דודג' מגיעה - החל מ-149 אלף שקל
לאחר היעדרות ארוכה מאד, חוזר מותג הרכב דודג' לישראל, בתקווה להצליח יותר מבעבר. יש כבר אתר בעברית, ויש גם מחירים. ומי תהווה ראש חץ במתקפה על השוק המקומי? הקליבר החשובה
דודג', המותג האמריקני בעל ההיסטוריה העשירה, חוזר סופית לארץ. והוא עושה את זה אחרי לא פחות משלושה עשורים ארוכים-ארוכים של היעדרות. החזרה ארצה, כפי שנחשף ב-ynet בעבר, נערכת במסגרת תוכנית גלובאלית חדשה של קונצרן קרייזלר, שהמותג דודג' מהווה חלק בו. תוכנית אשר מעמידה היום את דודג' כראש-חץ המיועד לתקוף פלחי שוק חשובים ועממיים יחסית בשוק האירופי - וישראל כחלק בלתי נפרד ממנו.
_wa.jpg)
תושב חוזר - מותג דודג'. ראשונה להגיע הקליבר (צילומים: רועי צוקרמן)
ל-ynet נודע כי השקה רשמית למותג האמריקני בישראל תתרחש אחרי החגים. בכל מקרה, בינתיים עלה באופן נסיוני אתר אינטרנט ישראלי של המותג. יתרה מזאת - בסוכנות המקומית של היבואן, מכשירי תנועה, החלו לקחת הזמנות למכוניות חדשות. לדברי אנשי הסוכנות, בינתיים לא מתוכנן אולם תצוגה נפרד למותג דודג'. במקום, האולם הקיים של מכשירי תנועה - המאכלס כעת את המותגים קרייזלר וג'יפ - יורחב, כדי להציע עמדה נפרדת למותג החדש.
הקליבר תתחיל
את החדירה המחודשת לשוק המקומי תוביל הקליבר החשובה, עליה נהגנו כבר לפני מספר חודשים. זו תהיה ללא ספק המכונית החשובה ביותר עבור היבואן. בעתיד מתוכננות להגיע ארצה גם הניטרו והאוונג'ר. ולמרות שתוכניות לגבי ההורנט הקטנה עדיין לא הושלמו על-ידי קרייזלר, תולה היבואן המקומי תקוות רבות גם במכונית כזו. מה עם דגמים אחרים? אלה יישארו בינתיים בארה"ב. בניגוד לג'נרל מוטורס ופורד, קונצרן קרייזלר-ודודג' מאפשר ליבואן למכור כאן רק כלים שעומדים בתקינה אירופית, ומוצעים בלאו הכי ביבשת הקלאסית.
ואיך אמור היבואן לתאם בין היצע הדגמים של דודג' וקרייזלר, כדי למנוע "בעיות משפחתיות"? התשובה של היבואן לשאלה הזו פשוטה לגמרי - דודג' תציע תדמית ספורטיבית, כוחנית וצעירה יותר, בזמן שקרייזלר תהיה רגועה, שמרנית יחסית ויקרה ממנה. בנקודות השקה שונות, כמו למשל אוונג'ר מול סברינג (האחות מבית קרייזלר), הגיוני להניח כי הדודג' תוצע במחיר אטרקטיבי יותר.
_wa.jpg)
הקליבר, שתהיה החשובה ביותר עבור המותג, תגיע לארץ עם מנוע 2.0 ליטר והספק מרבי של 152 כ"ס, שפותח על-ידי יונדאי. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית-רציפה, עם אפשרות לתפעול ידני ושישה הילוכים קבועים מראש. שתי רמות גימור יוצעו: ה-SE תהיה הבסיסית יותר ותעלה 148,900 שקל, ואילו ה-SXT היוקרתית ממנה תעלה 156,900 שקל.
עיקר ההבדל בין השתיים יהיה חיצוני. לגרסה הבכירה יהיו חישוקים קלים, פנסי ערפל וסבכת כרום, אפשרות כיוון משענת מושב אחורי, מחשב דרך, קירור בתא הכפפות ושליטה מההגה על מערכת השמע. בתחילת הדרך יגיעו המכוניות עם ארבע כריות אוויר בלבד, אבל בהמשך יוצעו גם וילונות בטיחות.
מסירות הקליבר בארץ יחלו בחודש אוקטובר הקרוב.