שתף קטע נבחר

המשחק "קינג קונג": מלך אמיתי

הללויה! קינג קונג הוא כל מה שמשחק שמלווה סרט צריך להיות: מדליק, גדוש באווירה וכולל קוף שעיר וענקי. משחק חובה לכל מי שרוצה לטעום משהו קצת אחר

King Kong הוא אחד המשחקים המיוחדים של השנה. דבר ראשון, מדובר באווירה, והכוונה היא לאווירה במובן הרחב: גרפיקה, סאונד, שליטה ועלילה. כל אלו משמשים כאן למטרה אחת עילאית - לשאוב את השחקן אל תוך ההתרחשות, אל תוך הסרט.

 

King Kong המשחק הוא, יותר מכל דבר אחר, קודם כל סרט. אפשר להוסיף "אינטראקטיבי", אבל העיקר יהיה עדיין "סרט". הוא מחולק לסצנות קצרות ואינטנסיביות, יש לו גיבור ברור שלא פוחד לפתוח את הפה כשצריך (מאפיין נדיר למדי במשחקי פעולה), והדמויות שבו - למרות שאינן חפות מבעיות - נמצאות שנות דור אחרי רוב משחקי הפעולה, בכל הקשור לאינטראקציה שביניהן.

 

הפתיחה

 

המשחק נפתח עם חציו הראשון של הטריילר ל-King Kong. קארל דנהאם, במאי ומפיק כושל בארצות הברית של שנות ה-30, מוצא את הזדמנות חייו לחזור לאור הזרקורים. מפה ישנה שהתגלגלה לידיו מתארת אי לא מסומן שבו על פי הסיפורים מתחבאים מפלצות שעין אדם לא שזפה מזה מאות ואלפי שנים.

 

ללא שהיות מקבץ דנהאם צוות צילום, שכולל בין השאר את כותב התסריט ג`ק דריסקול, ומספר שחקנים כשבראשם אן דארו, שחקנית לא מוכרת שתשחק את התפקיד הראשי, ויוצא איתם אל האי.

 

המשחק נפתח כשאנשי הצוות יורדים אל שתי סירות משוטים ומתחילים לחתור את החוף. מסביב יורד גשם בלתי פוסק ורוח חזקה מנידה את הסירות כקליפת אגוז אבל דנהאם דוחק בכולם לחתור מהר יותר אל החוף.

 

באופן שאינו בלתי צפוי, הסירה מתהפכת כשסלע ענקי נושר מצוקי האי וג`ק דריסקול - הגיבור עליו נשלוט במהלך רוב המשחק - מאבד את הכרתו.

 

כשהוא מתעורר, אן בדיוק רוכנת מעליו ובודקת את מצבו. במרחק מה מהם עומד דנהאם, ששרד את ההתהפכות ביחד עם המסרטה שלו, ולא מפסיק לדבר בהתלהבות על האי, המראה האותנטי שלו ועל כל דבר קטן שהוא מצליח להניח עליו את עדשת מצלמתו. לידו, בפנים חמורות ורציניות ניצב הייס, החובל הראשון, ועושה כל שביכולתו לצנן את ההתלהבות הילדותית של דנהאם. "אנחנו חייבים למצוא דרך לחזור

 לספינה במהירות" הוא אומר ומסמן לקבוצה הקטנה לעקוב אחריו.

 

היפה והחיה

 

אין טעם להרוס את העלילה למי שעדיין לא מכיר אותה, אבל כל מי שראה את הטריילר כבר יודע שאיכשהו אן מופרדת מהקבוצה וניתנת כמנחה לקוף אדיר מימדים על ידי שבט של ילידים שחי באי.

 

הקוף בעל הפרצוף הפחוס והידיים בקוטר עץ סקויה - הלא הוא קינג קונג בכבודו ובעצמו - מראה סימני חמלה כלפי אן ומחליט, במקום לאכול אותה, להגן עליה ככל יכולתו. ותהיו בטוחים שהוא יצטרך להציל אותה מיותר מצרה אחת: טי-רקס רעב, שבט הילידים שמחליט להעלות אותה שוב כקורבן השמיימה - הפעם ללא תיווכו של קונג קשישא - ולהקת נחשי ענק.

 

משימות שחוזרות על עצמן

 

במהלך כל המשחק נלך בנתיב התקדמות ברור שיוכתב לנו על ידי אחת מדמויות המשנה. בין השאר ננסה להביא אש כדי להבעיר את שדה הקוצים שנמצא בין דריסקול ובין הייס, נחצה מסלול של דינוזאורי ענק ונצא לטפס אל מאורתו של קונג כדי להציל מתוכה את אן. כמעט אף פעם לא נמצא את עצמנו במצב של חוסר ידיעה בנוגע לנתיב ההתקדמות, אם כי יתכנו מצבים שבהם נצטרך לאמץ קצת את הראש כדי להבין כיצד מגיעים לשם.

 

למרות שחלק מהמשימות חוזרות על עצמן מדי פעם (כמה פעמים אפשר לחפש אש כדי להבעיר שדה קוצים או להביא יתד שתעזור לפתוח דלת עץ?), הגיוון בנופים ובדרכים השונות בהן נוכל להשיג את האש או היתד מחפים בהצלחה על החיסרון הזה.

 

כדי להעצים את ההרגשה של "אנחנו-שם-בתוך-הג`ונגל" יצרו אנשי הפיתוח מספר חידושים שסוטים מהנורמה של ז`אנר הפעולה מגוף ראשון. ראשית, אין שום ממשק נראה לעין, לפחות על פי ברירת המחדל.

בנוסף, אין נקודות חיים, אין ניהול מלאי ואין כוונת צבעונית.

 

במקום כל אלה השחקן צריך להיעזר ברמזים מילוליים וויזואליים. לדוגמה, אם אנו נפצעים המסך יאדים ומוזיקה עצובה תנוגן ברקע, אם ניפצע שוב תוך כדי נגינת המוזיקה - נמות, אך אם נחכה בצד בסבלנות עד שהמוזיקה תיגמר והמסך יחזור למצבו הרגיל, הדמות תבריא ושוב תחזור לשיא כוחה. עם כלי הנשק המצב פשוט קצת יותר, וכדי לכוון כראוי פשוט צריך להיכנס "בין כוונות" או לירות לכיוון הכללי שהרובה מצביע עליו ולקוות לטוב.

 

קרבות מול טי רקס

 

כדי להוסיף לאווירה הטוטאלית של המשחק/סרט, ברגעי מפתח במהלך המשחק השליטה של השחקן תעבור אל קינג קונג עצמו. שלבים אלה שונים מהותית מאלה של ג`ק דריסקול, היצור הקטן והשברירי המשתייך לגזע בני האדם, ומתבססים יותר מכל על כוחו הברוטלי של קונג.

 

בדרך כלל, יהיה מדובר על קרב מול חיה פרהיסטורית זו או אחרת, כמו טי-רקס מגודל (לפעמים אפילו שלושה בבת אחת), יונק מכונף ענקי, או בקיפוץ מעל תהומות רחבים להפליא והתנדנדות על עצי ענק וצוקי סלע.

 

למרות שמדובר בשלבים כייפיים ביותר, שבהם אפשר לחוש ממש את תחושת הכוח האדירה של קונג, מצער לגלות שהמתכנתים לא הצליחו ליצור מצלמת מעקב מגוף שלישי שתהיה נוחה לא רק בפן הקולנועי אלא גם בפן המשחקי. יותר מפעם אחת תמצאו את עצמכם לכודים בעמדת נחיתות ברורה מול האויבים שמולכם רק בגלל שהמתכנתים חשבו שזה יהיה מדליק להראות את הקרב מזווית הראיה של אן. למרות זאת, בשורה התחתונה מדובר עדיין בשלבים מהנים ביותר שמהווים חלק ניכר משיאי המשחק ולא הייתי מתנגד לעוד כמה מהם.

 

גרפיקה יפה שבא לבכות

 

הגרפיקה במשחק אולי לא שוברת שיאים חדשים במספר הפוליגונים או בפירוט הטקסטורות שלה, אבל היא עדיין מצליחה להיות כל-כך יפה שבא לבכות. הסוד של King Kong הוא ללא ספק ברקעים שלו. כמעט בכל שלב מרגישים שאנו מוקפים רק בחלק קטן מהג`ונגל שסביבנו.

 

מצוקי ענק יתנשאו לידינו, צמודים לתהומות לא פחות עמוקות שערפל דליל עולה מהן. עצים ירוקים ומלאי אזוב יפתלו את ענפיהם בסמוך וחורבות מטות לנפול ומלאות קוצי בר יעטרו פסגות הרים. הכל משדר אותנטיות ויופי פראי ייחודי ששואב אותך אל תוך העולם הקסום הזה, במיוחד לאור העובדה שאין שום חציצה של ממשק כלשהו בינינו לבינו. אני זוכר שבפעם הראשונה שנתקלתי בעדר בראכיוזאורים מתנהל לו לאיטו בגיא רחב, המילים פשוט נעתקו מפי. עד כדי כך זה נראה מרשים.

 

אגב, אלה מהקוראים שחושבים שיש להם מחשב-על בבית, עם 2 ג`יגה ראם, מאיץ מהדור האחרון ומעבד חדש מעל 3 ג`יגה-הרץ, מוזמנים לנסות את גירסת ה- Gamer`s Edition דרך אתר הבית של King Kong. מדובר בגירסה הניתנת לרכישה והורדה ישירות מהאתר, המקבילה לרמת הפרוט של ה-Xbox360 ואמורה להראות את עולם המשחק באופן מרהיב ומפורט יותר.

 

עם זאת, לפי ת`רדים שקראתי באינטרנט, שחקנים היו עסוקים בעיקר בתלונות על הגרסה הזו שלטענתם מלאת באגים וזזה באיטיות גם על המחשבים החדשים ביותר, כך שכדאי לחשוב פעמיים אם אתם מעוניינים בה.

 

סאונד מושקע

 

הסאונד המושקע מגבה את הגרפיקה ומשלים אותה. המוזיקה שמלווה אותנו נשמעת בדיוק כמו מוזיקה פומפוזית של סרט קולנוע ואני לא אתפלא אם מדובר באותן המנגינות שמופיעות בסרט האמיתי. הדיבוב נעשה במקצועיות על ידי כל כוכבי הסרט, ולשם שינוי הוא כולל יותר מאשר משפט וחצי לכל אחד מהם. אם בכל זאת היה משהו שהפריע לי בפן הווקאלי זה הצרחות של אן שבאיזשהו שלב פשוט עלו לי על העצבים.

 

גם לקופים יש צדדים מכוערים

 

למרות כל האמור, King Kong אינו חף מבעיות. הראשונה והמרכזית שבהן היא אורך החיים שלו. אני מודע לכך שכדי לשמור על תחושת הסרט כדאי היה ליוצרים להגביל את עצמם. אחרי הכל, האם אנחנו באמת רוצים עוד עשר שעות של שיטוטים חסרי תוחלת בג`ונגל, רק כדי שאורך החיים יהיה סביר עבור משחק מחשב?

 

מצד שני, גם עוד שעתיים בלבד שהיו מתרחשות בניו יורק בתחילת המשחק או לקראת סיומו, היו מספיקות כדי להכניס את המשחק לקצה התחתון של אורך החיים הממוצע. כפי שהוא כעת, מדובר במשחק בעל תווית מחיר מלאה שזמן המשחק בו נע באזור השש-שבע שעות בלבד וללא שום אפשרות מולטיפלייר.

 

יש אמנם מערכת ניקוד שבה מקבלים ציון על כל שלב שסיימנו בפעם השנייה, ואם אוספים מספיק נקודות אפשר לפתוח סוף אלטרנטיבי, אבל זה נראה יותר מכל כמו ניסיון מלאכותי להאריך בכוח את אורך החיים מאשר התחשבות בגיימרים.

  

נוסף על כך, 

למרות עבודה טובה למדי בסך הכל, המשחק סובל ממספר בעיות זניחות למדי כתוצאה מהיותו המרה מקונסולה. בין השאר, אי אפשר לשנות את המקשים מתוך המשחק, הקלדת שמות וקודים נעשית רק ע"י הסמן ואין אופציה לשמירה מהירה (למרות שב-95% מהמקרים המשחק עושה עבודה טובה עם נקודות השמירה האוטומטיות). שום דבר מאלו לא נורא, אבל לא מובן למה המתכנתים לא השקיעו עוד שעתיים עבודה בשביל להכניס את התמיכה בהם. המשחק גם נתקע לעיתים רחוקות ופעם אחת אפילו מחק חלק מההתקדמות שלי. לא נעים בכלל.

 

אם מתעלמים לרגע מהכינים בשערות של קונג, King Kong הוא משחק פעולה משובח ומקורי, ואפילו שמספר בעיות טכניות ואורך חיים קצר מונעים ממנו לקבל ציון של מעל 90, עדיין מדובר במשחק חובה לכל מי שרוצה לטעום משהו קצת אחר. משהו שייקח אותו לכמה שעות אל אי רחוק רחוק מכאן. ומי יודע, אולי גם אתם תחזרו משם עם גורילה בתא המטען.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים