שתף קטע נבחר

קאיה ריו סדאן - נחיתה מאוחרת

הריו החדשה של קאיה מתייצבת אצלנו באיחור של שנה, עם תג-מחיר של 108,000 שקל והבטחה לאיכות גבוהה מבעבר. אלי שאולי מיהר לבדוק עד כמה החבילה אטרקטיבית

תחושה של פספוס. זה בוודאי מה שמרגיש יבואן קאיה לישראל, עם נחיתת הריו החדשה בארץ. אחרי הכל, הוא יכול (ואמור) היה להביא את המשפחתית הקטנה כבר לפני שנה, זמן רב לפני שהמתחרה הקשה מבית יונדאי הביאה את האקסנט החדשה למשל. היתרון השיווקי והמשמעות בנתוני המכירות היו באים לידי ביטוי במספר אופנים, שלבטח יכולים היו לשמח את כל הנוגעים בדבר. 

קאיה ריו סדאן החדשה (צילומים: אלי שאולי)

 

הזדמנות נדירה של קאיה שעדיין פחות מוערכת תדמיתית, להקדים את בעלת הבית הגדולה והמבוססת בשוק הרכב המקומי, בקרב הקשה והסופר-חשוב על ציי הרכב. זה קרה, רק קצת. יונדאי כבר מביאה לכאן את האקסנט, אבל רק עם מנוע ה-1.6, במחיר יקר בהרבה. ה-1.4 תגיע רק בספטמבר, כך מדווחים לנו מחברת האם. אז מה יכולה קאיה לעשות בינתיים? לשווק בכל הכוח את ה-1.4, כמובן. ואנחנו? אנחנו רוצים קודם להבין עם מי יש לנו עסק. 

 

הרמוניה משפחתית

 

האיחור הגדול מביא אלינו את הריו כאמור, די במקביל ליונדאי אקנסט, עם מפרט דומה למדי בגרסאות הבסיס. מעבר לכך, חיצונית נראית הקאיה לא רע. אין כאן אמירה עיצובית מיוחדת במינה, אבל היא מציעה עיצוב מוקפד ומראה משפחתי מכובד ומגודל. חוץ מזה, עם 424 ס"מ מפגוש לפגוש, היא לא ממש קטנה. בכל מקרה, היא נראית טוב בהרבה מקודמתה, ולטעמי גם מהאקסנט. החרטום אומר קאיה עם דמיון לפיקנטו (החמצה נוספת של היבואן). הקורה האחורית המעוגלת משתלבת היטב בישבן הקצר-אך-בולט, ולפנים ממוקמות יחידות תאורה מודרניות.

 

גם בפנים השיפור מוחשי. הריו מקבלת אותנו עם עיצוב נעים, קונסולה מרכזית מוטה בזווית כלפי הנהג עם גוונים כסופים שמנסים להחיות את הקדרות הכללית - פועל יוצא של ריפוד שחור ופלסטיק כהה. גווני הקרם והריפוד הססגוני שפגשנו בהשקה, נראו טוב יותר. מעבר לכך ולמרות השיפור הגורף, האיכות הכללית עדיין אינה ברמה אירופית. גם מבחינת שימוש בחומרים, גם מבחינת עיצוב וטוב-טעם. 

 

תחושת הפשטות מתעצמת גם נוכח תאורת מפות לא הולמת, תא כפפות פלסטי-פשוט וחשוך, תאורת מחוונים ללא אפשרות כיוון, משענת יד שנראית כתוספת לאחר מעשה ועוד. הנדסת האנוש - כיאה למכונית פשוטה - סבירה בלבד. ההגה מתכוון רק מעלה-מטה וכיוון גובה המושב (הנוקשה) מסורבל. אבל הקלף החזק של הריו הוא מרחב פנים גדול ביחס לסופר-מיני. זה בולט מאחור, שם יש מרחב הולם לרגליים ולראש. תא המטען גדול ונוח (390 ליטר), אך נפתח מבחוץ רק עם מפתח.

 

וגם, מנוע חדש

 

בהשקת הריו חשף הקונצרן הקוריאני את מנוע ה-1.4 ליטר שהתייצב למבחן, עם הספק מרבי של 97 כ"ס ו-12.8 קג"מ. אותו מנוע שפגשנו בגטס ונפגוש כנראה באקסנט החדשה. אגב, גם תיבת ההילוכים האוטומטית של השלוש דומה. חוששים ש-1.4 קטן מדי למכונית משפחתית? אין סיבה מיוחדת, אלא אם דרישותכם גבוהות מאלה של קהל היעד הצפוי.

 

1,080 ק"ג של משקל, לא הופכים את הריו לכבדה, אבל הנייר מדווח על עצלות-מה (14.5 שניות ל-100 קמ"ש, 168 מרביים). במציאות מצליחה יחידת הכוח דווקא להפתיע לטובה. התגובה הראשונית למצערת החלטית, ובמהירות נסיעה יומיומית לא מתקשה הריו לתפקד היטב. התיבה האוטומטית נוחה, זריזה ומדויקת.

 

אבל, כשהכביש מתחיל לטפס ונוסעים מתיישבים גם מאחור, החולשה מקבלת ביטוי. העובדה שמנוע הריו נמצא במיטבו מעל 4,000 סל"ד (עם שיא מומנט ב-4,700), יחד עם בחירה ביחסי העברה ארוכים, אינה מסייעת כאן. הוסיפו לכך נטייה להעלות הילוך מוקדם מדי, וסרבנות לחזור משני לראשון, ותקבלו פערים גדולים מדי ומטרידים בין הילוכים.

 

בסל"ד גבוה הופך המנוע גם לרועש מדי. צריכת הדלק סבירה ונעה בין 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה, ל-9.5 ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת. מיכל הדלק קטן מדי (45 ליטר), ומד הדלק פסימי במיוחד.

 

בתחום התנהגות הכביש ממשיכה הריו להפגין שיפור לעומת קודמתה, ולצמצמם בהדרגה פערים לעומת אירופה. זה לא אומר שההבדלים מבחינת איכויות נהיגה, כולל נוחות ובטיחות, הפכו קטנים. הם עדיין שם, וחובה לצמצם אותם. אגב, פעולת ההגה המדויקת הפתיעה אותנו בכל מקרה לטובה. עוד השקעה במתלים, למרות התנהגות צפויה ובטוחה, תבטא צעד נוסף בכיוון הנכון.

 

צמיגים במידה צנועה של 175-70 וחישוקי "14, מספקים אחיזת כביש לא מרשימה. יחד עם המתלים הם פוגעים גם בנוחות הנסיעה, הנוקשה באופן מפתיע. מערכת הבלמים, כעת עם ארבעה דיסקים, הציגה יכולת סבירה.

 

ממשיכים במסע

 

קאיה ריו היא צעד נוסף במסע ההתעוררות של קאיה בעולם. מראה טוב יותר, שיפור ניכר באיכות וביכולת. זוכרים את התחושה המעליבה שהעניקו לכם קוריאניות מבית דייהו, קאיה ויונדאי לפני כעשור? תסתכלו על שבולרט-קוריאה, קאיה ויונדאי של היום. הפערים פשוט עצומים. ולטובה. לאירופה הן עדיין לא הגיעו, אבל הפער קטן בהרבה משהיה.

 

בכל מקרה, כמו כל חברותיה למוצא, עיקר כוחה של קאיה ריו הוא ביחס מצוין של גודל לשקל. היא נראית כמשפחתית לגיטימית, ודורשת מכם 108,000 שקל "בלבד". נשמע מפתה, נכון? נכון מאד. המתחרה הגדולה, יונדאי אקסנט הכמעט-זהה, תגיע רק בעוד מספר חודשים. הריו נמצאת מבחינה זו במקום מצוין, עם מעט מאד תחרות. רק למה לעזאזל יש לה רק צמד כריות אוויר?

 

כך או אחרת, עד שתגיע היונדאי אקסנט שאמורה להציע חבילה אטרקטיבית יותר (1,000 שקל תוספת תמורת שש כריות וצמיגים גדולים ורחבים יותר), הריו בהחלט שווה בדיקה. וכן, אנחנו חושבים שהגיע הזמן להשתחרר מדעות קדומות.קאיה ריו

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאיה ריו סדאן החדשה. השתפרה
קאיה ריו סדאן החדשה. השתפרה
צילום: שלי שאולי
יחס מרווח לשקל טוב
יחס מרווח לשקל טוב
צילום: שלי שאולי
מומלצים