שתף קטע נבחר

איך אפשר לקבל יותר בפדיון פוליסות ביטוח

איך אנו יודעים בפידיון פוליסה של ביטוח חיים או פוליסה של ביטוח מנהלים שהסכום שקיבלנו נכון? כללים בנושא פדיון פוליסות יכולים להכניס לחשבון הבנק שלכם יותר

האם הציבור מודע לזכויות המגיעות לו במסגרת פדיון פוליסות ביטוח חיים או פוליסות ביטוח מנהלים? ההבדלים בין הסכום האמיתי המגיע לבין הרשום בפועל על גבי הצ'ק שנקבל מגיע לעיתים לעשרות אלפי שקלים, שיפור הסכום אפשרי בהחלט.

 

הסיבה לטעויות החישוב הינה בדרך כלל טכנית , כמו שינויים רבים שחלו בריביות לאורך השנים ואשר מערכות המחשוב של חברות הביטוח לא הפנימו, מה עוד שבעבר במשך שנים היו החישובים נעשים ידנית.

 

אז הגיע היום, פרשתם לגמלאות, עזבתם מקום עבודה או קיבלתם הודעה מחברת הביטוח שהפוליסה שלכם "הגיעה לפרקה" ומחכה לכם סכום נאה. הגעתם למשרדי החברה ושם הוגשה לכם המחאה שמנה. אצתם רצתם לסניף הבנק, הפקדתם ההמחאה לחשבונכם, מי למטרת עתודה לפנסיה ומי בכדי להחליף דירה או מטבח.

 

כאן כדאי לכם לעצור. כי ייתכן שמגיעים לכם סכומים נוספים של עשרות אלפי שקלים שאינכם מודעים לקיומם- וזה בהחלט לא מאוחר מידי, ניתן עדיין לתקן את המעוות ולזכות בסכומים משמעותיים.

 

הפיצויים. על פי חוק מגיע לכם סכום של שכר חודשי אחד עבור כל שנת עבודה, אך במידה ובתנאי הפוליסה או בהסכמת המעביד הבעלות על סכום זה הועברה בלעדית לעובד, ייתכן שחישוב התשואה (הריבית) על הסכום לא בוצע בצורה נכונה והסכום המגיע לכם גדול יותר.

 

גם בנושא התגמולים שנצברו לזכותם, בין אם הינכם שכירים, עצמאים או בעלי שליטה, הניסיון מלמד שאחוז הטעויות לרעת המבוטח הינו גדול ולכן הבדיקה חשובה.

 

ניתן לבצע בדיקה גם בפוליסות שניפדו לפני שנים רבות. בפוליסות שנרכשו בשנות ה-60 וה-70 נמצאו טעויות רבות.

 

הבדיקה שמבוצעת על ידי חברות ייעוץ שונות, הינה לרוב על בסיס הצלחה בלבד והלקוח משלם רק אם נמצאות טעויות שישולמו ע"י חברות הביטוח.

 

ניתן בהחלט לבצע תיקונים גם בפוליסות "חיות" ולתקן את ערכי הפדיון שלהם המשפיעים על הסכום העתידי שתקבלו, אם בצורה הונית (תשלום חד-פעמי) ואם בצורת קצבה (תשלום מדי חודש).

 

תיקון ערכי פדיון ניתן גם לביצוע במקרים בהם בוצעו שינויים מזיקים על ידי סוכני ביטוח לא מקצועיים, אשר בתום לב או מסיבות של ניגוד אינטרסים גרמו עוול ללקוחותיהם ופגעו קשות בזכויותיהם הכספיות.

 

לעיתים הפגיעה חמורה ועלולה להביא את המבוטחים בעת פרישה לפת לחם, בעוד שטיפול מקצועי בזמן היה מביא לפרישה בכבוד.

 

לרוב, חברות הביטוח משלמות את הדרישות לאחר הבדיקה וכמעט כל הדרישות נענות.

  

10 כללי הזהב בנושא פדיון פוליסות:

 

  • אל תשכחו לבקש ולקבל פוליסה מקורית מסוכן הביטוח לאחר עריכת ביטוח.
  • דאגו לאחסנה בתיק מסודר כך שתוכלו למצוא אותה בעת שתזדקקו לה.
  • לעולם על תמסרו פוליסה לשום גורם קודם ששמרתם העתק של הפוליסה כולל כל נספחיה וצילום "דף הצעת הביטוח" בו נמצאת גם הצהרת הביטוח המקורית שלכם. גם אם בעת פדיון פוליסה מבקשת חברת הביטוח לקבל לידיה את הפוליסה המקורית - דאגו לשמור העתק כנ"ל.
  • הדבר חשוב במקרה של בדיקת פדיון פוליסה או תביעת ביטוח ולעיתים לא ניתן לקבל את המסמכים הדרושים להוכחת התביעה.
  • דאגו לאחסון מסודר של כל ההודעות שחברת הביטוח ו/או סוכן הביטוח שולחים אליכם במשך תקופת הביטוח מרגע ההצעה הראשונית ועד היום.
  • כאשר אתם מקבלים תשלומים מחברות הביטוח, הקפידו לתעד אותם - העתקי דפי בנק במקרה העברה בנקאית וצילומי המחאות במקרה תשלום בצ'קים.
  • במידה והנכם מקבלים סכומים מחברות ביטוח, גם במקרה של תביעה בביטוחי בריאות וחיים וגם במקרה פדיון הפוליסה - באיחור, הינכם זכאים להפרשי ריבית והצמדה.
  • כאשר הינכם פודים פוליסה או מקבלים סכום תביעה - דרשו לקבל לידכם מחברת הביטוח חישוב מדוייק של סכום התשלום ו/או הפדיון.
  • אל תהססו לפנות לייעוץ, במרבית המקרים הפניה מוכיחה עצמה ככדאית- נסיון העבר מוכיח שמרבית הסכומים ששולמו, שולמו על סכום קטן מכפי שמגיע.

 

דני טל הוא מנכ"ל חברת "פורשור מומחים", המרכזת מומחים למתן חוות דעת וייעוץ בנושאי ביטוח ופיננסים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי שאולי
דני טל מנכ"ל חברת פורשור מומחים
צילום: אבי שאולי
מומלצים