שתף קטע נבחר

קאדילק BLS - הקאדי הטובה מעולם

בג'נרל מוטורס מאמינים שה-BLS החדשה היא הקאדילק הכי אירופית שייצרו אי פעם, וגם הכי טובה. אלי שאולי הזדרז לבדוק האם הבסיס של סאאב יתגלה כמתכון מנצח

אולי הפעם זה יצליח להם? קאדילק, אחד המותגים הכי אמריקנים שיש, מאד מעוניין בייצוג הולם ומכובד באירופה. כבר שנים ארוכות הוא מנסה, ללא הועיל. היטב זוכרים שם את הקאטרה של שנות ה-90, גרסת קאדילק לאופל אומגה שיוצרה בגרמניה, אך נכשלה באופן מביך. מה שלא גרם להם להתייאש. עובדה, בז'נבה 2005 הציגו שוב מכונית "על-בסיס", הפעם של סאאב 9-3. הסקרנות הייתה גדולה.

 

מראה משפחתי

 

בניגוד לקאטרה הכושלת, הפעם ברור היה כי השינוי לא יכול להתבטא רק בסבכה חדשה. ואכן, התוצאה אפקטיבית בהרבה. אין ספק שמדובר כאן בקאדילק, עם שפת העיצוב הזוויתית והמוכרת של המותג. לכן היא נראית שונה, אמריקנית לטובה, ודומה הרבה יותר ל-CTS מאשר לסאאב עליה היא מבוססת. למעשה, היא נראית גדולה משמעותית ממרבית מתחרותיה (כולל סאאב), אך זו רק אשליה אופטית. בסיס הגלגלים (267.5 ס"מ) ורוחב הסרנים מלפנים ומאחור זהה ל-9-3, וההבדל המשמעותי היחיד הוא צמיחה באורך ב-4.5 ס"מ. הקאדילק דווקא צרה ב-0.8 ס"מ וגבוהה בחצי ס"מ.


נראית טוב וגדולה מכפי שהיא באמת. קאדילק BLS

 

גם בתא הנוסעים השתדלו אנשי קאדילק ליצור הבדל משמעותי לעומת המקור השוודי. למעט מספר פרטים - המשמעותי בהם הוא בלם היד המיוחד - אין דימיון בין המכוניות. וגם כאן, כמו במקרה של העיצוב, מדובר בהצלחה. איכות החומרים טובה בהרבה מכל קאדילק אחרת שפגשנו, ונמצאת ללא ספק ברמה אירופית גבוהה, למרות שמרנות מסוימת.

 

זו האחרונה אומרת שסביבת הנהג - בניגוד לסאאב למשל - נקייה, ברורה ומינימליסטית יחסית. הנדסת האנוש מוצלחת, ואולי טוב יעשו שאר חברות הקונצרן הענק וילמדו ממנה דבר או שניים. אפילו מחשב הדרך פועל בצורה הגיונית מבעבר. התלונות היחידות נוגעות לדיפוני עץ שנראים פלסטיים מדי ("הו, לא אדוני, הוא אמיתי לגמרי") ולשעון "קאדילקי" מעט לא מתאים. תנוחת הנהיגה כמעט טובה כמו בסאאב המצוינת בתחום זה. מאחור מרווח ונעים, ואילו תא מטען גדול נעזר באפשרות לקיפול קליל של המושב האחורי. קאדילק שימושית? איזה יופי.


תא נוסעים מהטובים שפגשנו בקאדילק מעולם

 

ויש גם מנוע, חתיכת מנוע 

 

להשקת ה-BLS הביאה קאדילק גרסת בנזין חזקה ואוטומטית - כן, תהיה גם קאדילק ידנית. מדובר ב-V6 החדש בנפח 2.8 ליטר, אשר פותח גם עבור אלפא רומיאו ומזראטי, הגיע לאחרונה גם לסאאב ומצוי גם ב-CTS. בעזרת מגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה הוא מייצר 255 כ"ס ב-5,500 סל"ד, ומומנט של 37.1 קג"מ כבר ב-1,800 סל"ד. כל זה עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית, מתוצרת אייז'ין. הביטו שוב בנתונים. מדובר ביחידת כוח סופר-מתקדמת, לבטח יותר מזו המצויה בדגמים הגדולים והיקרים יותר של המותג. חוץ מזה, עם נתונים של 245 קמ"ש מרביים ו-8.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, זו גם אחת המכוניות המהירות בהיצע.

 

 

וזה עובד. כבר בלחיצה ראשונה על המצערת ברור שמדובר ביחידת כוח נעימה, מעודנת ושקטה מכל מה שפגשנו עד כה בקאדילק. המנוע מגיב היטב, צובר מהירות באופן לינארי בכל סל"ד ונעדר השהיית טורבו ממשית. ההאצה מהמקום דווקא אינה מרגישה נמרצת, בעיקר עקב יחסי העברה ארוכים ומנוע נעדר התפרצות כוח. אלא שבכל מקרה, ה-BLS מטפסת בקלילות למהירויות אוטובאן גבוהות, ומגיעה במהירות גם ל-200 קמ"ש. התיבה האוטומטית מדויקת ומשרה תחושה נעימה, אינה נוטה להתבלבל ומסתדרת לא רע עם הכוח. התפעול הידני יעיל ומאפשר נעילה מלאה של ההילוך. מלבד זאת, ניתן לתפעל אותה גם בעזרת מתגים קטנים ונוחים על ההגה. יופי.

 

מנוע ה-1.9 ליטר טורבו-דיזל, שמקורו בפיאט, הגיע אף הוא להשקה אך הוא מתגלה כפחות מרשים. מודרני אמנם, עם 150 כ"ס ו- 32.6 קג"מ, וביצועיו בעזרת תיבת שישה הילוכים ידנית נראים טובים (210 קמ"ש ו-9.5 שניות). אבל איכשהו הוא רועש מדי וזרימת הכוח שלו אינה חלקה ומעודנת מספיק עבור רכב יוקרתי. גם השהיית הטורבו בסל"ד נמוך מורגשת מדי.

 

הפתעה, היא מתנהגת טוב

 

אם לוקחים בחשבון שה-BLS מבוססת על סאאב 9-3 המוצלחת, ברור מדוע אין צורך להתפלא על איכות דינמית גבוהה. מצד שני, אם הגעתם אליה לאחר נהיגה ב-STS למשל, לא תוכלו לומר כי מדובר באחות למותג. הקאדילק הזו מרגישה הרבה יותר יציבה ובטוחה מכל דגם אחר של המותג בעבר. זאת, למרות שינויים מסוימים לעומת הסאאב.

 

התוצאה נעימה, צפויה, בטוחה - ולפחות בכבישי צרפת - נוחה. ההיגוי מדויק למדי, וגם אם אינו מתקשר כטובים שבהגאים, הוא מרגיש פרוגרסיבי וטוב אפילו ממה שזכור במכונית השוודית. אז נכון, זו אינה מכונית שיכולה לסכן את עליונות ב.מ.וו סדרה 3 הנהדרת, אך דווקא מכיוון שאינה עטופה ביומרה ספורטיבית היא מתגלה כמצוינת.


 

ואם שאלתם עצמכם איך מסתדרת ההנעה הקדמית עם כל הכוח הזה, התשובה היא "לא רע בכלל". תת ההיגוי אינו מוגזם, והחלקה תגיע רק במקרה של פרובוקציה. בקרת היציבות מתפקדת היטב, ובאופן מבדח-משהו מודיעה לא רק על כניסה לפעולה אלא גם באיזה הילוך זה קורה. צמיגי 235-45 העניקו אחיזת כביש טובה למדי, ומערכת הבלימה התגלתה כמוצלחת.

 

הקאדילק הטובה ביותר

 

יש מי שיראו ב-BLS תרגיל ציני ותחפושת מוצלחת ל-9-3. אחרים יראו בכך סטירת לחי והצהרת חוסר אמון בשוודים. אלא שכל אלה פחות חשובים. מדובר במכונית מהטובות שקאדילק יצרו, לבטח הטובה ביותר שפגשנו בשנים האחרונות.

כדי להשיג זאת נדרשו להשתמש בסאאב? שיהיה. בארץ, היכן שסאאב כמעט ואינה קיימת, אין גם תחרות מבית.

 

לנו נראה כי עם ההופעה המוחצנת יותר, יש למותג האמריקני סיכויים מצוינים להצליח, כבר בספטמבר הקרוב. זאת, למרות תג-מחיר קרוב מאד לב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס - כ-280,000 ל-2.0 ליטר 175 כ"ס עם אבזור סופר-מלא. בכל מקרה, היבואן מצהיר כי אינו מעוניין (וכנראה גם לא יכול עקב אספקה מצומצמת) למכור כאן יותר מעשרות בודדות, ולבטח לא לסכן את מובילות הקבוצה.

 

כך שמה שנותר הוא ליישר קו עם אירופה, ולבדל את המותג קאדילק מהסופרמרקט הענק של ג'נרל מוטורס, המוצא ביטוי באולמות תצוגה עמוסים ומבלבלים. לפחות עכשיו יש לכך סיבה מצוינת, עם מכונית טובה.


קאדילק BLS

קאדילק BLS
שם יצרן ודגם קאדילק V6 BLS
מנוע 6 צילינדרים, 24 שסתומים, טורבו
נפח 2,792 סמ"ק
הספק מרבי 255 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 37.2 קג"מ ב-2,000 סל"ד
תיבת הילוכים אוטומטית, שישה הילוכים
אורך 468 ס"מ
רוחב 175 ס"מ
גובה 143 ס"מ
בסיס גלגלים 267.5 ס"מ
משקל 1,650 ק"ג
100-0 קמ"ש 8.5 שניות
מהירות מרבית 245 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 9.3 ק"מ לליטר
אחריות 36 חודשים
דירוג בטיחות לא נבחן

 

הכותב היה אורח חברת קאדילק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים