שתף קטע נבחר

שברולט אופטרה... ספורטיבית?

בשברולט רוצים לקדם את תדמית המותג, ומקווים לעשות זאת באמצעות גרסה ספורטיבית חדשה לאופטרה, עם מרכב סטיישן ו-172 כ"ס

רכבי סטיישן שימושיים זוכים להצלחה נמוכה בישראל, בטח בהשוואה לשוק האירופי. שם, ביבשת הקלאסית, נחשבים דגמי הסטיישן לאטרקטיביים לא פחות - ובמקרים רבים הרבה יותר - מאחיהם בעלי מרכב הסדאן (תא מטען נפרד).

 

בתערוכת פרנקפורט, מציגה שברולט-אירופה, דייהו לשעבר, את הנובירה סטיישן +WTCC R, שמוגדרת בינתיים כמכונית תצוגה, אך צפויה להגיע לייצור סדרתי בקרוב. מכונית זו, שבגרסת הסדאן שלה משווקת בישראל כשברולט אופטרה, זוכה כאן לטיפול ספורטיבי שאמור להזריק לה חיוניות שכל-כך חסרה בגרסאות הרגילות.


 

אחרי הכל, גם מכוניות משפחתיות זקוקות במקרים רבים לחיזוק ספורטיבי, כזה שיגרום ללקוח לחשוב שהוא יהנה לנהוג גם בגרסה המשפחתית. את ההקבלה הזו מנסים אנשי שברולט-אירופה לעשות באמצעות ה-WTCC החדשה, שמנסה ככל יכולתה לעורר אסוציאציות של מסלול מירוצים. מכאן גם מגיע שמה, שכן WTCC הוא הכינוי של ליגת מרוצי השיוט בה משתתפת הנובירה/אופטרה באירופה.

 

אז מה השתנה?

 

להפוך את האופטרה למכונית נחשקת היא לא משימה קלה, וניכר כי בשברולט עשו את מירב המאמצים. הסטיישן +R זוכה לעיצוב אגרסיבי יותר, הכולל ספויילרים מלפנים ומאחור, פגושים גדולים וניפוחי מרכב. יחד עם חישוקים קלים גדולים ("17) וסמלי +R בשלל מקומות, נוצר רושם מושך מבאופטרה-ליסינג של השכן. עדיין לא צריך להדאיג את מעצבי פרארי ופורשה, אבל התקדמות מסוימת נרשמה בכל זאת.

 

איפה שהשיפור מתחיל להיות גדול יותר הוא בביצועים. לעומת האופטרה הרגילה, לה 123 כ"ס בלבד ממנוע 1.8 ליטר, כאן מספק אותו מנוע (בסיוע מגדש על) 172 כ"ס ב-6,000 סל"ד. גם המומנט צמח, מ-16.8 ל-23.4 קג"מ ב-4,900 סל"ד.


 

כל זה מאפשר נתון מיאוץ קלאסי של שמונה שניות ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית "גבוהה מ-215 קמ"ש". לשם השוואה, אופטרה בעלת מנוע 1.8 רגיל מאיצה ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות, והמהירות המרבית שלה היא 194 קמ"ש בלבד. ולמי שתהה, הרי שאופטרה 1.6 מחברת הליסינג הקרובה למקום מגוריכם, זקוקה ל-11.5 שניות לאותו מיאוץ ומסוגלת ללא יותר מ-187 קמ"ש.

 

מלבד העיצוב האגרסיבי (שממשיך גם לתא הנוסעים) ותוספת הכוח, נהנית מכונית התצוגה +WTCC R גם משלדה בעלת כיול משודרג. בכלל זה היא הונמכה ב-30 מ"מ לטובת הורדת מרכז הכובד, הותקנו בה מייצבים עבי קוטר, ומערך בולמי הזעזועים והקפיצים שודרג. ייצור? בשברולט עדיין לא מאשרים, אבל רומזים שהסיכויים לכך גבוהים. UMI, לידיעתכם.

 

  • לא אוהבים סטיישן? יש גם +WTCC R סדאן...

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט אופטרה WTCC סטיישן
מבפנים
ועם המשפחה: +R סדאן ומכונית ה-WTCC (בצבע תכלת)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים