שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פולקסווגן פולו GTI יוצאת לאור
    בפולקסווגן הבטיחו גרסה ספורטיבית לפולו עוד בשנת 2001, אבל זו בוששה לבוא. כעת, לאחר מתיחת הפנים, היא סוף-סוף מוצגת: פולו GTI

    שבע שנים לאחר שהוצגה פולו GTI הקודמת, ובפולקסווגן חושפים פרטים ראשונים על גרסת GTI ספורטיבית חדשה. גרסה זו, שהובטחה עוד בימיה הראשונים של הפולו הנוכחית (2001), מגיעה כעת כשהיא מתבססת על מתיחת הפנים שעברה הסופר-מיני בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ.


     

    הבמה לחשיפת ה-GTI החדשה היא יפן, שם תוצג המכונית בתערוכת הרכב השנתית של טוקיו (22 באוקטובר - 6 בנובמבר). בפולקסווגן מסבירים את המהלך - במקום חשיפה במגרש הביתי בפרנקפורט בחודש שעבר - בכך שלדגם ה-GTI של הפולו דרישה רבה בשוק היפני. אפשרות נוספת, סבירה לא פחות, היא שבפולקסווגן רצו להעניק למכונית החדשה תשומת לב גדולה יותר מכפי שהיתה מצליחה לקבל בין שלל הכוכבות של פרנקפורט.

     

    במבט ראשון ניכר שבפולקסווגן התאמצו ליצור הקבלה עיצובית בין גרסאות ה-GTI של הפולו והגולף, כולל אותו צבע אדום שנבחר למכונית שתמונות, כולל הסבכה הקדמית הגדולה בצבע שחור, וכולל חישוקים קלים בעלי עיצוב דומה אך מידה קטנה יותר ("16). התוצאה, לפחות על הנייר, מעניינת יותר מכפי שהביצועים המוצהרים יכולים להבטיח.

     

    החזקה מעולם, אבל

     

    פולו GTI החדשה היא הגרסה הסדרתית החזקה ביותר לפולו, מאז הוצגה הסופר-מיני לפני כשלושה עשורים. זאת, תודות למנוע ה-1.8 ליטר, 20 שסתומים וארבעה צילינדרים המוכר של הקונצרן, שמשודך למגדש טורבו ומספק 150 כ"ס. אבל למרות שמדובר בפולו החזקה ביותר (ה-GTI הקודמת הסתפקה ב-125 כ"ס ממנוע 1.6 ליטר אטמוספרי), הרי שהיא עדיין חלשה משמעותית מכוכבות הקבוצה, כמו רנו קליאו 182 ופיז'ו 206RC. אפילו בתוך קונצרן פולקסווגן, מוצעת סופר-מיני חזקה יותר על אותה פלטפורמה: סיאט איביזה קופרה (בגרסאות בנזין ו-180 כ"ס או דיזל ו-160 כ"ס).


     

    גם הביצועים של ה-GTI כבר לא ממש מרשימים, אפילו בקבוצתה. עם 8.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 216 קמ"ש היא אמנם לא תיצור פקקים בכביש בינעירוני, אבל אלו נתונים שרחוקים מאד מצמרת הקבוצה. הפולו הספורטיבית עושה שימוש בתיבת חמישה הילוכים ידנית.

     

    בפולקסווגן מודעים לכך שה-GTI איננה קטנה קיצונית במיוחד, ומצהירים כי מדובר בשילוב בין יכולת ספורטיבית קלילה, לבין שימושיות יומיומית.

    לכן הדגש בהודעה לעיתונות על האבזור ועל נפח תא המטען (270 עד 1,030 ליטר, אם תהיתם), איננו קטן משמעותית מהדגש על היכולת הדינמית או על הביצועים. בפולקסווגן מבטיחים גם כי ה-GTI תציע את רמות העידון והאיכות המוכרות מיתר דגמי היצרנית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים