הסופר קליאו חוזרת
רנו חושפת בתערוכת ז'נבה גרסה סדרתית של הקליאו ספורט החדשה. רועי צוקרמן מדווח: מבחוץ אנחנו מקבלים בדיוק מה שרצינו. בפנים – קצת פחות
לא חלף באמת זמן רב כמו שנדמה, מאז חשפה רנו את הקליאו ספורט לתצוגה, ועד הרגע בו נחשפה המכונית הסדרתית, אמש בז'נבה. אבל עבור חובבי רכב מסוימים, אלה הנשבעים פעם אחר פעם למכוניות שתענוג לנהוג בהן, מדובר בזמן רב מדי. אחרי הכל, רק מעט יעזו לחלוק על כך שכיום זו המכונית הקובעת אמת מידה בקטגוריית הקטנות-ספורטיביות. וחוץ מזה, מכונית התצוגה עשתה המון חשק...

תצלומים: רועי צוקרמן
ואחרי מופע כל כך מרשים כמו במכונית התצוגה, לא יכולים היו ברנו להציג משהו שיהיה פחות ממשכנע. ואכן, אי אפשר שלא להתרשם מהמכונית שניצבת בגאון על דוכן החברה בתערוכה. קליאו ספורט החדשה יוצאת לדרך, עם 197 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית, 6.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של יותר מ-214 קמ"ש. מספיק מרשים?
ברנו לא מתאפקים, ומגייסים פעם אחר פעם (וגם בפעם הזו...) את הזכייה בתואר הכפול של מירוצי הפרומולה 1. כן בצדק, לא בצדק, למי זה משנה. ולכן מוצאים בתיק העיתונות המון אזכור לשימוש מתקדם בטכנולוגיית מירוצים. כולל אווירודינמיקה משופרת – כמובן, יש מסיט אוויר תחתון, ספוילרים ופתחי איוורור ייעודיים – וכמובן עזרה בטכנולוגיה ששימשה לפיתוח יחידת הכוח.

כאמור, 197 כ"ס, בסל"ד גבוה של 7,250 סל"ד. עם זאת, ברנו מתעקשים שהפעם גם מתחת ל-5,000 סל"ד יהיה מספיק כוח כדי לזוז מהר. כמה מומנט מייצר המנוע הזה? 21.9 קג"מ בנקודת שיא של 5,550 סל"ד. איך כל זה מתפקד על הכביש, נצטרך להמתין עד להשקה הישראלית. זו אכן תגיע, כפי שהבטיחו אנשי רנו לאחרונה.
בינתיים, אפשר לספר כי התרשמות ראשונית בתערוכה מגלה מכונית אגרסיבית למדי מבחינת תכנון ומראה. הקליאו רחבה יותר בכמעט חמישה ס"מ מלפנים וכמעט שלושה מאחור, מאיימת יותר, המתכון הרגיל. חבל רק שהעיצוב החיצוני המרשים - כולל חישוקי "17, צמיגי 215-45 ופתחי איוורור מאחורי בתי הגלגלים הקדמיים - לא הגיע גם לתא הנוסעים. שם הקרבה המשפחתית לקליאו הרגילה גדולה מאד, ללא השראה של ממש ממכונית התצוגה.
וזה כבר חבל.
