שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    יוצאים לכבוש את המדבר

    שלושה צוותים ישראלים, עם אופנוע ק.ט.מ אחד ושני מיצובישי פאג'רו, יוצאים היום לנקודת הזינוק. אנחנו נלווה אותם צמוד-צמוד, ונדווח לכם היישר מהשטח על התוצאות. יהיה אקשן

    Rally raid. פלישת ראלי. ככה בדיוק קוראים לספורט הזה, בו גברים ונשים שפויים בדעתם, מחליטים מרצונם החופשי להגיע למדבר עם כלי רכב כלשהו, ולנסות לצלוח אותו במהירות מטורפת. אז נכון, גם סבבים מסוימים של מירוצי הראלי בסדרת ה-WRC, אותה אנחנו מסקרים באדיקות, פולשם מדי פעם לשבילים. אבל כאן רבותי, אנחנו מדברים על משהו אחר לגמרי.


    שלושה צוותים, שני נהגים, שני נווטים ורוכב, צמד מיצובישי פאג'רו וק.ט.מ

     

    כאן אנחנו מדברים על כיבוש בסדר גודל צבאי. על ספורט בו מאות כלי רכב מכל הסוגים, בגיבוי מנהלות ענק שכוללות מחנות ניידים, קייטרינג עשיר, עמדות תקשורת מתוחכמות, משאיות ענק, מסוקים לרוב ומטוסי מטען, מתנקזים אל שטח זינוק ויוצאים בפול-גז אל שטח פראי שאף אחד מעולם לא טרח למפות כמו שצריך. כי לא באמת צריך.

     

    פרעונים בשבילכם

     

    מספר אירועים כאלה יש ברחבי העולם מדי שנה, וזה אותו נסקר הפעם נקרא "ראלי הפרעונים", מירוץ מדברי קלאסי שנערך כל שנה במשך תשע שנים במצרים, ונחשב מבחינת חשיבות הספורט שני בחשיבותו רק לסאגה האדירה הנקראת "פאריז-דקאר". בסוף השבוע הקרוב הוא יזנק שוב כחלק מסבב האליפות העולמית למירוצי ניווט ארוכי טווח, תחת שרביטם של מארגנים איטלקים, ולראשונה תחת חסות ה-FIA וה-FIM, שתי הפדרציות הגדולות והחשובות ביותר למרוצי מכוניות ואופנועים.

     

    השנה ימשך הראלי על-פני 2,600 קילומטר, בשבעה קטעי ניווט ומדידת זמנים. הוא יוזנק באופן מסורתי מהרחבה הענקית שמתחת לספינקס בגיזה, יעבור בין שתי הפירמידות הגדולות ויאיץ לכיוון דרום, לעבר נווה המדבר דחלא - נקודה ממנה יצאו במאה ה-19 משלחות לחקר ים הדיונות במדבר המערבי. וזה מסביר לכם כי מסלול הראלי כולל ברובו דיונות אין סופיות, עם פוטנציאל שקיעה בלתי פוסק. מלבד אלה יאלצו המתחרים להתמודד עם קטעי נהיגה טכניים שונים, בכל תוואי קרקע שיש לקצה המזרחי של הסהרה להציע.


    על שניים, דרך המדבר, לבד-לבד. שליח ynet יספק כנראה תמיכה מורלית

     

    מפת מסלול הראלי נראית השנה כמו שמש שקרניה הן קהיר, סיווה ודחלא - ובמרכז בחרייה. נקודות הכינוס בין המקצים ממוקמות בנאות מדבר בהן תנחת מנהלת הראלי בסוף כל יום. במהלך כל אחד משבעה ימי הראלי יעברו המתחרים כמה מאות קילומטרים, שיעמידו כבכל שנה את המכונה ובעיקר האדם במבחן מפרך.

     

    כאמור, ראלי הפרעונים מהווה למעשה אבן בוחן ומקפצה טבעית לכיוון הפאריז-דקאר הגדול והחשוב מכולם. זאת מכיוון שמאפייני שתי פלישות הראלי האלה דומים מאוד, הן מבחינת קצב ותוואי השטח, הן מבחינת המשתתפים. השחקנים הגדולים של הפאריז-דקאר מגיעים למצריים לניסוי כלים אחרון, וצבירת נקודות עונתיות. כאן הם בוחנים פיתוחים אחרונים שיעזרו להם להשיג מקום טוב במירוץ המפרך עוד יותר, ולומדים להכיר את חבריהם למסע. כאן הקבוצות לומדות לפעול בהרמוניה, שתידרש מהן יותר מתמיד בדקאר הקשה.

     

    הקשר הישראלי

     

    כמו בשנה החולפת, גם הפעם יצאו לראלי הפרעונים מספר צוותים ישראלים. שלושה במספר: ערן גלוסקא ברכיבה על אופנוע ק.ט.מ 525 (מס. 53). במקור הייתה תכניתו להשתתף דווקא בדקאר, אלא שכרגיל, קשיי מימון שינו את התכניות. אליו יצטרפו שני צוותים מלאים במיצובישי פאג'רו, בתמיכה מסיבית ומלאה למעשה של מיצובישי-ישראל, ומימון נוסף מבית פוינטר, גילת, האייר, ליוגב ותנועה מערכות. אל הקבוצה תתלווה משאית סיוע עמוסת חלפים, מכונאים, מלווים וציוד. אנשי הקבוצה מדווחים כי סך המימון שעומד לרשות הקבוצה עומד על כ-400 אלף שקל.

     

    בפאג'רו קינג ארוך (מס. 218) מונע דיזל בקטגוריה T2 (כלי רכב עם מרכב ושלדה מקוריים) ינהג ניצן שקל, וינווט גיתאי קריגר. בפאג'רו השני (מס. 209), בקטגוריית T1  המהירה יותר (שלדת צינורות, גוף פיברגלאס ומנוע מחוזק) ינהג רז היימן וינווט הלל סגל. השניים האחרונים אינם זרים למירוצים מפרכים. על חגורתו של היימן מסומן כבר פריז דקאר אחד (על אופנוע), וארבעה פרעונים – שלושה מהם על שני גלגלים.


    הפאג'רו החזק והמתוחכם של היימן-סגל עשוי להתברג במקום גבוה

     

    גם שניים אלה תכננו במקור להגיע לאגם הורוד בדקאר, אך נאלצו "להתפשר". קשיים בגיוס הסכום האדיר הביאו להחלטה לזנק לפרעונים. מדובר אמנם בחצי מרחק "בלבד", אבל בשני שליש עלות. מבחינתם, גביע כלשהו ומקום על דוכן המנצחים נראה כהישג ריאלי.

     

    אבל זה לא יהיה קל. התחרות ב-T1 תהיה השנה קשה מאי פעם, עקב החלטת ב.מ.וו לשלוח קבוצה רשמית חזקה במיוחד, עם ארבעה X3, במטרה לסיים את ההכנות לקראת הדקאר בינואר. באחד מכלי הרכב תנהג יוטה קליינשמיט, המנצחת הסנסציונית  של פאריז דקאר 2001. ערן גלוסקא ינסה את כוחו מול 74 אופנוענים אחרים שנרשמו השנה לראלי,  מספר שיא של מתחרים.

     

    ו... הקשר האינטרנטי

     

    כדי להביא לכם את כל הידיעות, ממש כשהן קורות ובאופן המדויק ביותר, ילווה כתב ynet את המירוץ מזינוק ועד סיום, תוך שהוא עוסבר את המסלול לצד המתחרים. במהלך סוף השבוע נחבור לקבוצה שתעשה את דרכה לכיוון קהיר, ושם נמתין לזינוק - ב-3.10. יום יום, עד הסיום ב-9.10, נעביר לכם דיווח עדכני ומלא של כל האירועים, וכמובן שנמתקד בהתקדמות שלושת הצוותים הישראלים. אם הכל יעבוד לפי התכנית, נדווח בכל ערב על אירועי היום שהיה. אם יהיה מה לספר במהלך היום, נדאג לעדכן אתכם גם בכך. הן בטקטס והן בתמונות ישירות מהשטח. יהיה חם.

     

    לאתר הראלי הרשמי

     

    נותני החסות לקבוצת המירוץ:

     

    פוינטר מבית שגריר

    מיצובישי ישראל

    Haier

    גילת סאטקום

    ליוגב

    תנועה מערכות מחשוב וניווט

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    היימן וסגל - יתחרו ב-T2
    צילום: רונן טופלברג
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים