שתף קטע נבחר

צרעה קטנה וחמודה: דודג' הורנט

בדודג' נערכים למתקפת דגמים על אירופה, ואיזו מתקפה זו תהיה. אחרי הקליבר, האמריקנים מציגים את ההורנט, סופר-מיני וגם סופר-חמודה. בינתיים לתצוגה, אבל נחזיק אצבעות

נדיר שהאמריקנים מתכננים מכונית קטנה - ועוד כזו שמוגדרת באירופה כ"סופר-מיני". הקבוצה הזו כמעט לא קיימת בארצות הברית, ומתחילה להראות סימני התעוררות רק בתקופה האחרונה.

 

כך כשבדודג' הציגו את מכונית התצוגה הקטנה שלהם לתערוכת ז'נבה, ה"הורנט" (Hornet, צרעה), בהחלט הופתענו לטובה. דודג' נהנית בשנים האחרונות מסדרת מכוניות תצוגה וסדרתיות עם עיצוב מושך, והצליחה לעשות זאת שוב בקטגוריה בה היא לא ממש מיוצגת - סופר-מיני לאירופה.


דודג' הורנט. אמריקנית קטנה - לאירופה

 

ההורנט היא מתחרה אפשרית למכוניות כמו פיאט פונטו ורנו קליאו, עם ממדים קומפקטיים ובסיס גלגלים גדול למדי. עם אורך כללי של 385 ס"מ היא אמנם קטנה מהמתחרות הישירות, אבל בסיס גלגלים של 253 ס"מ אינו צנוע כלל. בכך מקווים בדודג' להציע לא רק מרחב נדיב בתא הנוסעים, אלא גם עיצוב בו הגלגלים נמצאים ממש בפינות המרכב. יסייעו למרחב גם ממד גובה של 157 ס"מ ורוחב של 174 ס"מ.

 

סופר-מיני; סופר-חמודה

 

ההורנט מאמצת את גישת דודג' לחיים, שאומרת - אם אפשר לעשות משהו אגרסיבי, נעשה אותו אגרסיבי יותר. התוצאה כל כך שרירית ומוחצנת, עד שהמכונית נראית כמו קריקטורה חמודה במיוחד. לכך מסייעות גם המידות הקומפקטיות, שהופכות את השרירים ממשהו מאיים לעיצוב משעשע. תוסיפו לכך חישוקי "19 וצמיגים במידה יוצאת דופן - 185/50, ותקבלו מראה שבהחלט היינו שמחים לקבל במכונית תצוגה.

 

לעיצוב תורמים גם הפרטים הקטנים. כמו למשל צמד הפסים לאורך המרכב, בהשראת דודג' וייפר. או המראות עם יחידות התאורה והמאותתים.


עיצוב ייחודי וחמוד

 

כדי להצדיק את כל האגרסיות, להורנט יש מנוע 1.6 ליטר עם מגדש על ו-170 כ"ס. וכן, אתם לא טועים - זוהי יחידת הפנטגון הוותיקה שמשמשת את מיני קופר S. גם כאן ההנעה קדמית, ואת הכוח מעבירה תיבת שישה הילוכים ידנית. התוצאה, למי שתוהה, היא 97-0 קמ"ש (60 מייל) ב-6.7 שניות, עד למהירות מרבית של 209 קמ"ש. מיני קופר S מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות, ולמהירות מרבית של 222 קמ"ש.

 

בדודג' מדברים גם על תא נוסעים מודולרי עם שלל אפשרויות לכיוון המושבים. ניתן למשל להניע את הספסל האחורי על מסילה, לקפל אותו לרצפת הטענה שטוחה ואפילו לקפל את מושב הנוסע מלפנים, כך שמטען ארוך נכנס בקלות.

 

נכון לעכשיו, בדודג' לא מתחייבים על ייצור להורנט. הם בהחלט רומזים על-כך, עם אפשרות להתבסס על פלטפורמה מקוצרת מהקליבר. אבל בשלב זה הכל בגדר השערות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גג שמש פנורמי - שלא מפריע לפסים...
תא נוסעים מודולרי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים