פיז'ו 207CC מודעת לסביבה
פיז'ו תציג בפאריז מכונית תצוגה שחושפת את מראה ה-207 קופה-קבריולה. ועד שזו תגיע, למכונית התצוגה יש מערכת הנעת מימן מתקדמת ולא מזהמת
פיז'ו חשפה את ה-207CC, גרסת גג קשיח מתקפל לסופר-מיני שהחליפה את ה-206. בינתיים מדובר במכונית תצוגה לדוכן היצרנית בתערוכת פאריז הקרובה, אבל אין מקום לטעויות - כך בדיוק תיראה ה-207CC הסדרתית שתוצג ככל הנראה כבר בז'נבה (מרץ 2007). עד אז, קוראים לה הצרפתים "E-Pure".
הגרסה האופנתית ל-207 מגיעה לתצוגה עם הנעה אלטרנטיבית, המכונה "תא-דלק". מדובר במנוע מימן מתקדם, מהסוג שנמצא בפיתוח אצל מרבית יצרני הרכב הגדולים ושלא צפוי להגיע לייצור בחמש השנים הקרובות. מנוע זה צורך גז מימן שדחוס בלחץ של 700 באר בחמישה צילינדרים - כל אחד בנפח של 15 ליטר. מערכת הדלק מכילה מימן בשלושה ק"ג, שמספיקים לטווח נסיעה מוגבל של 150 ק"מ.
איך זה עובד?
כדי להפיק אנרגיה, שואב המנוע חמצן מהאוויר ומערבב אותו בתהליך אלקטרוכימי עם המימן. התוצאה היא חשמל, ותוצר הלוואי - מים זכים. מכונית מימן אינה מזהמת את הסביבה באופן ישיר, מה שיוציא את הזיהום מהערים וישאיר אותו בסביבת מפעלי ייצור המימן. יתרון נוסף של המערכת - ביטול התלות של המערב בדלק מאובנים (מבוסס נפט), שמאגריו נשלטים במקרים רבים על-ידי משטרים לא יציבים.
_wa.jpg)
אגב, למי שתוהה בנוגע לביצועים, נכונה סוג מסוים של אכזבה. טכנולוגיית תא הדלק עדיין מוגבלת, וכך מייצר המנוע כ-94 כ"ס ו-18.3 קג"מ של מומנט. התוצאה היא 130 קמ"ש מרביים ו-15 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, אם כי ניתן להתנחם בכך שאף אחד לא יחשוב שאתם מתאמצים - מנוע חשמלי לא משמיע כמעט רעש.
ומה כן מגיע לייצור?
אוקיי, אז הנעת מימן אל תקוו למצוא ב-207CC שתוצג בשנה הבאה. אבל מה שכן יגיע ממכונית התצוגה הפריזאית לאולם התצוגה הקרוב למקום מגוריכם, יהיה העיצוב.
_Wa.jpg)
מדובר בהמשך ישיר לקו שפגשנו ב-207, כולל חרטום עם סבכה ענקית ומחייכת ויחידות תאורה גדולות. מאחור ישנן יחידות תאורה דומות ל-207 רגילה, ומבנה מעט הרמוני יותר בהשוואה ל-206CC, המכונית העממית הראשונה בעידן המודרני להציע גג קשיח מתקפל.
ה-207CC תציע אף היא ארבעה מקומות ישיבה, אלא שהפעם בפיז'ו מקווים שגם אנשים עם רגליים יוכלו לשבת בצמד המושבים האחוריים.