שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    חם, מתחמם, לוהט
    בשיאה של מלאכת הפיתוח, חשפו אנשי לוטוס את גרסת המירוצים החדשה והחזקה במיוחד של האקסיג': 750 ק"ג, 289 כ"ס, וכוונה לנצח את פורשה

    מה דעתכם על 289 כ"ס, הנדרשים לשנע 750 ק"ג בלבד? ואיך נשמע יחס כוח למשקל של 380 כ"ס לטון? אלו הם בדיוק הנתונים של הספורט אקסיג' GT3, מכונית המירוץ החדשה לבית לוטוס. וכפי ששמה מרמז, היא תתחרה בליגת ה-GT3 של ה-FIA, בה מתמודדות מכוניות בעלות רמת שיפורים נמוכה יחסית לגרסת הכביש הסדרתית שלהן.


     

    האקסיג' GT3 עושה שימוש במנוע ה-1.8 ליטר המוכר של לוטוס, שמקורו בטויוטה. אבל בעוד ששם הוא מפיק 192 כ"ס, כאן ההספק עומד על לא פחות מ-289 כ"ס. יחד עם משקל עצמי של 750 ק"ג בלבד, הרבה פחות ממכונית סופר-מיני מודרנית, צפויה האקסיג' להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך ארבע שניות או פחות. עם זאת, נתוני ביצועים מדויקים עדיין לא נחשפו, והם נשמרים לשנה הבאה.

     

    הסיבה לכך היא שמכונית המירוץ המעניינת הזו, עדיין איננה מוכנה. בלוטוס החליטו לחשוף אותה מוקדם מהצפוי, כבר בשלבי הניסוי המוקדמים. למעשה, הם טוענים כי הפרויקט נמצא בחיתוליו, והשלב הראשון מנה כחודשיים בלבד. זה כמובן לא צריך להפתיע, בהתחשב בכך שלוטוס ידועה ביכולת הפיתוח שלה לכל הנוגע למכוניות מסלול ממוקדות. זאת ועוד, ה-GT3 מבוססת הרי על האקסיג', שמלכתחילה מכוונת יותר למסלול המירוצים מאשר לכביש. אפילו שהיא יכולה להוביל גם לסופרמרקט (את הקניות עדיף שתשלחו הביתה עם שליח).


     

    ה-GT3 נבחנה לא רק על-ידי אנשי לוטוס, אלא גם על-ידי צוות המומחים של ה-FIA, הפדרציה הבינלאומית למכוניות. זאת, במטרה להעניק לה תקינה להשתתפות

    בליגת ה-GT3 בשנה הבאה. עד אז אמנם היא תצטרך להמשיך ולעבור סדרת בדיקות ופיתוח קפדני, אך בלוטוס משוכנעים שהיא תהיה מוכנה בזמן. ליגת ה-GT3 צפויה לכלול חמישה מירוצים ברחבי אירופה, וישתתפו בה נהגים לא מקצועיים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לוטוס ספורט אקסיג' GT3
    אל תצפו לאבזור מותרות. או אבזור בכלל
    מוכנה להתחרות. כמעט
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים