שתף קטע נבחר

לטיפולך, גבר גבר

"שמע, האדמה שהותירו אחריהם בשנים האחרונות שטרית וקודמיו אולי אינה חרוכה לגמרי, אבל היא בטח לא פורייה במיוחד. ככה שממש לא בעיה לפרט באוזניך כמה נורא ואיום העסק שאתה צריך לנהל, וכמה מעט סיכויים יש לך להצליח בו". הלל פוסק מבקש משר התחבורה החדש, שאול מופז, להיות קצת אחר מקודמיו

שלום שר התחבורה החדש, שאול מופז. לפני הכל, תרשה לנו, כל ציבור הנהגים ובעלי הרכב, להשתתף בצערך. שמענו "מקורבים" שמספרים כי אתה מאד-מאד מרוצה. שיהיה. עלינו זה לא ממש עובד. זה הרי ממש לא המשרד שרצית לעצמך. לא קרוב אפילו. אבל, איך אומרים, מה שהיה היה. אתה "שאול מופז, שר התחבורה". תתרגל.

 

ועכשיו, אם לא אכפת לך, בוא ונשוחח קצת על העתיד המשותף לנו. ואפשר לעשות את זה בשתי דרכים. הראשונה היא הרגילה, זו שאנחנו מנסים כל פעם על שר תחבורה חדש, שנה-שנתיים-שלוש לפני שהוא בורח מהתיק הזה כל עוד נפשו בו. כמו מאיר שטרית, קולגה שלך. זה שהפציר בכל נציגי התקשורת שיעזרו לו להשיג קדנציה נוספת ב"משרד החשוב הזה", רק לפני כמה חודשים בכנס אור ירוק השנתי. בשבועות האחרונים הוא קצת שכח את זה, קורה.

 

הדרך הראשונה היא זו של רשימת המטלות והעצות בחצי שקל. והיא ממש קלה. למשל, אפשר לספר לך על המשרד הנוראי שאתה עומד לבוא בשעריו. כוחנית, לא מקצועית, מסואבת, מפוררת, שקועה במאבקים פנימיים ונפוטיזם. אל המשרד הזה אתה מגיע. עצה קטנה? כמה שתנער יותר, כך ייטב. אבל אנחנו ריאליים, אז בעיקר תשתדל לא למצוא עצמך חסר אונים מול המערכת הזו. קצת עבודות רס"ר למי שמתחצף, ריתוק ביציאה כבר שבוע הראשון, יארגנו את החבר'ה שם, יסבירו להם שיש כאן בעל בית שלא יודע חוכמות. זו הדרך היחידה שלך להתמודד שם.

 

אפשר גם לספר לך, אם לא ידעת, שאתה עומד לקבל על הראש כמה מאות הרוגים בשנה. עם כותרות ענק בעיתונים אחרי כל תאונה קשה, בעלי הטורים מעצבנים ואנשי הרדיו שתובעים ממך תשובה חכמה על כל אידיוט שלא עצר ורמס משפחה. ויש סטטיסטיקה שלא יודעת חוכמות, ומשטרת התנועה שלא עומדת בעומס וממילא שבויה עדיין בקונספציה מיושנת. יש לך מערכת חינוך שלא תומכת למרות הדרישה בחוק, יש לך מערכת לימוד נהיגה מזעזעת לפי כל אמת מידה ומערכת רישוי בעייתית. מה עושים? מנערים את האבק מדוחות מבקר מדינה וכל מיני ועדות חקירה פרלמנטריות. יש שם תשובות לכל, באמת.

 

וזה עוד לפני שהגענו לבעיות אחרות. למשל רכבת שמתוקצבת בעשרות מיליארדים וקורסת מכל פיפס. השר הקודם חשב דווקא שהיו"ר שלה עשה עבודה מצוינת. הוא כנראה היחיד בעולם שיכול היה לחשוב ככה. אתה לא חייב. אם כבר, שר התחבורה הקודם חשב גם שהעומד בראש רשות שדות התעופה עושה עבודה מצוינת, וראוי להשתייך להיכל התהילה על הישגיו הכבירים – כמו נתב"ג 2000 שנפתח אתה-יודע-מתי. אתה לא חייב לחשוב ככה.

 

אתה גם לא חייב לקבל את כל מה שיספרו לך על בעיות הצבת אלטרנטיבה לקווי התחבורה של אגד ודן. זה יכול לעבוד מצוין, אם רק יהיה מי שישתמש בהגיון ולא בחישובים פוליטיים. אגב, אתה גם לא ממש צריך להשתכנע מההסברים על קשיי הפעילות והנזילות של מע"צ, סליחה, מע"צ החדשה. המצב בכבישים קטסטרופלי, בעיקר כי מי שמתכנן, ומי שבונה, ומי שמתחזק (נגיד), עושה את זה איום ונורא. למה לא תיקח את כל החבורה האחראית על הכבישים במדינה, עשה איתה סיור קטן בכביש 6, ובקש ממנה לחקות אותו. הידעת שמדובר באותם אנשים, אותן מכונות ואותם חומרים?

 

אפשר ככה להמשיך עוד, ועוד. שמע, האדמה שהותירו אחריהם בשנים האחרונות שטרית וקודמיו אולי אינה חרוכה לגמרי, אבל היא בטח לא פורייה במיוחד. ככה שממש לא בעיה לפרט באוזניך כמה נורא ואיום העסק שאתה צריך לנהל, וכמה מעט סיכויים יש לך להצליח בו.

 

ויש את הדרך האחרת. זו שאולי, רק אולי, תחליט לבחור בה. דרך השכל הישר. התגייסות למטרה. ערכים. שימוש במומחים והתאמה של אמצעים לצרכים. דרך בה יוסר האבק מעשרות רעיונות טובים שיש כאן, מחקרים מקצועיים שנקברו ומומחים בעלי שם שזכו בעיקר לטריקת דלת. דרך כלשהי שתאפשר לנו חיים יותר טובים על הכביש.

 

אחרי כל כך הרבה שנים, אלפי הרוגים ומאות אלפי פצועים, מגיע לנו קצת נחת. מגיע לנו מישהו שישב באחד הכיסאות היותר חשובים בממשלה, ולא יחשוב כל הזמן איך הוא מגיע לכסא אחר. מגיע לנו בן אדם אמיתי, עם רצון וכוח לשנות ולהשפיע. אתה יודע מה, מגיע לנו גבר. גבר גבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אחיה ראב"ד
תחבורה זה לא נעים כמו ביטחון?
צילום: אחיה ראב"ד
צילום: אביהו שפירא
יכול להיות. אבל..
צילום: אביהו שפירא
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים