שתף קטע נבחר

איקאה משיקה קטלוג חדש ומורידה מחירים ב-2%

מכירות איקאה במחצית הראשונה של 2006 הסתכמו ב-193 מיליון שקל - גידול של 8.4% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. שלומי גבאי, מנכ"ל החברה: "התפיסה שהלקוח הישראלי עצלן ולא יסכים להרכיב את הריהוט שלו לבד בבית, נתגלתה כשגויה"

איקאה מוציאה את הקטלוג לשנת 2007, שהופק ויופץ בהשקעה של 8.5 מיליון שקל. החברה הודיעה כי היא מוזילה את מחירי המוצרים ב-2% לעומת השנה שעברה, וזאת למרות עליית שער האירו ב-1.7%. בשנה שעברה הוזלו מחירי המוצרים ב-5%.

 

לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, "היכולת של החברה להתייעל לוגיסטית ותפעולית מאפשר לה להוריד מחירים מדי שנה. למעט שנתיים בהן נאלצנו להעלות מחירים בכשליש מעליית האירו, אנחנו מורידים מחירים מאז פתיחת החנות. אנחנו גדלים בכל שנה, תודות לאמון הצרכני שהלקוחות נותנים בנו".

 

מכירות איקאה במחצית השנה הראשונה של שנת 2006 הסתכמו ב-193 מיליון שקל - גידול של 8.4% לעומת התקופה מקבילה אשתקד. מספר המבקרים במחצית הראשונה בחנות הגיע ל-1.02 מיליון ומאז פתיחת החנות עברו בה למעלה מ-11.5 מיליון מבקרים. בחברה צופים, כי עד סוף השנה יעברו בחנות עוד כמיליון מבקרים.

 

יחס המכירות באיקאה עומד כיום על 60% רהיטים ו-40% אביזרים. בחברה מדווחים, כי במחצית השנה חלה צמיחה במכירות של ספות עור ושל מטבחים.

 

לדברי גבאי, התפיסה שהלקוח הישראלי עצלן ולא יסכים להרכיב את הריהוט שלו לבד בבית, נתגלתה כשגויה. "לפני פתיחת החנות הסתובבתי במרכזי ריהוט ונםגשתי עם אנשים וכולם סיפרו לי איך אנחנו הולכים להתרסק כי הצרכן בישראל הוא עצלן ואם ננקוט במדיניות של החזרת כספים הוא ינצל אותנו ונפסיד. ההערכות האלה התגלו כשגויות. הצרכן הישראלי חכם ומבין מה טוב בשבילו ואיפה יש לו עסקה הוגנת. לא היינו צריכים לשכנע אותו יותר מדי".

 

עוד מסר גבאי, כי אחוז הלקוחות שמחזיר מוצרים עומד על 4% מתוך מחזור המכירות, שמתוכם כ-65% מבקשים לקבל זיכוי ולא דורשים כסף. בנוגע למדיניות החזרת המטבחים שהנהיגה החברה, מסר גבאי שעד כה שני לקוחות החזירו מטבח וביקשו להחליף אותו. 

 

קטלוג איקאה, השביעי במספר, יופץ למיליון בתי אב בארץ החל מה-31 באוגוסט. בקטלוג מוצגים 2,877 מוצרים מתוך כ-7,000 מוצרים המוצגים בחנות. שליש מתוכם הם פריטים חדשים. הקטלוג מתמקד במסר "להיות בבית" במטרה להחזיר את המשםחתיות ובחיים המשותפים לבית. "המדיה השתלטה על חיינו, מסביר גבאי, "בכל חדר יש מחשב, מערכת מוסיקלית ואביזרים שגורמים לאנשים להסתגר בחדר שלהם. אנחנו רוצים להוציא את האנשים מהחדרים שלהם לחלל המשותף".

 

לקראת פתיחת החנות השנייה של איקאה בראשון לציון במהלך יולי 2007, השקיעה החברה 300 אלף דולר במערכות השירות ובהכפלת מספר העובדים בקול סנטר שייתן מענה לשתי החנויות.  

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קטלוג 2007. איקאה
קטלוג 2007. איקאה
מומלצים