שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סגן נשיא ג'ילי בראיון ל-ynet
    המכוניות שלו כבר ערכו ביקור חטוף בישראל, אבל ג'י (ג'ורג') זאהו, סגן נשיא ג'ילי הסינית, עדיין לא יודע מי הנציג שלו בישראל. אלי שאולי שוחח איתו על התוכניות לקראת שיווק באירופה

    כולם מדברים על סין, אבל במפגש ראשון האיום הזה נראה הרבה פחות מוחשי. ג'ילי התייצבה עם חמש מכוניות בפרנקפורט ה-HQ וה-CK (גרסאות משודרגות לאלה שבהן נהגנו בישראל) כאשר לצידן המרינדו, סדאן שמבוססת, כך נראה, על ה-ZX של סיטרואן (ולסינים ככל הנראה אין רשיון לכך).


    ג'ילי CD. מכונית קופה עם עיצוב... מיוחד (צילום: איי פי)

     

    על במה מוגבהת ניצבה ה-CD קופה, שנראית מעט מגוחכת, בייחוד בגלל חישוקי הענק שחושפים בלמי דיסק קטנים במיוחד. אבל גם בגלל העיצוב הגרוטסקי. והייתה גם ה-FC החדשה יותר והמרשימה מכולן. אלא שכל המכוניות נראות חסרות עדיין את הליטוש והאיכות הדרושה באירופה.

     

     

    ג'י (ג'ורג') זאהו, סגן נשיא ג'ילי, מנסה לתת לי תמונה ברורה יותר, אבל הדו-שיח הזה מזכיר לעיתים שיחה בין חרשים לאילמים. התקשורת לא ממש קלה. "אנחנו חברה צעירה, התחלנו ב-1998. אנחנו כמו תינוק שגדל", הוא אומר.

     

    אז מתי אתם מגיעים לאירופה?

     

    "עכשיו אנחנו מבקרים בפרנקפורט בפעם הראשונה. אני לא בדיוק יודע מתי נוכל להיכנס לשווקים אירופים. אנחנו מציגים ורוצים לשמוע תגובות. לדעת מה הדעה של הלקוח האירופי עלינו, כדי שנוכל לשפר".

     

    אין לכם לוח זמנים?

     

    "יש, אבל קודם כל אנחנו רוצים לדעת מה הסיכויים שלנו".

     

    ומה עם עמידה נדרשת בתקן הזיהום יורו-4?

     

    "אנחנו עובדים על זה".

     

    האם המכוניות האלה הן מה שאתם מייעדים לאירופה?

     

    "יש לנו כאן חמישה דגמים. שלושה מיוצרים ונמכרים היטב בסין. ה-CD וה-FC חדשים, הם ייוצרו בשנה הבאה. בדקנו את השוק האירופי ואנחנו יודעים שמכונית זולה חשובה לשוק. הפילוסופיה שלנו היא לייצר לפשוטי העם, ולכן מכוניות כמו ה-HQ הוותיקה יכולה להתאים".


    ג'ילי HQ. תהיה ככל הנראה הראשונה באירופה (צילום: איי פי)

     

    זה אומר שתהיו זולים?

     

    "ככל הנראה".

     

    האם אתם משתפים פעולה ולומדים מחברות אחרות?

     

    "אנחנו רוצים ללמוד, אבל יש לנו גם רעיונות משלנו. אנחנו לומדים מאחרים אבל רוצים לשמר את הסיניות שלנו, כמו למשל ב-CD".

     

    עם מי אתם משתפים פעולה?

     

    "הנה לידי מר וונפו לי, שעוזר לנו בייעוץ ושיתופי פעולה. הוא היה מהנדס של פולקסווגן. גם חברת 'ריק' מגרמניה למשל, עוזרת בעיצוב. והמנועים שלנו מבוססים על טויוטה" (מעניין אם היפנים יודעים על זה, א.ש).

     

    מה עם דגמים נוספים?

     

    "נציג בעתיד הלא רחוק רכב שטח ומיניוואן".

     

    ודיזל?

     

    "עוד לא, אנחנו עובדים על כך".

     

    כמה דגמים צריך כדי להתחיל לרוץ באירופה?

     

    "אני חושב שנתחיל במכונית זולה כמו ה-HQ, ואז נמשיך".

     

    אתם מדברים על ג'ילי כחברה גלובלית. האם תקימו מרכזי מחקר ופיתוח, או אפילו ייצור, מחוץ לסין?

     

    "אם רוצים למכור ג'ילי בכל העולם, צריך לעשות הרבה דברים באירופה. צריך אסטרטגיה ברורה, מרכזים ושותפים. זה יבוא עם הזמן".

     

    האם יש לכם נציג בישראל? שמענו שהגיעו אלינו מכוניות...

     

    "שלחנו מכוניות לבדיקה בישראל, ויש לנו כל מיני הצעות משם. אבל כרגע אין לנו אף נציג בישראל" (ואנחנו חשבנו שכן, א.ש).

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ג'ילי CD. ביטוי של סיניות?
    צילום: רויטרס
    ג'ילי FC. מודרנית למראה
    ה-CK. עברה עדכון
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים