אלפא רומיאו חוזרת לארה"ב
מותג מכוניות הספורט-אלגנט מאיטליה חוזר לשוק האמריקני, אחרי יותר מעשור של העדרות. כך הודיע באופן רשמי מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה. תחילת הצמיחה הגדולה?
יותר מעשור לאחר שעזבה את השוק האמריקני בקול ענות חלושה, מתכננת אלפא רומיאו לשוב אל ארצו של הדוד סם בכוחות מחודשים. מנכ"ל פיאט-אוטו, סרג'יו מרקיונה, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה לאחרונה כי בכוונת הקונצרן להשתמש במותג אלפא כדי לחדור לשוק האמריקני מחדש.
בשלב ראשון ישווקו בארצות הברית דגמי 159 שונים (שמבוססת על מכלולים אמריקניים של ג'נרל מוטורס...), וגרסת הקופה שלה - הבררה. גם הספיידר תימכר באמריקה, ובשלב מאוחר יותר גם מכונית הספורט 8C קומפיטציונה (שייצורה אושר סופית).
_wa.jpg)
בדרך לארצות הברית. אלפא רומיאו בררה
על-פי דיווח של ה'אוטומוטיב ניוז', תחילת שיווק אלפא רומיאו באמריקה מתוכנן לראשית שנה הבאה. בנוסף, האתר יודע לדווח כי לקראת סוף 2007 תוצע בארצות הברית ואירופה יורשת ה-147, שתכונה 148. היא תתבסס על פלטפורמת יורשת פיאט סטילו, שתכונה ככל הנראה "בראבו" - כמו המכונית אותה הסטילו החליפה. פלטפורמה זו תשמש בסיס גם ללנצ'יה דלתא החדשה - כניסה אמיתית ראשונה של לנצ'יה לפלח הקומפקטיות מזה זמן רב, ופתח לתקווה כי בעתיד נזכה גם לגרסת אינטגרלה סופר-ספורטיבית.
אגב, מאלפא רומיאו נמסר כי במקור שקלו שם להשתמש בגרסה מקוצרת של פלטפורמת ה-159, ולהציע אותה ב-148. אלא שעלויות הפיתוח היו גבוהות מדי, ולכן הוחלט להשתמש באותה פלטפורמה שתשמש את פיאט ולנצ'יה.
שיווק דגמי אלפא רומיאו יתבצע בארצות הברית באמצעות סוכנויות מזראטי, יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות שנמצאת אף היא בבעלות פיאט. לפני כשנה עברה מזראטי משליטת פרארי לידי אלפא רומיאו, במטרה לייעל את ייצור המכוניות בקבוצת פיאט.