שתף קטע נבחר

כך תיצרו מרס טורקי בתוכנת אילוסטרייטור

לאחרונה ניתן לראות בכל הערוצים כמעט את הפרסומת לאתר השש-בש העולמי (Play 6-5). החלטנו הפעם ללמד אתכם כיצד ניתן ליצור את קוביות המשחק בצורה המהירה והקלה ביותר, באמצעות אפשרויות התלת ממד של אילוסטרייטור והשימוש בסמלים (Symbol). ד.א. לאנשי רמת השרון והרצליה, הקוביות מתאימות גם למונופול

יצירת הפאות

 

על מנת ליצור את הפאות, צרו ריבוע, ובאמצעות חלון פעולות השינוי (Window->Transform), קיבעו את גודלו ל-50x50 מילימטרים.

צילום: זמן דיגיטלי

העתיקו אותו באמצעות הפקודה העתק (Copy) וצרפו אותו לאותו מקום ממנו נלקח (Paste In Front), כעת, את הריבוע החדש ציבעו בצבע כלשהו ובטלו את צבעו של קו המתאר.

 

כעת, הקטינו אותו ב-15% באמצעות הפקודה Scale שבתפריט המשנה Transform שבתפריט האובייקט (Object).

כעת, בזמן שהריבוע עדיין מסומן, הפעילו את הפקודה פצל לרשת (Split into grid) שבתפריט המשנה מסלול (Path), שבתפריט האובייקט (Object). בתיבת השיחה קבעו חלוקה ל-9 ריבועים (3 על 3, ראו בדוגמה) ואשרו את החלון.

 

לאחר אישור החלון, הפעילו את האפקט המרה לאליפסה (Ellipsa) שבתפריט המשנה המרה לצורות (Convert to Shape), שבתפריט האפקטים (Effects) וקיבעו את הערכים על פי הדוגמה. כעת שכפלו את האובייקט שנוצר 6 פעמים.

 

באמצעות כלי החץ, סמנו ומיחקו את העיגולים המיותרים עד לקבלת שישה ריבועים המכילים בהתאמה נקודה אחת ועד 6. לסיום, בטלו את קו המתאר ואת צבע המילוי של כל אחד מהריבועים.

 

המרה לסמלים (Symbols)

 

הציגו את חלון הסמלים (Window>Symbols) וגררו כל אחד מאובייקטים

, בנפרד, על שטחו של החלון. בזה הרגע, הפכתם כל צורה לסמל. עכשיו ניתן למחוק את האובייקטים המקוריים מהמסמך - הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת...

 

יצירת הקוביה

 

צרו ריבוע זהה לזה שיצרתם בתחילת המדור (50x50 מ"מ), שימו לב שאין לו קו מתאר (לא לבן... - שקוף) אבל יש לו מילוי בצבע הקובייה הרצוי. והפעילו את הפקודה Extrude & Bevel (הרחבה והבלטה) שבתפריט המשנה תלת מימד (3D), שבתפריט האפקטים (Effects).

 

מומלץ ולהפעיל את האפשרות תצוגה מוקדמת (Preview) שבצידו הימני של החלון על מנת לראות את הרך הנולד.

 

קיבעו את עומק הקוביה באמצעות קביעת ערך של 50 מ"מ (הקפידו להוסיף

 לערך המיספרי את האותיות האנגליות mm על מנת שיחידת המידה תחושב לפי מילימטרים).

ורגע, לא לאשר את החלון!

 

הוספת הסמלים לפאות הקוביה

 

לאחר יצירת העומק לקוביה, ליחצו על הכפתור מיפוי (Map Art) שבצידו הימני של החלון. כעת ניתן לדפדף בין שש הפאות של הקובייה (לחיצה על החץ המצויין באדום), ולהעניק לכל פיאה את אחד הסמלים (Symbol), שבתפריט שבחלון.

 

יודעי דבר יספרו לכם שהפאות צריכות להסתדר באופן שבו שש מול אחד,

צילום: זמן דיגיטלי

 שתיים מול חמש ושלוש מול ארבע. כעת ניתן לסגור את החלון ולאשר את הפקודה. המהדרין שבין הקוראים יוסיפו מעט צל נגד עין הרע.

 

הכתבה פורסמה במקור בגיליון מספר 11 של "זמן דיגטלי", מגזין ברזולוציה גבוהה. לחצו כאן לרכישת מנוי .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זמן דיגיטלי
כיצד יוצרים קוביית שש בש מהר ובקלות
צילום: זמן דיגיטלי
עטיפת הגיליון
זמן דיגיטלי מגזין ברזולוציה גבוהה
עטיפת הגיליון
מומלצים