שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מחקר: למרות הכל - אין תועלת בריאותית באומגה 3
    הנה נתון שיפתיע אתכם: דיווח מדעי חדש שסקר 99 מחקרים מצא כי צריכת שמן דגים הכולל אומגה 3 כלל אינו מפחית את סיכון התמותה ממחלות סרטן, לב וכלי דם

    אמרו לנו תמיד ששמן דגים מונע מחלות לב וכלי דם בזכות חומצת שומן אומגה 3 שבו, אלא שמחקר חדש שנערך באוניברסיטת מזרח אנגליה מגלה כי אין יעילות מוכחת בצריכתו של שמן דגים, וכי נראה שהוא אינו מפחית את סיכון התמותה ממחלות סרטן, התקף לב ומחלות לב וכלי דם אחרות.

     

    אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית, שאינה מיוצרת על ידי הגוף ויכולה להגיע אליו רק באמצעות מזון. היא מסייעת להוריד את רמת הכולסטרול בדם ועוזרת
    בספיגה של ויטמינים מסיסי שומן כגון A ,D ,E ו-K. ויטמינים אלה מפחיתים את הסיכון ללקות במחלות כרוניות, מחלות לב, אלרגיה, דיכאון, עייפות וזיהומים. מקורות עשירים לאומגה 3 הם דגי סלמון, סרדינים, פורל, מקרל, טונה, או תזונה עשירה בדלעת ופשתן.

     

    המלצות ארגוני הבריאות בעולם קבעו כי יש לשלב דגים שומניים המכילים אומגה 3 באורח קבע בתזונה, אך שלא יעלו על 4 מנות בשבוע למבוגר, ומקסימום שתי מנות דגים בשבוע בילדים, נשים הרות או מניקות. זאת משום שהדגים עלולים להכיל כמויות רעילות של כספית ודיוקסין.

     

    המחקר החדש שפורסם בגליון האחרון של כתב העת British Medical Journal עיבד נתונים מ-99 מחקרים שהעריכו את השפעת חומצת שומן אומגה 3 על שיעור התמותה, מחלות לב, סרטן ושבץ מוחי. כל מחקר כלל טיפול בקבוצת טיפול שקיבלה אומגה 3 וקבוצת ביקורת מקבילה. המחקרים נמשכו שישה חודשים או יותר.

     

    מתוצאות המחקרים לא נתגלתה הוכחה מדעית מובהקת לכך שצריכת אומגה 3 משפיעה בדרך כלשהי על סיכון התמותה ממחלות לב, כלי דם או סרטן. "אנחנו מצויים בפרדוקס", ציינו החוקרים, "בזמן שארגוני בריאות דוחקים בנו לצרוך אומגה 3, הממצאים שלנו לא גילו שיש בכך כל תועלת".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים