שתף קטע נבחר
צילום: רויטרס

היסטוריה: מכונית דיזל ניצחה בלה-מאן

מירוץ 24 השעות של לה-מאן נחשב למבחן הסיבולת קשה במיוחד - לנהגים ולמכוניות. במירוץ ה-74 שהסתיים אמש, ניצחה אודי מונעת דיזל בפעם הראשונה בתולדות התחרות

לראשונה ב-74 שנות תחרות הסיבולת המוטורית "24 השעות של לה-מאן", הגיעה למקום הראשון מכונית דיזל. מדובר ב-R10 של אודי, מכונית מירוץ עם מנוע V12 המתודלק בסולר, שהוכיחה על המסלול את השילוב הטוב ביותר של אמינות ומהירות.


מכונית מספר 8 בדרך לניצחון, עם עמנואל פירו (צילום: איי פי)

 

 

על מסלול הלה-מאן חשובות מספר התקלות לא פחות מההספק, כשלאורך 24 שעות נוסעות המכוניות במהירות מסחררת בתנאים מאומצים. ומכונית שכושלת ברגע המכריע, עשויה בהחלט לעלות לקבוצתה בניצחון, כפי שלמדו על בשרם חברי קבוצת אסטון מרטין (DB9), שהפסידו את המקום הראשון לטובת קבוצת שברולט (קורבט) בשל תקלה במצמד. גם מכונית אודי שנייה, בכיכובו של אלוף הלה-מאן היוצא טום כריסטנסן, סבלה מבעיות רבות ובילתה במצטבר לא פחות משעה ברחבת הטיפולים.

 

ניצחון שישי לאודי

 

במכונית שחצתה ראשונה את קו הסיום, מספר 8, נהג אל הניצחון האיטלקי עמנואל פירו. אודי הקדימה את קבוצת פסקרלו הצרפתית (הכוללת את הנהג האלמוני סבסטיאן לואב), שפיגרה בארבע הקפות. עבור אודי מדובר בניצחון שישי בשבע השנים האחרונות, תוך שהיא מפגינה דומיננטיות מרשימה על המסלול. 

 

כמה מרשימה? פחות מארבע שעות לאחר ההזנקה נטלה אודי את ההובלה, ומאז ועד לתום המירוץ - כ-20 שעות, היא הובילה ללא מתחרים של ממש. היחידים שהצליחו להתקרב, חברי קבוצת פסקרולו, פיגרו בשתי הקפות אך לקראת סוף המירוץ סבלו מתקלה שהאטה אותם להפרש של ארבע הקפות בסיום. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המנצחים, משמאל: עמנואל פירו, וולפגנג אולריך (מנהל הקבוצה), פרנק בילה ומרקו ורנר
צילום: איי פי
משמאל: סבסטיאן לואב, הנרי פסקרולו (מנהל הקבוצה) ואריק הלרי שסיימו במקום שני
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים