שתף קטע נבחר

למה הספקים לא יפצו על איטיות הגלישה?

השבוע במדור הצרכנות הדיגיטלית שלנו: על האופן המטעה זו מוצגים המחירים באתרי המכירות באינטרנט, על תיקון התוכנה של ה-imode של סמסונג ועוד

1. כשר אבל מסריח

 

הגולש גדי שלח אלינו אימייל כעוס לפיו אתר המכירות הפומביות אולסייל אינו מכבד את החוק, ולא מציג את התשלום המלא של כל מוצר, הכולל גם דמי משלוח. "החוק קובע כי במכירה מרוחקת חובה לפרסם אפשרות איסוף עצמי ומקום לאיסוף, באופן המאפשר לחסוך את דמי המשלוח. לחילופין ניתן לפרסם מחיר הכולל דמי משלוח, ולהשתחרר מחובה זו", הוא טען.

 

על פי בדיקת ynet, התברר כי אמנם במקרים מסוימים, ולא רק באתר אולסייל, אין אפשרות לאיסוף עצמי אך המחיר עדיין לא כולל דמי משלוח.

 

מאתר אולסייל נמסר בתגובה: "אנחנו פועלים על פי חוק המתיר לנו להראות את הסכום וגם את סכום דמי המשלוח. איננו מחויבים לאפשר איסוף עצמי".

 

פנינו אל עו"ד יצחק קמחי, הממונה על הגנת הצרכן במשרד המסחר והתעשייה ושאלנו אותו מי באמת צודק, וגילינו שהצדק עם אתרי המסחר האלקטרוני.

 

"הצגת המחיר הכולל בדף מכירת המוצר באתר מסחר מותרת לפי כל אחת מהאפשרויות הבאות" מסביר עו"ד קמחי, "1. מחיר המוצר, מתחתיו דמי משלוח, ולבסוף המחיר הכולל, "2. מחיר המוצר, מתחתיו מחיר המוצר כולל דמי משלוח. 3. מחיר המוצר כולל דמי משלוח".

 

בכל מקום אחר כגון באנרים או טיזרים שאינם בבחינת דף מכירה, ניתן להסתפק בהצגת מחיר כדלקמן: מחיר המוצר ודמי משלוח בנפרד. באופן עקרוני על המחיר הכולל לא להיות מובלט פחות ממחיר שאינו כולל. כלומר, על המחיר הסופי להיות מובלט".

 

מה באשר למקרים בהם אתרים לא מפרסמים את האפשרות לאיסוף עצמי?

 

"האתרים לא חייבים לתת את האפשרות לאיסוף עצמי. אתרי אינטרנט מטבעם אינם מיועדים לבוא ולקחת. הבלבול שלכם כנראה נובע מהנחייה קודמת שהייתה. ההנחיה הזו שונתה לפי הוראות הדין ונקבע כי הדרישה היא לפרסם את המחיר כולל דמי משלוח ותו לא".

 

2. למה ה-s410i של סמסונג לא מסתנכרן עם אאוטלוק?

 

הגולש שאול שרכש לאחרונה את מכשיר ה-s410i של סמסונג בחברת סלקום, מספר כי על מנת לסנכרן את ה- PIM (מנהל מידע אישי, תוכנית המכילה כלים לארגון מידע פרטי) של הטלפון ל-Outlook יש צורך להוריד תוכנה מאתר סאני. "התוכנה עובדת חלקית בלבד (בסאני אפילו מודעים לבאג).

 

"הם מודיעים גם באתר וגם טלפונית שהתוכנה היא ללא תמיכה כלשהי. בסלקום לא תומכים עקרונית בתוכנות מסוג זה. למרות כל זאת, סלקום ממשיכה למכור את המכשיר בתור הדגם המתקדם ביותר שלהם בסדרת ה-i-mode ומצהירה שהוא יודע להסתנכרן למחשב".

 

בסאני לא מתחמקים מאחריות ומוסרים כי "אנו מאפשרים להוריד מהאתר תוכנת הסנכרון למכשיר ה-iMode S410i. תקלה נקודתית בתוכנה מונעת באופן זמני את פעולת הסנכרון עם ה-Outlook. תקלה זו בטיפול, ותיפתר לכל היותר, בתחילת השבוע הבא".

 

3. האם נקבל פיצוי על הגלישה האיטית?

 

מזה כחודש ימים מתלוננים גולשים על גלישה איטית לאתרים מחו"ל ברוב ספקי האינטרנט. פנינו לכל ספקיות האינטרנט ושאלנו כיצד הם מתכוונים לפצות גולשים שנפגעו עקב הגלישה האיטית ואם לא, למה לא? בכל החברות העדיפו לא להתייחס לשאלת הפיצוי עבור פרק הזמן בו הורגשה האיטיות והעדיפו להסתכל על החצי המלא של הכוס.

 

מבזק בינלאומי נמסר: "אין אנו מזהים בעיות איטיות גלישה בקרב לקוחותינו. יתר על כן, רק במהלך החודש האחרון הוסיפה בזק בינלאומי קיבולת בינלאומית של 622 מגה ובנוסף הרחיבה תשתיות בקיבולת פנים ארצית לאיכות וחוויית גלישה אופטימלית".

 

מברק 013 נמסר כי: "לא ידוע לנו על בעיה. אם יש גולשים שחשים באיטיות נשמח אם יפנו אלינו ונטפל בבעיה". מ-012 נמסר: "כחברה ששירות הלקוחות בראש מעינייה, בדקנו בעקבות האירוע הנקודתי כל מקרה לגופו של עניין וטיפלה בו מול הלקוח".

 

מחברת נטוויז'ן נמסר: "נטוויז'ן מבצעת מדי יום ארבע בדיקות איכות של כל הפרמטרים בגלישה באינטרנט, לרבות מהירות הגלישה. הבדיקות נעשות גם ביחס לחברות אחרות. רוחב הפס שנטוויז'ן מספקת הינו בהתאם לצרכים ולשימושים של לקוחותיה ולא קיימת כל האטה במהירות הגלישה. עם סגירת אתרי שיתוף הקבצים, זיהתה נטוויז'ן צריכה גוברת בקווים הבינלאומיים ובהתאם הגדילה את נפח הקווים. נטוויז'ן תמשיך לספק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר".

 

מאינטרנט זהב נמסר: "smile אינטרנט זהב מבצעת באופן שוטף בדיקות לבחינת מהירות הגלישה באינטרנט ובחינת היקף השימוש. בחברה לא נרשמו תלונות לגבי מהירות הגלישה. החברה מזמינה כל לקוח שנתקל בבעיה נקודתית לפנות למוקד התמיכה הטכנית של החברה על מנת לקבל פתרון מהיר".

 

נציין רק כי אם ימשיכו ספקי האינטרנט לטמון את הראש בחול הבעיה אינה צפויה להיעלם. נכון שגורמים נוספים משפיעים על איטיות הרשת, שאינם בשליטת הספקים, אך כאשר גולשים רוכשים חבילת גלישה בקצב מסוים ולפרק זמן ממושך סובלים מגלישה איטית בהרבה, אשר עלולה לפגוע בעבודתם ובהכנסתם בחלק מהמקרים, האצבע המאשימה תמשיך להיות מופנית כלפי הספקים.

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: יש להקליד computers בשורת הכתובת ולאחר מכן להוסיף y-i.co.il@. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
הצגת מחירים. גם באופן ווירטואלי
צילום: שאול גולן
צילום: סי די בנק
מה קרה למהירות הגלישה לחו"ל?
צילום: סי די בנק
מומלצים