שתף קטע נבחר

אודי אולרוד - מנזר השמרנים

מותג היוקרה של פולקסווגן הציג בז'נבה את האולרוד החדשה, גרסת הסטיישן-שטח ל-A6. באופן מפתיע למדי, היא שמרנית יותר במראה מהדור הקודם

אודי אולרוד היתה מחלוצות קטגוריית הסטיישן-שטח-יוקרה, בו משחקת גם וולוו עם ה-XC70. כעת מוצג דור שני וחדש לחלוטין, המתבסס כמו קודמו על ה-A6 סטיישן. אלא שהפעם, כך נדמה מרושם ראשוני לפחות, בחרו באודי בגישה מעט שמרנית יותר.

 

כל זאת בנוגע לעיצוב, שנראה דומה מתמיד לסטיישן שאינה משווקת בישראל. כך שיש אמנם ניפוחי מרכב פה ושם, סבכה קדמית שונה ומרכב מוגבה במקצת, אבל המראה הכללי דומה להפליא. למעשה, התרשמנו שהפעם העיצוב נראה פחות קשוח ודומה לרכב שטח, ויותר משפחתי-סולידי.


אודי אולרוד. שמרנית למדי

 

האולרוד החדש יוצע בשלב ראשון עם ארבעה מנועים לבחירה. צמד בנזין - 3.2 ליטר V6 עם 255 כ"ס או 4.2 ליטר V8 עם 350 כ"ס; ומנגד צמד דיזל - 2.7 או 3.0 ליטר עם 180 ו-233 כ"ס בהתאמה. ההנעה בכל המנועים תהיה כפולה כמובן, תיבת ההילוכים ידנית או אוטומטית עם שישה יחסי העברה.

 

מאודי נמסר כי האולרוד החדש גדול מקודמו בכל ממד. זה כולל את האורך, שצמח ב-12 ס"מ ל-493 ס"מ, את הרוחב שגדל בסנטימטר ל-186, ואת בסיס הגלגלים שהתארך בכמעט שמונה ס"מ ל-283.

 

האולרוד יוצע עם מערך מתלים מתכוונן, שמאפשר להגביה ולהנמיך את המרכב בהתאם לתנאי הדרך: למעלה כשהכביש משובש או כשרוצים נוחות, למטה כשהמהירות עולה. המרכב יורד לבחירת הנהג, או אוטומטית כשמגיעים למהירות של 120 קמ"ש או יותר.


סטיישן-שטח לדרכים לא מאתגרות

 

באודי מדברים גם על יכולת שטח מסוימת, אם כי נתוני העבירות שמסופקים על-ידי הגרמנים לא מבטיחים גדולות ונצורות. מרווח הגחון עומד על 18.5 ס"מ בלבד, זווית הגישה על 18.3 מעלות והנטישה על 21.5 מעלות בלבד. נתונים אלה מצביעים על כך שמדובר ברכב שתוכנן בעיקר לדרכים מושלגות, משטחים דלי אחיזה כמו דרכי עפר או מסלולי שטח קלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סביבת הנהג באולרוד החדשה
נתוני שטח לא מרשימים
A6 סטיישן רגילה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים