שתף קטע נבחר

המסחריות החדשות של פיז'ו ופיאט

כמעט 30 שנה לאחר שהחל שיתוף הפעולה בין הצרפתים לאיטלקים בייצור כלי רכב מסחריים, מציגים הצדדים את המסחריות החדשות: פיאט דוקאטו, פיז'ו בוקסר וסיטרואן ג'אמפר

דור חדש למסחריות של קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן) ופיאט. שני הקונצרנים משתפים פעולה מאז 1978, עם חוזה שהוארך לפני ארבע שנים עד ל-2017. את הפירות המעודכנים שלו אנחנו רואים כעת, בדמות פיאט דוקאטו, פיז'ו בוקסר וסיטרואן ג'אמפר החדשים.

 

שלוש המסחריות - התשובה של פיאט ו-PSA להצהרות שיתוף הפעולה של רנו וג'נרל מוטורס מראשית השבוע - הן דור חדש לכלי רכב המשווקים כיום גם בישראל. המסחריות החדשות יוצעו בשלל גרסאות מרכב, סידור מושבים, מטען והעמסה. בין היתר יוצעו ארבעה בסיסי גלגלים שונים וחמישה אורכי מרכב, שבעה גדלים של תא מטען וכושר העמסה שנע בין 1,000 ל-2,000 ק"ג. כמו בעבר, גרסאות הנוסעים ייבנו על-ידי סדנאות חיצוניות, שיעצבו את תא הנוסעים כרצונן בהתאם לתקנות ולדרישות השוק.

מימין לשמאל: פיאט דוקאטו, סיטרואן ג'אמפר ופיז'ו בוקסר החדשים

 

עוד נמסר כי המסחריות החדשות יצוידו במבחר מנועי טורבו-דיזל עם 16 שסתומים, הספק שבין 100 ל-157 כ"ס ומומנט בין 25.5 ל-40.8 קג"מ. תיבות ההילוכים יהיו ידניות, עם חמישה או שישה יחסי העברה בהתאם לגרסה. ברשימת האבזור הבטיחותי יכללו כרית אוויר לנהג, ארבעה בלמי דיסק עם ABS וחלוקת עוצמת הבלימה כאבזור תקני. בתוספת תשלום יוצעו חמש כריות אוויר נוספות, כמו גם מערכות בקרת יציבות ובקרת האצה (למניעת החלקת גלגלים מניעים בהאצה).

 

כמו בעבר, המסחריות החדשות של פיאט ו-PSA ייוצרו בשני מפעלים. הראשון הוא "אטסה" שבקיאטי, איטליה, ואילו המפעל המשותף השני נמצא בוולנס, צרפת.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן ג'אמפר החדש על פס הייצור
סיטרואן ג'אמפר החדש על פס הייצור
מנהלי פיז'ו-סיטרואן (ימין) ופיאט מציגים את המסחריות החדשות
מנהלי פיז'ו-סיטרואן (ימין) ופיאט מציגים את המסחריות החדשות
מומלצים