שתף קטע נבחר

וביום השני - רק חול וחול

רז והלל סובלים מבעיות, גלוסקא משחק אותה, ניצן וגיתאי שומרים על מורל גבוה. שלושת הצוותים הישראלים ממשיכים בכיבוש המדבר המצרי. אלי פנגס מדווח, ורץ לישון

יום ד', 4.10, קטע תחרותי שני בין בהרייה לדחלא.

 

הקטע המיוחד של היום השני בראלי הפרעונים המפרך היה ארוך ביותר מ-100 ק"מ מזה של יום האתמול. תוספת מאוד משמעותית, בעיקר בתנאי התחרות של המדבר המצרי. אז קודם כל, כולם כאן. בריאים, שלמים, ועם חיוך גדול על הפנים. החיוך אצלי קצת פחות גדול, בעיקר כי בא לי לצנוח ולישון עד הבוקר. אבל החובה העיתונאית, אתם יודעים.


"כן, הייתה שם קפיצה. מה, לא הרגשת?" רז והלל מדלגים. צילום: אלי פנגס

 

בכל אופן, כוכב היום שלי הוא ללא ספק ערן גלוסקא על ה-KTM. גם היום המתין לו זינוק מוקדם מאוד, בזמן שהנהגים עדיין התעסקו בצחצוח שיניים ופירוק אוהלים. בלי לדבר יותר מדי, הניע את האופנוע ויצא לנקודת הזינוק. אנחנו לא נסענו איתו. במטרה לשפר את סיוע היום הקודם, עלינו על משאית "הירקנים" שלנו, ונתנו גז דרומה. בעיקר כדי להספיק וללטף את כולם בנקודת הביקורת השנייה. ב-11:30 התייצבנו שם, וגילינו כי סופסוף הקדמנו את כולם.

 

גלוסקא? הוא הגיע בתוך דבוקה של חמישה-שישה אופנועים, עם אופנוע בריא לחלוטין, ועמד מנומס בתור לתדלוק. על מכשיר ה-GPS שלו היה גוש חום חצי-נוזלי. שאלתי אותו אם הקיא תוך כדי רכיבה, והוא הסביר שלא בדיוק - זה חטיף אנרגיה שנמס לו על ציוד הנווט. מלבד זאת היה לו זמן לספר שהקטע היום קשה הרבה יותר, טכני ודי צפוף. לדעתו תהיה למכוניות בעיה לא קלה.

 

אחרי התדלוק ותוספת מים זינק אל האופק ועקף רוכב נוסף, רגע לפני ששניהם נעלמו בענן אבק. במגמה הזו הוא ימשיך עד סוף היום, דרך קטע חול שטוח וענקי אותו יבלה בהילוך שישי ומצערת פתוחה. את היום הוא סיים שמונה מקומות גבוה יותר מיום האתמול (28 בין האופנועים). והצמיג הארור? לקראת מחר יש לו סופסוף אחד חדש.


גלוסקא נותן בגז. מחר יהיה לו גם צמיג אחורי נורמלי. צילום: אלי פנגס

 

והמכוניות? בערך שעה אחר כך הגיעו רז והלל עם מיצובישי מתנשף ושורק. בערך 20 ק"מ אחרי הזינוק הם שמעו שריקה מכיוון תא המנוע. כנראה מאזור המגדש. הם עצרו את הרכב על ציר הראלי, פרקו מכסה המנוע, אבל לא מצאו בעיה. את שאר המסלול, עד אלינו בנקודת ביקורת שלוש, עשו בקצב מאוד איטי ללא לחץ טורבו. בדרך, ככה בשביל שיפור מצב הרוח, היה להם תקר נוסף בגלגל אחורי ימני. בנקודת הביקורת פרקו שוב את מכסה המנוע, וגילו את הדליפה. איציק וצביקה, יחד עם הלל, תקנו את הבעיה בעוד רז דואג לצמיג רזרבי חדש.

 

משם יצאו לדרך עם רכב תקין בפול-גז, ובסוף היום דיווחו על מהירות סביב ה-150 קמ"ש על ים החולות. את היום סיימו לבסוף במקום ה-11, ואילו בדירוג הכללי הם ממוקמים כרגע במקום התשיעי, בפיגור של כשעתיים ממוביל הקטגוריה ושעתיים ו-20 דקות מהמוביל במירוץ כולו.

 

ניצן וגיתאי הגיעו אלינו כשעה וחצי מאוחר יותר. בסך הכל במצב סביר. המתלה הקדמי מתפקד עדיין, ונשמעים קולות חשודים מתחת לאוטו. אחרי שאיציק זוחל קצת על החול, הוא מגלה תושבת אגזוז מפורקת. סודר, אבל יתפרק שוב במהלך היום. בינתיים מספר גיתאי על מסלול טכני ואיטי, עם הרבי שינויי גובה, מעברי חול צרים שמחייבים לטפס גם על הסלעים המשובצים בו ובכלל, עבודת נהיגה וניווט די אינטנסיבית - כולל שקיעה בחול למשך עשר דקות ארוכות. גם ניצן וגיתאי סבלו מתקר באחורי ימני, אבל גיתאי אומר שעם התוואי של היום, הם עוד יצאו בזול.


ניצן וגיתאי ממשיכים אחרי נקודת הביקורת. יום מעודד. צילום: אלי פנגס

 

כשמשאית הסיוע יוצאת בעקבות שלושת הצוותים לדרך, על כביש מקביל, אנחנו מקבלים טעימה מעוררת יראה ממה שעובר עליהם. מאחורי אחד העיקולים משתפלת הקרקע ומולנו נפרש - בלי להגזים - אגם ענקי של חול זהוב, מאופק עד אופק. אותו הם נדרשים לחתוך במרכז. אחר כך טיפסו על אחד הרכסים וצללו איתו בירידות חוליות וסלעיות לסירוגין, לכיוון נווה המדבר דחלא. אל מחנה הלילה הגיעו כולם בין 14:00 ל-15:30. אנחנו, אחרי עיכובים במחסומים, עצירות תדלוק ומסלול עוקף, מגיעים אל הצוותים הצמאים לסיוע באיחור של ארבע שעות ובחושך מוחלט.

 

וזהו. לקראת מחר נראה שהכל תקין. אנחנו עומדים לחזור בקטע הבא לכיוון פרפרה, שנמצאת בערך בחצי הדרך חזרה לבחרייה. הפעם, הצוותים הם אלה שיעשו את המסלול הארוך: 402 ק"מ מדודים, ללא שום קטע קישור. תוואי הקרקע, יהיה דומה ניצן וגיתאי, שכנראה השתקמו מטראומת הבדיקות הטכניות, כבר מבינים שהם מהירים מכמה מכוניות T2, וזה אומר שאם היו נכללים בקטגוריה הזו, הם כרגע היו בה במקום שלישי. אבל הם לא. במקום זה הם מתכוונים להמשיך ללחוץ קדימה ב-T1 ולקוות לטוב.


כן, את זה הם חצו היום, וימשיכו לחצות כמעט כל יום. צילום: אלי פנגס

 

גלוסקא ממשיך כרגיל. הביטחון שלו עולה, אבל הוא רוכב שקול ומקפיד להישאר על הגלגלים. כשאפשר, הוא לוחץ עד הסוף. מחר הוא מזנק חזרה אל השטח החולי עם צמיג חדש שאמור לייצר הרבה יותר דחף. המטרה היא להרוויח בצניעות עוד כמה מיקומים. רז והלל מתכננים לפצות על אירועי היום. התוכנית להיום הייתה "לפוצץ גז" עד הסוף כדי להתחיל לצמצם קדימה, אבל כבר סיפרנו את הסיפור שמנע מהם ליישם את התוכנית. מחר הם מתכננים לנסות שוב לדחוף חזק ביום מהיר.

 

שלכם בשינה טובה ועמוקה, אלי.

 

 

 

נותני החסות לצוות היימן-סגל:

  

פוינטר מבית שגריר

מיצובישי ישראל

גילת סאטקום

ליוגב

תנועה מערכות מחשוב וניווט

 

נותני החסות לצוות שקל-קריגר:

 

Haier 

Telepharma

פישמן-רשתות

פוינטר מבית שגריר

מיצובישי ישראל

 

נותני החסות לערן גלוסקא:

 

מוטופריק

פלרם

מוסך התותח

סטאריק

Outdoor

אלפיין

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המיצובישי קצת חולה
צילום: אלי פנגס
בסוף הבריא
צילום: אלי פנגס
רופא בפעולה
צילום: אלי פנגס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים