שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכבישים הופכים צפופים יותר
    כך עולה מניתוח הנסועה השנתית במדינת ישראל, כפי שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ולא מפתיע - באותו זמן, הכבישים אינם שומרים על קצב פיתוח דומה

    עומדים בפקק. אל מול עלייה של כמעט חמישה אחוזים בנסועה הכללית בכבישים, ממשיך לבלוט העדר ההשקעה בתשתיות - לפחות במידה מספקת. למרות שהנסועה השנתית גדלה מ-1990 ל-2005 ב-124% ומצבת כלי הרכב ב-108%, שטח הכבישים ואורכם גדלו ב-59% ו-33% בהתאמה בלבד. וזו בדיוק הסיבה לכך שהיום, אתמול וגם מחר - רבים מאיתנו עומדים בפקק תנועה ארוך ומתסכל.

     

    את הנתונים הללו חושפת היום (א') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במסגרת "סקר נסועה (קילומטראז') 2005", שיפורסם בקרוב. מהסקר עולה כי בשנת 2005 הסתכמה הנסועה הארצית ב-41.7 מיליארד קילומטר בקירוב, עלייה של 4.7% לעומת שנת 2004 שמקבילה גם לעלייה במספר כלי הרכב על הכביש.


    לא נדמה לכם - אנחנו באמת תקועים ביותר פקקים (צילום: ירון ברנר)

     

    הנסועה הממוצעת של כלי הרכב בישראל עומדת על 20,100 ק"מ, לעומת 19,800 בשנת 2004. הקילומטראז' הממוצע לרכב פרטי עומד נכון ל-2005 על 16,600 ק"מ בשנה, למשאית עם מנוע דיזל על 20,900 ק"מ, לאוטובוס זעיר על 45,000 ק"מ ולאוטובוס רגיל 70,900 ק"מ בשנה.

     

    שיאני הנסועה הישראלים, כמו תמיד, הם נהגי המוניות. אלו כיסו מרחק של 83,200 ק"מ לשנה בממוצע, פי חמישה בהשוואה לנהג רכב פרטי. מנגד, אופנוע ממוצע עובר 8,200 ק"מ בשנה בלבד, כך עולה מנתוני הלמ"ס.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: גלית קוסובסקי
    אופנוע. רק 8,200 ק"מ בשנה
    צילום: גלית קוסובסקי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים