מנוע חיפוש חדש למיקרוסופט: התשובה לגוגל?
הושקה גירסת הניסוי למנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, שאמור לספק את התשובה הניצחת לגוגל עם השקתו הרשמית. מנוע החיפוש, שפועל גם בעברית, מציע כמה תכונות חדשות
מיקרוסופט השיקה גירסת בטא חדשה של מנוע החיפוש המבוסס על טכנולוגיה שפותחה בחברה בשנים האחרונות בהשקעה מוערכת של מאות מיליוני דולרים. על פי החברה, מנוע החיפוש החדש, הזמין כרגע בגירסה אנגלית בלבד (אך ניתן לחפש בו גם בעברית), יספק למחפשים תוצאות רלוונטיות יותר, בממשק נוח יותר לשימוש.
מנוע החיפוש החדש, שעלה היום (ד') בגירסת ניסוי ראשונית, קרוי Windows Live Search, בהתאם לאסטרטגיית שירותי הרשת של החברה, המכונים כולם בשם Live. מיקרוסופט ביצעה תפנית
חדה בשנה האחרונה מתוכנות עבור מחשבים אישיים אל עבר תוכנות מבוססות רשת.
המטרה הסופית של המהלך היא לייצר חלופות להכנסות מ-Windows ו-Office, שני המוצרים המכניסים ביותר של החברה, בעקבות הירידה הנמשכת בכמות השדרוגים.
גם ב-Live.com
החל מהיום, Windows Live Search משולב גם ב-Live.com, אתר השירותים המקוונים של מיקרוסופט. לאחר סיום שלב הניסוי, טכנולוגיית החיפוש החדשה תחליף את מנוע החיפוש הקיים של MSN. דובר החברה, אדם שון, אמר כי מיקרוסופט עדיין לא החליטה כמה זמן יפעל Windows Live Search בשלב ניסוי.
המטרה העיקרית של מנוע החיפוש החדש היא לספק למשתמשים תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר ולספק להם יותר שליטה על המידע המתקבל, אמר לסוכנות הידיעות "איי פי" יוסוף מחדי, סגן נשיא בכיר ביחידת שירותי המידע של MSN, האחראית על Windows Live.
"הרבה אנשים אומרים: היי, גוגל הוא מנוע החיפוש הכי פופולרי. הם עושים עבודה נפלאה ואין מקום לשיפור", אומר מחדי", אך כאשר הם ינסו את Windows Live Search, הם יבינו שיש בהחלט מקום לשיפור.
מנוע החיפוש החדש כולל תכונות חדשות, בהן:
- תמיכה בכרטיסיות, המאפשרות למשתמשים לשמור כמה דפי תוצאות בחלון אחד.
- פס גלילה מצד ימין למעלה, שהזזתו לימין תוסיף אפשרויות ומידע לתוצאות החיפוש והזזה לשמאל תציג מראה נקי יותר של הדף, עם תוצאות "רזות".
- פס גלילה מימין לדף, שהזזתו למטה תוסיף תוצאות לדף, מבלי שהגולש יתבקש להקליק על קישור כדי להגיע לדף התוצאות הבא.
- צפייה בתמונות בפורמטים שונים, כתמונות ממוזערות או תמונות בגודל מלא - הכל ניתן לשינוי בתוך דף התוצאות, מבלי להקליק על אף קישור.
- אפשרות לשמור את בקשות החיפוש לצורך שימוש חוזר בעתיד.
- חיפוש עדכוני RSS (פידים) על פי בקשות חיפוש, באמצעות כרטיסיה נפרדת המציגה רק תוצאות RSS.
גם סרגל כלים
במקביל, מיקרוסופט השיקה סרגל כלים של Windows Live, הכולל טכנולוגיה של Onfolio, חברה שנרכשה לאחרונה על ידי מיקרוסופט. התוכנה של החברה מאפשרת למשתמש לנצל את המידע שנמצא ברשת או במחשב המשתמש באופן יעיל יותר, ומחברת בין המידע בדפי התוצאות של מנועי החיפוש ברשת לבין Windows.
גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל ברשת, על פי נילסן נטרייטינגס, והחברה אף הגדילה את נתח השוק שלה בחודש דצמבר האחרון. 48.8 אחוזים מכלל הגולשים חיפשו במנוע החיפוש שלה בסוף 2005 לעומת 43.1 אחוז בשנה הקודמת. מנוע החיפוש של יאהו! נשאר כמעט ללא שינוי – 21 אחוז, בעוד מנוע החיפוש של MSN ירד בשלושה אחוזים, ל-11 אחוזים.
מיקרוסופט לא מוותרת
לפני קצת יותר משנה הושק מנוע החיפוש החדש של MSN , לאחר שנתיים של פיתוח בהשקעה של 100 מיליון דולר. טכנולוגיית החיפוש מושקת במקביל ב-25 שווקים וב-10 שפות, כולל גם גירסה עברית. החברה ליוותה את ההשקה במסע פרסום טלוויזיוני בארה"ב, בריטניה ויפן. הביצועים היו מאכזבים למדי , וגוגל הגדילה את הפער. אך במיקרוסופט לא ויתרו, והמשיכו להשקיע בשיפור טכנולוגיית החיפוש של החברה.
ניל הולוויי, נשיא מיקרוסופט באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, שביקר השבוע בישראל, אמר בתחילת החודש שהחברה תשיק מנוע חיפוש טוב יותר מגוגל באנגלית תוך שישה חודשים, ולאחר מכן בשפות נוספות. "תוך שישה חודשים נציג טכנולוגיית חיפוש רלוונטית יותר מגוגל בשוק האמריקני", הוא הצהיר. יו"ר החברה, ביל גייטס, אמר ביולי, 2005: "אני חושב שנפתיע את גוגל ונראה להם שאנחנו יכולים לפתח מנוע חיפוש טוב כמו גוגל או אף טוב יותר. הצרכנים רק ירוויחו מהתחרות".
