דייהטסו מציגה: COO
דיהטסו הציגה את הגרסה הסדרתית ל-"D קומפקט וואגון" מתערוכת ז'נבה. העיצוב נותר ללא שינויים מהותיים, השיווק - אך ורק ביפן
דייהטסו הציגה ביפן את ה-COO, מכונית קטנה חדשה המיועדת להיות אמצעי תחבורה זול יחסית למשפחות. מדובר בגרסה סדרתית ל-"D קומפקט וואגון", מכונית תצוגה שנחשפה בז'נבה לפני כחודשיים. העיצוב של ה-COO (ר"ת של Chief Operatin Officer, ובתרגום חופשי - מנהל תפעול ראשי) נותר נאמן למכונית התצוגה מז'נבה, ולמעשה כמעט ולא ניתן למנות הבדלים ביניהם.
_wa.jpg)
למרות השם המחייב, ה-COO פונה בכלל למשפחות צעירות כאלטרנטיבה למכוניות גדולות, מסבירים בדייהטסו. היא מבוססת על פלטפורמת טויוטה יאריס ודייהטסו סיריון החדשות, ומכאן גם שהיא מצוידת במנועים שמוצעים בדגמים אלה. מדובר ביחידות כוח בנפח 1.3 ליטר (92 כ"ס ו-12.5 קג"מ) או 1.5 ליטר (109 כ"ס ו-14.4 קג"מ), המשודכות לתיבת ארבעה הילוכים אוטומטית ולהנעה קדמית או כפולה (רק בגרסת ה-1.3 ליטר).
לדברי דייהטסו, בגרסת ההנעה הקדמית עומדת תצרוכת הדלק על למעלה מ-16 ק"מ לליטר בשני המנועים, בעוד שגרסת ה-1.3 ליטר עם ההנעה הכפולה מסוגלת למעט יותר מ-15 ק"מ לליטר. חובבי איכות הסביבה ישמחו לשמוע גם כי בדייהטסו מדגישים רמות זיהום אוויר נמוכות, בין היתר תודות למערכת פליטה יעילה.
_wa.jpg)
עוד נמסר כי מדובר במכונית קטנה למדי, כפי שניתן ללמוד מנתוני המידות. עם אורך כללי של 380 ס"מ ורוחב של 169 ס"מ מדובר ללא ספק בסופר-מיני, אם כי ממד גובה נדיב מאד של 163.5 ובסיס גלגלים שמשתרך לאורך 254 ס"מ, צפויים להבטיח מרווח נאות בתא הנוסעים.
ה-COO תשווק בשלב ראשון רק ביפן, עם תג מחיר שמתחיל ב-1.3 מיליון ין, שווה ערך לכ-52,000 שקל. הגרסה המאובזרת ביותר, אגב, עולה ביפן 1.784 מיליון ין, שהם קרוב ל-72,000 שקל. כל גרסאות ה-COO מצוידות, בין היתר, גם בבקרת יציבות.