גוגל משיקה מנוע לחיפוש מוזיקה
החברה השיקה מנוע חיפוש חדש, המקל על גולשים למצוא מידע על יוצרים ולהקות, לצפות ברשימות שירים מאלבום מסוים ולרכוש שירים
גוגל השיקה היום (ה') מנוע חיפוש מוזיקה חדש, המשולב במסגרת החיפוש הכללי באתר גוגל העולמי.
גולשים המחפשים בגוגל שמות של שירים או אמנים, יצפו מעתה בראש רשימת התוצאות בהפניה למידע נוסף על היוצר. לחיצה על ההפניה תוביל לדף ובו דיסקוגרפיה מלאה של האמן עם דירוגי הגולשים לכל אלבום ואלבום ואפשרות לסדר מחדש את רשימת האלבומים לפי פופולריות או תאריך הוצאה.
כמו כן, ניתן לצפות ברשימת השירים של היוצר (אם כי היא אינה מלאה בחלק מהמקרים),
כולל ביצועים שונים, עטיפות של סינגלים ואלבומים. גוגל מספקת למחפשים קישורים לרכישת השירים בחנות iTunes, קישורים למילות השירים, לחדשות אחרונות אודות האמן ועוד.
נוסף על כך, מוצעים כל הקישורים הרלוונטיים הקשורים לאמן המבוקש. בשלב זה, אפשרות חיפוש המוזיקה לא זכתה ללשונית משלה באתר גוגל העולמי (בדומה למנוע חיפוש החדשות או התמונות).
מנוע החיפוש החדש כולל בעיקר יוצרים מערביים, ולא ניתן למצוא בו אמנים ישראלים.
לדברי מריסה מאייר, מנהלת מוצרי האינטרנט של גוגל, מנוע חיפוש המוזיקה מיועד להקל על גולשים חובבי מוזיקה, המחפשים מידע אודות יוצר או להקה, ולספק להם אמצעי קל יותר לאתר את המידע המבוקש.
גוגל לא מתכוונת להשיק שירות מוזיקה
מאייר אומרת שבניגוד ליאהו, יריבתה בתחום החיפוש, לגוגל אין תוכניות ליצור שירות מוזיקה משלה, והיא אינה מתכוונת לגבות עמלה מאתרים שאליהם היא מפנה את הגולשים שמעוניינים לרכוש את השיר.
החברה אינה צפויה להפסיד מהתוספת הטריה למנוע החיפוש. אם חיפוש המוזיקה יצליח ו ימשוך גולשים, הוא צפוי לייצר עבורה הזדמנויות חדשות לפרסום מודעות טקסט רלוונטיות יותר.
שיטת הפרסום הזו, שכוללת הצגת פרסומות טקסטואליות מעל ולצד תוצאות החיפוש, מהווה חלק ניכר מהכנסותיה של החברה, שהגיעו במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2005 לכ-4.2 מיליארד דולרים.