שתף קטע נבחר

הווירוסים מציפים וספקי האינטרנט עסוקים בשיווק

על הדרך בה ספקי האינטרנט מנסים לדחוף לנו את מוצרי האנטי וירוס שלהם בעקבות מתקפת הווירוסים האחרונה, על חיוב כפול לכבלים ול-yes, ההמלצות האותנטיות של זאפ, ומה קורה עם האתר של 144?

1. הוווירוסים מציפים וספקי האינטרנט משווקים

 

משתמשי הדואר האלקטרוני נחשפו לאחרונה למתקפה עצומה של וירוסים ונראה כי לא היה אחד שלא קיבל לפחות מייל אחד לכאורה מה-FBI, מה-CIA וגם מהאחיות הילטון, המכילים וירוס-תולעת מסוג Sober.

 

גולשים רבים שפנו אלינו בעבר טוענים כי ספקי האינטרנט אחראים להציע לנו קו נקי מווירוסים וספאם. אפשר לחלוק על טענה זו, מאחר והספקים מספקים בסך הכל צינור - תשתית לגלישה באינטרנט.

 

הם אינם אחראים לתכנים המופצים בצינור זה, בהם ספאם, וירוסים וגם דוא"ל לגיטימי. מי שטוען כי הספק אחראי לסינון התיבה מספאם ווירוסים, בוודאי יטען כי הספק אחראי לחסום הודעות מטרידות מנודניקים מקצועיים ומחנויות שמסרנו להן את כתובת הדוא"ל שלנו לפני שנים, כשהיינו תמימים, מבלי לחשוב פעמיים.

 

ספקי האינטרנט צודקים בעמדתם, אך מתקשים לשכנע את ציבור הגולשים בכך. הספקים המציעים שירותי אנטי וירוס ואנטי ספאם בתשלום אינם שונים מכל חברה אחרת שנוהגת באופן דומה, אך כאשר ההצעות השיווקיות לרכישת המוצרים האלה מתקבלת בעת מתקפת וירוסים - כפי שקרה לאחרונה - הדבר תורם לתחושה לא נוחה של הצרכנים, כאילו הספקים מנצלים את מצוקתם לצורך גריפת רווחים. הרושם הזה בוודאי היה מיטשטש, אילו לצד המוצרים המסחריים בתשלום, הספקים היו מציעים ללקוחות להיעזר במגוון כלים אחרים - בתשלום וחינם - הזמינים בשוק.

 

בדרך זו, ספקי האינטרנט אולי יאבדו קצת הכנסות אך יתרמו לאינטרסים של עצמם בטווח הרחוק - מחשבים מאובטחים יותר מובילים לפחות קריאות למוקדי התמיכה. פנינו לכל ספקי האינטרנט הגדולים וביקשנו לדעת על עמדתם בנושא.

 

תגובת 013 ברק

 

 "אנו משקיעים מאמצים גדולים להגן על הלקוחות מפני התקפות ווירוסים שמקורן באינטרנט. לצורך כך מיישמת החברה מספר מנגנוני אבטחה המכסים את כלל הלקוחות - ללא תוספת תשלום. לקוחות

 המבקשים לרכוש הגנה נוספת יכולים לעשות זאת ממגוון מוצרים שנבדקו ואושרו על ידי 013 ברק. למוצרים אלה אנו מספקים תמיכה טכנית כחלק מחבילת השירות. לאור זאת, אין אנו ממליצים על מוצרים שלא נבדקו או שאין ביכולתנו לתקף את אמינותם".

 

תגובת אינטרנט זהב

 

"אנו מספקים ללקוחות שירות אנטי וירוס מקצועי ומתקדם, אשר עבר בדיקות מקיפות על ידי אנשי אבטחת המידע של החברה ואשר עומד בסטנדרט הגבוה ביותר בתחום זה. אין באפשרות החברה להמליץ על תוכנות אנטי וירוס אשר לא נבדקות ומנוטרות באופן קבוע על ידי אנשי המקצוע של החברה.

 

"מתוך נסיוננו, תוכנות הניתנות בחינם אינן עומדות באותם סטנדרטים של איכות איתור הווירוסים וחסימתם וכן במהירות הוצאת חתימות כנגד וירוסים חדשים. יחד עם זאת, באתר האינטרנט של החברה שבו אנו מספקים עדכונים על הווירוסים החדשים, ישנה אפשרות לבצע סריקה online של המחשב ללא תשלום". 

 

תגובת נטוויז'ן

 

"נטוויז'ן רוכשת שירותי סינון מתקדמים מחברת סימנטק. תמורת השירותים הללו נטוויז'ן משלמת לספק סכומים גבוהים. בהתחשב בכך, ובעובדה שהתופעה פוגעת בחלק מהמשתמשים אך לא בכולם, אנו סבורים שהדרך הנאותה היא להציע למשתמשים המעוניינים בכך שירות סינון בתמורה חודשית נמוכה.

 

"באופן זה, אנו מוזילים את השירות הבסיסי למשתמש ומציעים לו ברירה: ברצותו יוסיף וירכוש שירותי סינון מנטוויז'ן, וברצותו יישם במחשביו פתרונות אנטי-וירוס מקומיים".

 

תגובת 012

 

"012 קווי זהב מציעה ללקוחותיה, אך ורק מוצר אבטחה שנבדקו במעבדה ואושרו בחברה".

 

תגובת בזק בינלאומי

 

החברה ממליצה על פתרונות "חינמיים" ללקוחותיה לסינון וירוסים. כמו כן, פיתחנו את SAFE ZONE, תוכנה הניתנת להורדה חינם ומציעה מוצרי אבטחה חינם. נוסף על כך, פיתחנו סביבה סטרילית, בה לקוחות יכולים להגן על עצמם לפני שהם מתחברים לאינטרנט (השירות כמובן בחינם). שירות האנטי וירוס משווק בתשלום שכן פיתוחו ועדכונו כרוכים בתשלום חודשי לגורם חיצוני".

 

נראה כי בזק בינלאומי היא היחידה מבין הספקים הגדולים שמספקת שירות בסיסי לצרכן ומיידעת אותו אודות האלטרנטיבות. 

 

2. למה לשלם כפליים?

 

הגולש דניאל, לקוח של HOT ובזק בינלאומי, אשר עבר לחבילת גלישה של yes ואינטרנט זהב, התלונן כי למרות שב-yes התחייבו לדאוג לניתוקו מחברת הכבלים ומבזק בינלאומי, שום דבר לא נעשה והוא המשיך לשלם על שתי החבילות לאינטרנט במקביל.

 

"כאשר פניתי ל-yes, הם העבירו אותי לאינטרנט זהב וכאשר פניתי לאינטרנט זהב, הם הפנו אותי לבזק, ששוב הפנו אותי ל-yes וכך, נקלעתי למעגל סגור בערך כחודש".

 

מ-yes נמסר: "מבדיקה ברשומות החברה נמצא כי לבקשת דניאל, הועברו פרטיו ל'אינטרנט זהב', שהעבירה לחברת yes אישור לתחילת ביצוע המבצע, וכמו כן, העבירה בקשה לשיוך הלקוח לחברת "בזק" למבצע זה". על פי yes, העניין הסתבך כאשר מבזק נמסר ל"אינטרנט זהב" כי לא ניתן לשייך את הלקוח למבצע מאחר וקו הטלפון אינו רשום על שמו ויש צורך להעביר לידם ייפוי כוח של בעל הקו".

 

ב-22 במרץ, עם פניית דניאל ל"אינטרנט זהב", בוצע בירור בין נציג "אינטרנט זהב" למול חברת "בזק" והוסבר לדניאל כי לא העביר יפוי כוח ל"בזק" ולא ניתן לשייכו למבצע. עם קבלת הפנייה זיכינו את הלקוח בחשבון בסך כ-588 שקלים בגין חיוב החלק היחסי של המבצע המשולב עבור תשתית ADSL וחלק מהחיוב שבוצע על ידי חברת "אינטרנט זהב", כמחווה שירותית.

 

חשוב לציין, כי בכל התקופה המדוברת מר דניאל פיינשטיין גלש באופן פעיל בשרותי "אינטרנט זהב" והשתמש בשירות ה-ADSL של חברת "בזק".

 

3. האם זאפ מצנזר המלצות גולשים?

 

"לפני כמה שבועות קניתי צורב DVD בחנות מקוונת". מספר הגולש ע', "הצורב התקבל כשאינו תקין (מגש לא נפתח), וכשביקשתי לממש את האחריות, נאמר לי שאני צריך להביא את הצורב לתיקון ולקחת אותו בעצמי. לאחר לא מעט צעקות, הם 'הסכימו' לשלוח אותו אלי על חשבוני. עד כאן, עוד מקרה של שירות גרוע שנכנס לסטטיסטיקה.

 

"מכיוון שהגעתי לחנות בעקבות המלצה של זאפ, נראה לי שהמעט שהייתי יכול לעשות הוא לפרסם ביקורת שלילית שם, ולמנוע מאחרים לעבור את מה שאני עברתי. לאחר שכתבתי את הביקורת ושלחתי את המסמכים שמוכיחים שאכן בצעתי את הקניה בחנות, זאפ הודיעו לי שהם מסרבים לפרסם את הביקורת וסירבו למסור למה. ניהלתי איתם התכתבות לא קצרה עד עכשיו, ללא תוצאות".

 

"חשוב לציין - הם לא העלו טענות לגבי התוכן של הביקורת, וגם לא לגבי המסמכים. יתרה מכך, לאחר ששלחתי את הביקורת הם פנו אלי וביקשו שאפקסס את החשבונית. אם הייתה בעיה בתוכן, הם היו יכולים לשלול אותו מראש, ולא היו זקוקים לחשבונית".

 

מ"זאפ" נמסר: "על מנת לשמור על דירוג חנויות אמיתי ומהימן, כל חוות הדעת באתר זאפ אינן מועלות און ליין אלא נבדקות ומאומתות מול אישור רכישה. הצעד הראשון בבדיקת חוות דעת הוא קבלת אישור הרכישה, כמו חשבונית או קבלה. הבקשה לקבלת אישור רכישה מועברת אוטומטית לכל גולש, ללא קשר לתוכן הביקורת. חוות הדעת נבדקות מול החנות – אשר אינה מקבלת אפשרות לפרסום תגובתה.

 

"במקרה זה, הגולש טוען כי קיבל שירות גרוע, אולם לא מציין כי הגיע להבנות עם החנות. החנות נתנה פתרון ראוי ומקובל לבעיה בה נתקל. זאפ לא מתערב בתוכן חוות הדעת, בוודאי שלא עורך ביקורות, אפילו לא מתקן שגיאות כתיב. על חוות הדעת להתייחס לעובדות ענייניות ונתונים אובייקטיבים, והניסוח בו בחר אינו עונה על קריטריונים אלו. לכן, חוות הדעת שרשם ע' על החנות לא יכולה להתפרסם במתכונתה הנוכחית".

 

4. מה קורה עם 144?

 

היום התבשרנו שבזק מוסיפה חיוב חדש למתקשרים לשירות 144 בטלפון. לאחר שנים בהם נהנו הפונים לשירות מהעברה מיידית למספר המבוקש, ללא תוספת תשלום, בבזק במתכוונים להתחיל לחייב את הלקוחות בעבור השלמת שיחה החל מה-1 בפברואר, 2006.

 

החלטנו כי זו הזדמנות לשוב ולהציק לבזק בנוגע לאתר 144, שאינו מעודכן עוד. הפעם האחרונה בה דיווחנו על הנושא (בפעם המי יודע כמה) הייתה כאשר ניסינו לוודא כי בזק תעמוד בהבטחתה להשיק את האתר בסוף הרבעון השני של 2005. מבזק נמסר כי "האתר יעלה לאוויר בעוד כמה שבועות ויהיה ידידותי למשתמש". אנחנו כבר שבעי הבטחות. נאמין כשנראה את זה.

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו את תלונתכם אלינו ל- computers@y-i.co.il .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים