שתף קטע נבחר

פיאט פנדה ללא זיהום

הקטנה של פיאט עושה סוויץ' לדלק אלטרנטיבי, למען עתיד ירוק לבני האדם ולפנדות ברחבי העולם. ובנימה רצינית: אל תצפו לה מחר באולמות התצוגה, אבל העתיד לא רחוק כמו שנדמה

 

בואו נודה בעובדות. פיאט זקוקה כעת לכל תשמות הלב שהיא יכולה להשיג. היצרנית רבת המורשת מאיטליה נמצאת בימים אלה בשיאה של תוכנית יציאה ממשבר כלכלי, והעניינים נראים ורודים.

 

כדי למצות את יחסי הציבור החיוביים עד תום, חשפו האיטלקים מהדורה נוספת - ידידותית לסביבה - של הפנדה הקטנה. כן, בעבר כבר היתה פנדה על מימן וללא זיהום אוויר, אבל הרעיון החשוב הזה לא יצא לפועל. במקום, אנחנו שמחים לדווח שיש התקדמות, ושהאיטלקים מאמינים שלטכנולוגיה הזו יש עתיד של ממש. מכונית התצוגה נקראת הפעם "מולטיאקו" (Multieco).


פיאט פנדה מולטיאקו. לוגמת מימן ולא מזהמת. תצלומים: רועי צוקרמן

 

למעשה, המציגים בז'נבה היו שמחים לספר לי שהפנדה הקטנה יוצאת לניסויים מתקדמים בציי רכב, ומכוניות מימן ראשונות ייוצרו וישווקו עוד השנה, למטרות ניסוי בעיקר. באותה הזדמנות יבחנו את אמינותן, קלות השימוש ויבחנו את כדאיות הייצור. תחזיקו אצבעות.

 

למה?

 

כי מכוניות מימן הן פריצת דרך חשובה לתעשיית הרכב, בדרך להיפטר מהבנזין והדיזל המזהמים. במקומם, יש מנוע תא דלק שמפיק אנרגיה ממימן, ותוצר הלוואי שלו הוא אך ורק מים זכים. נכון, עדיין יהיה זיהום מתהליך הייצור של מימן לתחבורה, אבל זה עדיף על שימוש בנפט ממדינות לא יציבות ועל זיהום האוויר שפולטת הטכנולוגיה בת יותר מ-100 השנים.


 

הפנדה הקטנה היא מכונית שימושית למדי, עם ביצועים שיתאימו היטב לייעודה העירוני. מה דעתכם למשל על יכולת לזנק מעמידה ל-50 קמ"ש בתוך חמש שניות בלבד? זאת תודות למנוע תא הדלק שמפתחת את כוחו בסל"ד סופר-נמוך. המשמעות היא גמישות טובה בעיר וזריזות, שחשובה כל כך למכונית קטנה.

 

בפיאט מבטיחים גם שהפעם מדובר במערכת קלה ויעילה מבעבר, אם כי הם מקמצים בפרטים ומבטיחים שאלה יהיו זמינים בעתיד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פנדה מולטיאקו. מבפנים אין שינוי גדול
צילום: רועי צוקרמן
תאורת LED מאחור
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים