שתף קטע נבחר

דייהטסו משחקת בקטנות

יצרנית הרכב היפנית מבטיחה להביא לאירופה גרסאות ספורט מפולפלות לסיריון ולטריוס. ביפן היא חושפת מוב חדשה

דייהטסו, היצרנית היפנית הקטנה, ממשיכה להרחיב את ההיצע בכל הקשור למכוניות קטנות, ומציגה חידושים נוספים בקצב מהיר. בתערוכת הרכב של פאריז חשפו היפנים את המאטריה החדשה, ולצידה את ה-D-קומפקט X-אובר שיהפוך מהר מאוד לסדרתי. לצדן הציגו גרסאות ספורט לסיריון ולטריוס המוכרים. במקביל לא שכחו להציג ביפן את המוב החדשה.


דייהטסו סיריון ספורט. למעלה - טריוס ספורט

 

הספורט

 

עבור אירופה המסוגננת מתמקדים בחודשים הקרובים אנשי החברה בתוספת פלפל לדגמים קיימים. לשם כך הם הביאו לפאריז את גרסאות הספורט האמורות, שתיהן עם גרסאות מתוגברות למנוע ה-1.5 ליטר בעל התזמון המשתנה, שפגשנו בטריוס החדש. כיום מייצר מנוע זה 130 כ"ס לעומת 105, אך המומנט - 14.3 קג"מ - נותר זהה. אגב, נא לא לטעות. מבחינת הסיריון מדובר בתוספת כוח אדירה ל-87 הכ"ס במקור.

 

הסיריון זכתה למלוא הטיפול המקובל בז'אנר הסופר-מיני הקטנות, עם פגושים אגרסיביים, חצאיות, ספוילר אחורי וצמד מפלטים. חלקו המרכזי של הפגוש-ספוילר הקדמי צבוע שחור לתוספת רושם, וחישוקי "16 נאים עם צמיגי 195/45 נמוכים משלימים את החבילה. ככזו, הסיריון יכולה בהחלט להחשב כאלטרנטיבה מסוימת ליאריס T-ספורט של חברת האם, טויוטה, שגם לה הספק דומה (132 כ"ס מ-1.8 ליטר).


 

בטריוס ויתרו היפנים על סבכת מצנן רגילה ואת מקומה תפס כונס אוויר צר. פגוש אגרסיבי משלים שינוי מהותי בפנים המוכרות. מאחור בולטת הסרת הצמיג החליפי מהדלת האחורית, והצבת צמד צנורות מפלט במרכז. גרסת הספורט הונמכה מ-174 ס"מ ל-167 (גם בגלל ויתור על פסי גגון) וזכתה לחישוקי "18 נאים (עם צמיגי 225/50).

 

שתי הגרסאות מצוידות בהתאם לייעוד בתיבה ידנית, שכמובן אינה משמחת את היבואן המקומי. ובעברית זה אומר שהגעתן ארצה נבדקת כרגע, אך הסבירות שזה יקרה נמוכה.

 

המוב

 

מאז שנות התשעים נחשב המוב לאחד מכלי הרכב האסטרטגיים של דייהטסו ביפן, עם חשיבות עצומה מבחינת מכירות. לארץ לא הגיע המיניוואן הקטן מעולם, גם כאשר הגיעה אלינו הקורה שנשענה על אותו בסיס בדיוק. לפי היבואן, סביר להניח שגם הדגם החדש לא יגיע. עם נפח מנוע לש 660 סמ"ק בלבד, אין לו מה לחפש כאן.


טריוס ספורט

 

המוב מוצע עם הנעה קדמית או כפולה, ואפשרות לתיבה אוטומטית רציפה או רגילה, או תיבה ידנית. מבלי קשר לסיכויי הגעתו הקלושים, מדובר במכונית מיקרו יפנית מעניינת עם ממדים זעירים (339 ס"מ אורך) אך בסיס גלגלים גדול יחסית (249 ס"מ) - מה שמבטיח מרחב גדול יחסית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים