שתף קטע נבחר

ותודה למאזדה

שתי דקות אחרי שמאזדה מציגה קרוס אובר חדש, חושפות פורד ולינקולן דגמים מקבילים. האם זה מקרי? הרבה פחות ממה שאתם חושבים

מתקפת הדגמים החדשים של פורד אמריקה, שהחלה עם הפיוז'ן וה- 500, ממשיכה במלוא הקיטור. ואחד הדברים שמייחדים אותה, כפי שסיפרנו בעבר, הוא ההתבססות על פלטפורמת מאזדה 6. פורד סיפרו על כך כבר לפני כשנתיים אבל כעת הדברים רואים אור במלואם. 


פורד אדג' (צילום: הלל פוסק) 

 

ולכן אולי אין זה פלא שממש כאשר מאזדה חושפת את הקרוס-אובר החדש והמלוטש שלה, שמיועד לבסס אותה בשוק האמריקני, מציגה פורד את האדג' (Edge), שעונה לאותן הגדרות פחות או יותר. והקשר לא מסתיים כאן, כיוון שהאדג' למעשה מבוסס על הפלטפורמה אותה פיתחו היפנים.

 

האחים והאחיות

 

האדג' מיועד להתחרות בניסאן מוראנו המצליח, ממש כמו ה-CX-7 עליו הוא מבוסס. בניגוד למאזדה מוצג האדג' עם מנוע 3.5 ליטר שמייצר 250 כ"ס, ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.


לינקולן Mk-X

 

אבל פורד לא מסתפקת באדג' ומשגרת גם את חטיבת היוקרה שלה, לינקולן, לשדה הטרשים האופנתי. ה-Mk-X החדש של לינקולן מבוסס אף הוא על פלטפורמת ה-CX-7 וה-6, וכאשר ברשימת המתחרים נמצאת גם הלקסוס RX330, יכולים במאזדה לזקוף גב בגאווה - הפיתוח שלהם בהחלט הגיע רחוק. שלא במפתיע משתמשת גם ה-Mk-X באותה יחידת כוח וגם הדמיון החיצוני גדול ביותר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד אדג'
צילום: הלל פוסק
על בסיס מאזדה CX-7
צילום: הלל פוסק
תתחרה בניסאן מוראנו
צילום: הלל פוסק
תא הנוסעים בלינקולן Mk-X
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים