שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מאזדה נותרת בגבולות ההיגיון
    בתערוכת טוקיו ה-39 בחרה מאזדה להתמקד במכוניות סדרתיות, או בכאלה שעשויות להפוך סדרתיות בעתיד. את התצוגות המוזרות יספקו כבר המתחרים

    מאזדה תציג בטוקיו שלוש מכוניות חדשות, מהן מכונית תצוגה אמיתית אחת בלבד. מדובר אם כן בדוכן שמרני למדי, בהתחשב בתצוגות של המתחרים היפנים, ובמיוחד סוזוקי וניסאן. במאזדה, כך נראה, מעדיפים להתמקד השנה דווקא במכוניות שסיכויי הייצור שלהן מובטחים - או לפחות גדולים למדי.


    מאזדה MPV החדש. בינתיים ליפן בלבד

     

    בראש - ה-MPV החדש

     

    הרכב החשוב ביותר בדוכן מאזדה יהיה השנה ה-MPV החדש. למיניוואן הגדול אין הפעם יומרות אירופיות, והוא יישאר לפחות בתחילה בשוק היפני בלבד. גם לישראל אין כל כוונה להביא אותו, למרות שהדור הנוכחי עושה כאן חיל אפילו בגילו המתקדם.

     

    הדור החדש ל-MPV ממשיך את עיצוב קודמו, עם שפת מאזדה אופיינית שנראית - לפחות בתמונה הראשונה שנחשפה - שמרנית במקצת. ככלל מתאפיין העיצוב בקווים ישרים, ומבנה מרובע למדי המזכיר מעיין סטיישן מגודל.


    מאזדה סנקו. בלי תוכניות לייצור

     

    יחד עם ה-MPV הציגה מאזדה שלל טכנולוגיות חדשות. בין היתר ניתן למנות מערכות בטיחות הכוללות מצלמות (לצמצום שטחים מתים), מערכת תקשורת בין מכוניות כדי לדווח אחת לשניה על סכנות (בדומה למערכת שהציגה הונדה לא מזמן), אלומת אור מתכווננת לפי כיוון הנסיעה וגולת הכותרת - מחשב שאוסף פרמטרים על אופי הנהיגה, מזהה מצבי סיכון ויכול להשתמש בבלמים, במנוע ובהיגוי בהתאם לצורך, כדי למנוע או לצמצם נזקים.

     

    סנקו - "ספורטיבית למבוגרים"

     

    לצד ה-MPV, תציג מאזדה גם את הסנקו (Senku, מונח יפני שפירושו חלוציות). מדובר במעין מיניוואן לארבעה נוסעים, המצויד במנוע רוטורי, כמו ב-RX8, ומוגדר על-ידי מאזדה כמכונית ספורט למבוגרים.


    סביבת הנהג בסנקו

     

    לסנקו דלתות הזזה גדולות הנפתחות חשמלית, עיצוב מינימליסטי (במיוחד מבחוץ) הכולל יחידות תאורה חבויות בסבכה הקדמית, ותא נוסעים בגוון אדמדם. סיכויי הייצור שלו אפסיים, וגם הרמז על שימוש עתידי במנוע הרוטורי לדגמים נוספים בהיצע מאזדה, נראה ריק מתוכן.

     

    טכנולוגיה ידידותית

     

    לצד שתי המכוניות החדשות, תציג מאזדה בטוקיו גם 5 (תחת שמה היפני - פרמאסי) היברידית. כאן מדובר בשילוב ייחודי בין מנוע רוטורי אותו ניתן

    לתדלק במימן או בנזין, ושמשודך בנוסף לכך למנוע חשמלי. לדברי מאזדה, התקנת המצברים למנוע החשמלי וערכת המימן, לא מפריעים לסידור המושבים ומאפשרים עדיין מרווח נאות לנוסעים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פרמאסי (מאזדה 5) עם מנוע מימן
    מאזדה סנקו
    תא הנוסעים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים