שתף קטע נבחר

צל"ש וצל"ג ליבואנית טויוטה

מצד אחד, יוניון מוטורס החליפה על חשבונה מנוע של קורולה שסיים את חייו לאחר 5 שנים ו-89 אלף ק"מ בלבד. מצד שני, בחברה לא חושבים שיש לפצות לקוחות על טעויות שהיא ביצעה

יום אחד הבחינה נ.צ שנורות לחץ השמן בטויוטה קורולה 2001 שלה דולקת. היא עצרה מייד את רכבה ובדקה אם חסר שמן. מד השמן הראה שאין מחסור. היא חזרה למכונית ונסעה מייד למוסך שמטפל ברכבה, מוסך בכור כהן מוטורס באור יהודה. לאחר בדיקה הודיע לה מנהל המוסך שהלך המנוע. "אחרי 89 אלף ק"מ בלבד? הרי קניתי את הרכב רק בגלל שטויוטה נחשבת למכונית אמינה".

 

בעל המוסך ביקש ממנה שתשאיר בידיו את מכוניתה. לאחר יומיים הוא צלצל אליה ובישר לה כי יבואנית טויוטה, חברת יוניון מוטורס, תתקין במכוניתה מנוע חדש מהאריזה, מבלי שהיא תחוייב ולו בשקל אחד. להזכירכם, כל זאת למרות שהאחריות לרכב כבר פגה כשנתיים לפני כן. אז כפי שאמרנו צל"ש לחברה ולמוסך. אנחנו מכירים כמה חברות אחרות שהיו שולחות את נ.צ לחפש את החברים שלה במקרה כזה.

 

ומנגד - המקרה של צ.ג. ב-2 באפריל היא הגיעה לסוכנות טויוטה בראשון-לציון וביקשה לרכוש קורולה ראנקס. בעל הסוכנות הציע לה לרכוש מכונית מדגם 2006 ולא להמתין לדגם 2007. "כך תחסכי לעצמך 2,000 שקל במחיר", הבטיח לה. לאחר שאמרה כי הפער אינו גדול מספיק גדלה ההנחה ל-5,000 ,שקל והיא קיבלה את ההצעה. הסוכן הראה לה במחשב שנותרו עדיין שלוש מכוניות במלאי, והיא בחרה אחת בצבע כסף.

 

אבל בערב חג הפסח בישר הסוכן לצ.ג כי חלה טעות וליבואן אין עוד מכוניות מודל 2006 במלאי. "אבל ראיתי במו עיני במחשב שיש עוד שלוש מכוניות, לאן הן נעלמו?", נדהמה .בתגובה הציע לה הסוכן לרכוש דגם 2007 במחיר מלא. מאוחר יותר גילה האיש "נדיבות לב" והציע לה כפיצוי להתקין ברכבה קודן, שמחירו לדבריו 400 שקל, אולם מחירו האמיתי עומד על כמחצית.

 

צ.ג פנתה אלינו ואנו פנינו ליבואן. התשובה שקיבלנו הייתה שחלה טעות מחשב. לשאלתנו כיצד יפוצו הלקוחות שהזמינו על לא עוול בכפם את המכוניות הווירטואליות הללו נענו לתדהמתנו: "הם יכולים לרכוש מכונית 2007 - במחיר מלא".

 

לנו זה נראה קצת לא צודק, בטח כאשר סעיף 5.4 להסכם הרכישה שבו משתמשת יבואנית טויוטה קובע שמי שלא עומד בתנאי ההזמנה חייב לפצות את הצד האחר ב-5% משווי המכונית, אלא אם מדובר במקרה של כוח עליון. "הטעות אינה של החברה, אלא של המחשב", התעקשו ביוניון מוטורס, שמסתבר שלא אנשיה מזינים את המחשב אלא ריבונו של עולם בעצמו. בחברה הציעו ללקוחה פיצוי מעליב: 500 שקל.

 

צ.ג שיגרה מכתב תלונה לבעלים של יוניון מוטורס, איש העסקים ג'ורג' חורש. היא ציינה שהיחס שקיבלה אינו מכבד חברה בעלת מוניטין ודרשה לקבל ראנקס דגם

2006 כפי שהתחייבה החברה לספק לה, או לחלופין מכונית 2007 באותו מחיר, במקרה שהחברה פישלה ואינה מסוגלת לעמוד בהתחייבותה.

 

פתאום נמצאה לה באורח פלא מכונית מודל 2006. מתברר שיוניון מוטורס פנתה ללקוח אחר שהזמין מכונית 2006 עוד לפני שאזל המלאי, והציעה לו צ'ופרים כדי שיוותר עליה לטובת דגם 2007. הלקוח הסכים וצ.ג קיבלה את המכונית שהזמינה, אם כי היא נאלצה להתפשר על צבע תכלת במקום צבע כסף.

 

כששאלנו מדוע לא הוצעה העסקה לרכישת דגם 2007 לצ.ג המטורטרת כדי לסיים את הפרשה בצורה מכובדת יותר, קיבלנו עוד תשובה מתמיהה: "כי אנחנו לא אוהבים להכנע לסחטנות".

 

ואנחנו קצת מרימים גבות על ההתנהגות של יוניון מוטורס בפרשה. ממש לא מכובד לחברה בעלת מוניטין, בדיוק כפי שכתבה צ.ג לחורש.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ציון לשבח על החלפת מנוע לרכב שהאחריות עליו פגה מזמן
ציון לשבח על החלפת מנוע לרכב שהאחריות עליו פגה מזמן
וציון לגנאי על בעיות המלאי במחשב
וציון לגנאי על בעיות המלאי במחשב
מומלצים