיתוח. הוא דווקא זוכר היטב את הקומפאס המקורי.

     

    מה ההבדל בין הקומפאס של אז להיום?

     

    "אין שום קשר ביניהם. הקומפאס ההוא היה תרגיל בעיצוב ולמעשה לא נשען על פלטפורמה כלשהי. יש כל מיני מאפיינים בעיצוב שלקחנו משם, אבל השוני בין הכלים גדול".  

     

    מה פתאום שני דגמים? למה גם קומפאס וגם פטריוט?

     

    "שני הכלים החלו כמתחרים על המשבצת. שתי תפיסות שונות לדגם חדש ו'רך' יותר שלנו. אבל הציבור אהב את שניהם וגם אנחנו, ולכן לא התאפקנו".


    ג'יפ פטריוט

     

    איך היית מגדיר את ההבדלים ביניהם?

     

    "שניהם נשענים על אותה פלטפורמה עם בסיס גלגלים זהה (263.5 ס"מ א.ש.) ומערך מתלים דומה. הפטריוט מאד מסורתי, הוא המשך טבעי לג'יפ. הקומפאס מרחיב את ההיצע ופונה לקהל שונה וספורטיבי יותר. המחירים עם זאת לא יהיו שונים באופן מהותי".

     

    אתם נשענים על פלטפורמה של מיצובישי. עד כמה היו היפניים מעורבים בפיתוח?

     

    "השתמשנו בבסיס שלהם, שזה אומר כמה 'נקודות קשות' בתכנון, אבל משם לקחנו את זה קדימה לכיוון שונה לגמרי. הם לא היו מעורבים בפיתוח. גם המנוע החדש (שפיתחה כאמור יונדאי, א.ש.) הוא גרסה שלנו".


    ג'יפ קומפאס

     

    עד כמה קרובים הדגמים החדשים לדודג' קליבר?

     

    "הקרבה מבחינת הבסיס גדולה מאד, ובכל זאת אני חושב שהצלחנו לצקת כאן אופי משלנו".

     

    האם תייצרו גם גרסת שלוש דלתות?

     

    "כרגע לא הודענו על כך דבר. אבל אנחנו בודקים זאת".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ג'יפ קומפאס
    שונה מדגם התצוגה מ-2002
    ג'יפ פטריוט
    דודג' קאליבר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים