שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    גדולה בקטנות
    דייהטסו מנצלת את תערוכת טוקיו כדי להציג שלל מכוניות קטנטנות לתצוגה ולייצור, כולל דגם שצורך רק ליטר דלק אחד לכל 72 ק"מ

    כמו שסיפרנו לא פעם, תערוכת טוקיו משמשת באופן מסורתי במה להצגת ננסיות יפניות ביזאריות שהקשר ביניהן לעולם הרכב האמיתי לא תמיד ברור. אלה בדרך כלל מכוניות שהקשר ביניהן לבין מה שבאמת יגיע בעתיד לאולמות התצוגה אינו בהכרח ישיר. וכמובן שבתחום הזעיר באמת, מכוניות המיקרו, מנצלים המומחים את הבמה. וכך למשל דייהטסו הקטנה שמציגה שפע מכוניות תצוגה מעניינות בטוקיו. וכיוון שהיא אינה רבת משאבים, הרי שחלק מהדברים האלה אכן מתבססים על דגמים סדרתיים.

     

    עם הפנים לייצור

     

    כך למשל הביגו (Be-go), שם מעניין שעומד מאחורי הטריוס החדש (ונחסוך ממכם את הפירוש רב המשמעויות עליו עמלו היפנים). אלא שלמעשה זהו אותו דגם שנחשף כרכב תצוגה בתערוכת פרנקפורט ולפחות באירופה אין כוונה להחליף את השם טריוס.


    דייהטסו קוסטה

     

    מעניינת יותר היא האסה (ESSE), שם שמצליח לשלב משמעות מהמילה Essence (תכלית) יחד עם ראשי תיבות אקולוגי, פשוט, חכם וקל. נו, אתם כבר מבינים
    את הרעיון. מאחורי הננסית הנעימה לעין שאורכה 339.5 ס"מ, מסתתרת יורשת הקורה. והיא משמשת במה לחשוף את מנוע ה-660 סמ"ק, 58 כ"ס, החדש של היצרנית שמכונה טופז.

     

    ויש גם את ה-SK טורר, מיניוואן מינאטורי אף הוא, באורך של 339.5 ס"מ, מה שמותיר אותו במסגרת קטגוריית המיקרו ביפן. בסיס הגלגלים הארוך שלו (244 ס"מ) מרמז על מרחב מבטיח. העיצוב מודרני ונעים לעיין הרבה יותר מהמקובל אצל דייהטסו בתחום זה. עם זאת, באופן מפתיע הוא מראה דמיון לדגמים של הונדה דווקא.

     

    עם הפנים לדימיון

     

    מבחינת מראה הקוסטה הקטנה - שנראית כמו באגי מודרנית, ומשתמשת בהנעה כפולה - הרבה יותר מושכת את העין. בסיס הגלגלים, 239 ס"מ, מלמד שהיא נשענת על האסה והקווים הכללים מזכירים במשהו את הסיריון החדשה.


    UFE-III. רק ליטר בנזין אחד - ותוכלו לנסוע 72 קילומטרים

     

    ה-UFE-III, שכמו שרומז שמה הינה שלישית בסדרת מכוניות תצוגה, הרבה יותר בדיונית. מדובר במכונית היברידית לשלושה עם מנוע 660 סמ"ק ושתי יחידות כוח חשמליות. לפי דייהטסו העיצוב יעיל מבחינה אירודינמית, עם מקדם גרר של 0.19 CD, ומהווה שיא בתחום מכוניות המיקרו. בדייהטסו מדברים על צריכת דלק של 72 ק"מ לליטר. וזה בהחלט נשמע מעניין בימים אלה.

     

    דייהטסו גם ניצלה את ההזדמנות כדי לחשוף את "סדרת הטופז" שלה שבה, בנוסף למנוע 660 סמ"ק, גם מנוע 1.2 ליטר דיזל שמשודך למגדש על ומגדש טורבו ומייצר 88 כ"ס, ותיבה אוטומטית רציפה (CVT) חדשה עם כינוי זה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים