שתף קטע נבחר

זו באמת סקודה?

קצת קשה להאמין, אבל המכונית הנועזת ביותר בתערוכת ז'נבה היתה מבית סקודה - הרומסטר. ועם כל כך הרבה נתונים חיוביים, היא פשוט חייבת להצליח

רק לעיתים רחוקות אנחנו זוכים לראות מכונית תצוגה עוברת לייצור, כמעט ללא שינוי. וזה נדיר אפילו יותר כשמדובר בסקודה, יצרנית הרכב מצ'כיה שנמצאת כיום בבעלות פולקסווגן, לא בדיוק קונצרן שידוע בתעוזה עיצובית. וזו בדיוק הסיבה לכך ששנים ארוכות אנחנו מקבלים מסקודה מכוניות איכותיות, נעימות, פולקסווגניות - אבל בשום אופן לא מושכות או נאות.


זו באמת סקודה? הרומסטר החדשה. תצלומים: רועי צוקרמן

 

המכונית שמשנה את הכל

 

הרומסטר, שנחשפה במקור כמכונית תצוגה בספטמבר 2003, תערוכת פרנקפורט, הפכה מאז לשיחת התעשייה. אין ספק שסקודה הצליחה לעורר עניין, אבל למרות שבכיריה הדגישו שמדובר במכונית חשובה עם סיכויים גדולים, מעטים האמינו שתגיע לייצור עם כה מעט שינויים.

 

מפגש ראשון עם הגרסה הסדרתית, שמוצגת לראשונה בימים אלה בז'נבה, מגלה שבסקודה הלכו עד הסוף - לא פחות. הרומסטר הקטנה נראית פשוט נהדר, והיא ללא ספק המכונית הנועזת והמקורית ביותר בתערוכה כולה. נכון, יש אקזוטיות ממנה, יקרות ומהירות יותר. אבל אף יצרן לא הלך כל-כך רחוק בחציית הגדרות בין קבוצות וקטגוריות, כפי שהצ'כים עשו ברומסטר.


 

מבחוץ היא נראית ממש כמו מכונית התצוגה, כמעט קריקטורה או בדיחה מוצלחת של מעצב רכב. שימו לב לכך שסוף-סוף יש לסקודה עיצוב שהוא רק שלה, ולא כזה שמנסה לגרום לנו לפהק. תסתכלו על ההבדלים המודגשים בין הדלת הקדמית לאחורית, על קווי המתאר שבין מיניוואן לטנדרון בסגנון סיטרואן ברלינגו. פשוט נהדר. אורכה של הרומסטר הוא 420.5 ס"מ.

 

מבריקה גם בפנים

 

וכשנכנסים פנימה, מגלים למרבה השמחה שההשראה לא פגה. מכוניות רבות מעיזות מבחוץ אבל מגמגמות מבפנים - וזה לא המצב ברומסטר. התחושה המיידית היא שהמהנדסים והמעצבים עשו את מיטב המאמצים כדי לתכנן עבורנו תא נוסעים שימושי ונעים במיוחד.


שפע מרווח, אפשרויות כיוונון ואיחסון 

 

זה מתחיל בעיצוב מוקפד, ממשיך בשלל תאי אחסון כמקובל ומגיע גם לאין סוף אפשרויות כיוון וסידור מושבים אחוריים. אפשר לקפל, לפרק, להסיט אותם קדימה, אחורה, לצדדים - וכך לשלוט באופן מרשים על נפח ההטענה. זה האחרון, אגב, מרשים בגודלו (עד 1,780 ליטר) וכולל גם תאים אחוריים ומקומות לעיגון חפצים. מבריק.

 

הרומסטר המקסימה צפויה להתברג בהיצע סקודה בין הפאביה הקטנה לאוקטביה הקומפקטית. מדובר למעשה במתחרה של מיקרו-וואנים חביבים דוגמת רנו מודוס ואופל מריבה. אם כי נראה לנו שבתחרות על לבו של הצרכן, לסקודה יש קלפים טובים יותר.


 

מסקודה נמסר עוד כי תחילת שיווק הרומסטר מתוכננת לחודשי הקיץ הקרוב, וכן - היא גם בדרך אלינו לישראל. בשלב זה לא ידועים פרטים בנוגע לרמות גימור ומחירים, אך ידוע שתיבה אוטומטית תוצע החל בספטמבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רומסטר
צילום: רועי צוקרמן
שימושית
צילום: רועי צוקרמן
מעוצבת
צילום: רועי צוקרמן
יש מקום למטען
צילום: רועי צוקרמן
זו באמת סקודה?
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים