פיז'ו מציגה: למסלול הלה-מאן עם מנוע דיזל
יצרנית הרכב הצרפתית צועדת בעקבות אודי, ומציגה את מנוע ה-V12 דיזל שישמש אותה בתחרות ה-24 שעות בלה-מאן
12 צילינדרים ב-V, נפח של 5.5 ליטר, 700 כ"ס. אלו לא נתונים של מנוע בנזין חדש - אלא דווקא דיזל, למרבה ההפתעה. מדובר במנוע מכונית המירוץ פיז'ו 908, שתתחרה בשנה הבאה בתחרות 24 השעות של לה-מאן. ובהתחשב בכך שלפיז'ו היסטוריה של שני ניצחונות רצופים במירוץ הנחשב למפרך בעולם עוד בשנות ה-90, קשה לזלזל בבחירה במנוע דיזל.
בפיז'ו מקווים כי המנוע החדש, שנהנה כאמור מ-12 צילינדרים ב-V בזווית של 100 מעלות, יסייע להם לא רק להפגין אמינות וסיבולת על המסלול, אלא גם לקדם תדמיתית את הטכנולוגיה באולמות התצוגה. וזה כמובן לא צריך להפתיע אף אחד, בתהחשב בכך שכבר כיום מוכרת פיז'ו יותר מ-70% מהמכוניות בשוק הצרפתי עם מנוע דיזל.
_wa.jpg)
מנוע הדיזל של פיז'ו ללה-מאן עם מסנן חלקיקים
למנוע החדש יש - מלבד 700 כ"ס, גם מעט יותר מ-122 קג"מ. בפיז'ו מדגישים כי מדובר בנתונים ראשוניים, אך מעריכים שהתוצאה הסופית, שתגיח לאוויר העולם בסוף השנה לאחר סדרת ניסויים מפרכים, תהיה בעלת נתונים דומים. את המכונית המירוץ 908 יחלו הצרפתים לבחון בדצמבר 2006, לקראת התמודדות בשנה הבאה.
ואם אכן יעמדו אנשי פיז'ו ביעדי הביצועים, לאודי למשל תהיה סיבה לדאגה. הגרמנים הודיעו לאחרונה על כניסתם למירוץ הלה-מאן עם מנוע V10 דיזל, לו הספק ומומנט נמוכים מאלה של מנוע פיז'ו. תחרות מעניינת? ללא ספק.