שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: סי די בנק
    מנוע החיפוש של מיקרוסופט: לגוגל יש סיבה לדאגה
    הצצה ראשונה אל מנוע החיפוש החדש של החברה, שהושק היום בגירסת ניסוי, מגלה כי ייתכן וסוף סוף קם מתחרה ראוי לגוגל. שלטון היחיד של גוגל אינו מובטח מאליו וכנראה שמדובר בחדשות טובות לצרכנים - אלא אם כן מיקרוסופט תשתמש בתרגילים מלוכלכים

    "אם תבנה את זה, הם יבואו", אמר אלוהים בחלום לקווין קוסטנר בסרט "שדה החלומות" (1989). קוסטנר בונה מגרש בייסבול בשדות תירס באייווה, ואכן, נבחרת החלומות המורכבת מכוכבי בייסבול מתים מתאספת צ'יק צ'ק בשדה ומציגה את המשחק של הלייף.

     

    מיקרוסופט לא בעסקי החלומות, ועל אף שהייתה מתה להפעיל מנוע חיפוש טוב כמו גוגל, היא מעדיפה את המותג Live. התקווה: אם היא תבנה מנוע חיפוש טוב, הגולשים כבר יבואו.

     

    בכירים במיקרוסופט, בהם ניל הולוויי, נשיא החברה באירופה, ויו"ר החברה, ביל גייטס, הצהירו בשתי הזדמנויות בשנה האחרונה שמיקרוסופט תפעיל מנוע חיפוש טוב כמו גוגל או אף טוב יותר. תגידו מה שתגידו
    על מנהלי מיקרוסופט, רברבנים - הם לא. ההתבטאויות האלה רימזו כי בכירי החברה בטוחים למדי בטכנולוגיית החיפוש שלהם.

     

    הביצועים הפושרים של מנוע החיפוש החדש של MSN, שהושק בפברואר, 2005, לאחר שנתיים של פיתוח והשקעה של 100 מיליון דולר, לא ייאשו את אנשי מיקרוסופט, והם המשיכו להשקיע הון בשיפור טכנולוגיית החיפוש של החברה.

     

    בחודש נובמבר, 2005, דיווח כתב העת "ניו סיאנטיסט", כי מנוע חיפוש חדש של החברה, שהיה אז עדיין בתנאים של ניסוי סגור, הדביק את הפער הטכנולוגי מול גוגל. מומחי התוכנה של מיקרוסופט העניקו ל-MSN Search ציונים טובים יותר מול גוגל בהקשר של אחזור מהיר של מידע, איכות התוצאות, היכולת להבין בקשות חיפוש בשפה טבעית וכוונון של התוצאות.

     

    רגע האמת של מיקרוסופט

     

    עכשיו הגיע רגע האמת, או לפחות אחד מרגעי האמת של מנוע החיפוש החדש Windows Live Search, שהושק היום (ד') לציבור בגירסת ניסוי.

     

    נשים רגע בצד את תכונות הממשק, החדשניות כשלעצמן, מילת המפתח היא ר ל ו ו נ ט י ו ת, ובהקשר זה, התרשמות ראשונית מגלה כי מנוע החיפוש החדש בהחלט מספק את הסחורה.

     

    הצצה ראשונית במנוע החיפוש החדש מגלה שיפור תהומי לעומת מנוע החיפוש הקיים של MSN. כשמחפשים "בחירות 2006" לא מקבלים עוד הפניות לבחירות ללשכת עורכי הדין או מידע מתוך השנתון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

     

    כשמחפשים "שוקולד פרה" התוצאה השנייה מובילה לאתר של עלית, חיפוש אחרי "החמאס" מפנה למידע מפורט על התנועה ותוצאות חדשות עדכניות מהימים האחרונים. כל זה על קצה המזלג, אך מדובר בתוצאות בהחלט טובות, בייחוד לעומת מה שהיינו רגילים למצוא בחיפוש של MSN.

     

    יש מחלות ילדות

     

    מנוע החיפוש החדש לא חף ממחלות ילדות. אינדקס הדפים שלו מצומצם להחריד, בייחוד בעברית, התוצאות מיושרות לשמאל, באג מונע שמירה של חיפושים, וחלק מתוצאות החיפוש שאינן באנגלית מוצגות בתווים
    מרובעים מוזרים. אך כל אלה הן בעיות הניתנות לתיקון.

     

    תכונות ממשק חכמות כמו המחוון המפחית או מגדיל את עומס הטקסט בדף או פס הגלילי המגדיל את מספר התוצאות מבלי שהמשתמש ייאלץ להקליק על קישור כדי לעבור לדף הבא מצביעות על יצירות בצוות האינטרנט של מיקרוסופט, שלא נראתה בממשקים של גוגל (מלבד Google Toolbar ו-Google Desktop 3) זה זמן רב.

     

    הדפוס הקבוע של מיקרוסופט

     

    דפוס קבוע מאפיין את התנהלותה של מיקרוסופט מאז פרוץ עידן האינטרנט לחיינו: 1. התעלמות ממגמה חדשה שמחוללת שינוי תהומי בעולם הטכנולוגיה. 2. חלחול איטי להכרה של המציאות המשתנה ושינוי כיוון בהתאם. 3. הטלת כל כובד המשקל של החברה בדרך למקום הראשון תוך רמיסת מתחרים. 4. השלמת המשימה בהצלחה.

     

    התחרות בין מיקרוסופט לגוגל על עתיד החיפוש ברשת מצויה היום בתחילת השלב השלישי. מה יקרה בהמשך ? קשה לדעת. זירת האינטרנט שונה לחלוטין מהמחשב האישי, בו נהנתה מיקרוסופט מהדומיננטיות של Windows ונעזרה בה כדי למחוץ את נטסקייפ, המתחרה בתחום הדפדפנים.

     

    האינטרנט הוא סיפור אחר לגמרי. בתפר שבין סוף עידן המיחשוב האישי לתחילת עידן שירותי הרשת, מיקרוסופט נדרשת ללכת על חבל דק מאוד: להמיר את ההכנסות שלה מ-Windows ו-Office לשירותים מקוונים מבלי לאבד בדרך את הגולשים.

     

    דניס וודסייד, מנהל גוגל באירופה, אפריקה והמזרח התיכון, אמר לפני מספר שבועות שהחברה אינה כובלת את המשתמשים אליה: הגולשים מצביעים אמון לגוגל יום אחר יום, בזכות שירותיה היעילים, והוא צודק.

     

    התחרות טובה לצרכנים

     

    אם מיקרוסופט תספק מנוע חיפוש יעיל כמו גוגל, אין סיבה מדוע הגולשים לא ינהרו אליו. מצד שני, מיקרוסופט לא תוכל לשמור את הגולשים אצלה אלא אם תנקוט בתרגילים מלוכלכים כמו מיסמור מנוע החיפוש ב-Vista. גם אם תנהג כך (למרות שהכחישה כוונות כאלה), גוגל בהחלט אינה נטסקייפ, וגם לה יש כמה שפנים שתוכל לשלוף מהכובע.

     

    השורה התחתונה: מציאות של שניים או שלושה מנועי חיפוש ברמה דומה היא טובה לצרכנים ולתחרות, כפי שמנוע חיפוש דומיננטי אחד, גם אם שמו גוגל, רע לכולם מלבד לגוגל. מיקרוסופט, כך נראה, בדרך לתת פייט ראוי לשמו לגוגל, ואין חדשות טובות מאלה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים