שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כושר בספונג'ה: כמה קלוריות תשרפו בנקיונות לפסח?
    נקיונות החג מתסכלים אתכם? הנה משהו שיעודד בדרך לעבודה המתישה: טבלת קלוריות לכל סוג של עבודת מירוק בבית, וגם - איך לעשות את זה מבלי לפגוע בגב

    נקיונות הפסח, משפשופי ארונות המטבח ועד התריסים הם מלאכה מתישה. אבל גם שכרה בצידה: פעולות הנקיון שורפות לא מעט קלוריות. עם זאת, כדאי להיזהר בביצוע פעולות פיזיות אלו, בדיוק כמו שצריך להיזהר באימון בחדר הכושר. "האזורים הנוטים ביותר להיפגע בעת ניקיון הם גב תחתון, אזור הצוואר וחגורת הכתפיים", אומרת יועצת הפיזיוטרפיה רינה אטקצי. הנה כמה טיפים מיועצי מותג הנקיון "סיליט", שיעזרו לכם לנקות את הבית מבלי כאבים מיותרים:

     

    • חשוב לעמוד קרוב לאזור שאותו מנקים ולהימנע ממתיחת יתר של הגוף לאורך זמן .
    • כפיפה של הגב ושהייה ממושכת באותו מצב יוצרת עומס על המפרקים והשרירים בגב התחתון. במיוחד במצב שבו מוסיפים לכפיפה גם הטיה וסיבוב של הגוף.
    • כדאי להיעזר באמצעים המונעים את הכיפוף. כך למשל – במקום להניח
      שריפת קלוריות לשעה
      הפעולה נשים גברים
      נקיון תריסים 276 288
      ספונג'ה 270 300
      ניקוי אריחים 280 320
      ניקוי הבוידעם 324 360
      שטיפת כלים 216 240
      ניקוי קירות 378 420
      ניקוי אבק 276 306
      הזזת רהיטים 330 366
      בישול 210 234
      את הדלי על הרצפה, שימו אותו במקום גבוה כמו עגלה או שולחן כך שלא תצטרכו להתכופף הרבה.
    • אם עליכם לנקות במקום נמוך – עדיף לעמוד על הברכיים במקום להיות במצב של כיפוף ממושך המעמיס על הגב והצוואר.
    • במקרה שחייבים להתכופף – יש להקפיד על הפסקת הפעולה לאחר 2-3 דקות ולהתיישר לשתי דקות מנוחה לפני שממשיכים.
    • ביצוע תנועות ממושכות, או תנועות שחוזרות על עצמן עלול לגרום לדלקות וכאבים בשרירי הכתפיים וכפות הידיים, כמו בפעולות שפשוף או ניקוי התריסים.
    • מאמץ גדול במיוחד גם אם הוא חד פעמי וקצר, למשל בעת הזזת פסנתר מזנון או ארון – עלול לגרום לפריצת דיסק ובעיות בעמוד השדרה. הזזת רהיטים כבדים רצוי לעשות בעזרת אדם נוסף ולא לבד. לפני ביצוע מאמץ גדול, או הרמת משא, חשוב לכווץ את שרירי הבטן.

     

    הבעיות הגופניות אינן מופיעות תמיד באופן מיידי עם ביצוע המאמץ, לעיתים יופיע הכאב מספר שעות ואף מספר ימים לאחר מכן. לפיכך, הישמעו לתחושות הגוף. אם אתם חשים בכאב בעת הפעילות, הפסיקו את הפעולה נוחו מעט ובדקו האם ניתן לחזור לפעילות ללא כאב. הכאב מאותת על פגיעה אפשרית ממנה אסור להתעלם.

     

    כאבי גב תחתון עשויים להגיב טוב למנוחה בשכיבה. אמבטיה או מקלחת חמה יסייעו לשחרור מתח משרירים תפוסים ועייפים. בכל מקרה של כאב

    הנמשך גם לאחר הפסקת הפעילות , מומלץ להתייעץ עם רופא.

     

    כן, בנקיונות המפרכים יש גם נקודת אור: כל פעולת נקיון היא הזדמנות נפלאה לשרוף קלוריות. גברים שורפים הרבה יותר קלוריות מנשים בפעולות הנקיון, אומר הראל אורן דיאטן מוסמך מטעם "סיליט", "מאחר ולהם מסת שרירים גדולה יותר. כך למשל, בנקיון תריסים שנמשך שעה ישרפו נשים 276 קלוריות, בעוד שגברים ישרפו 288 קלוריות. ניקוי קירות שורף את מרבית הקלוריות מבין עבודות הבית: 378 קלוריות אצל הנשים, ו-420 קלוריות אצל הגברים. הטבלה המלאה בגוף הכתבה. המספרים משוערכים, וכמובן משתנים מאדם לאדם.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: צביקה טישלר
    ספונג'ה. 300 קלוריות לשעה
    צילום: צביקה טישלר
    מומלצים