שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לראשונה: מכונית סולארית בייצור סדרתי
    יצרנית רכב צרפתית בשם "ונטורי" תציע החל ביוני 2007 מכוניות שמונעות באנרגיית השמש - לראשונה בשיווק מסחרי. טעינת מצברים? עם שבשבת רוח. והחדשות הרעות: הידידותיות לסביבה תעלה לכם 92,000 יורו - לפני מיסים

    לראשונה בתולדות תעשיית הרכב, תציע ונטורי הצרפתית החל בשנה הבאה מכוניות סולאריות בשיווק מסחרי. עד עתה מכוניות סולאריות - המונעות באמצעות אנרגיית השמש - היו נחלתם של משוגעים לדבר שייצרו אותן לצורך תחרויות ואירועים מיוחדים. בקרוב, שתי מכוניות כאלה יוכלו להיות גם שלכם, אם הממון הנדרש מצוי בכיסכם. מדובר בפעם ראשונה בה מוצעות מכוניות כאלה בשיווק מסחרי.


    ונטורי אסטרולאב. מכונית סולארית ראשונה

     

    שתי המכוניות החדשות לא רק שאינן מזהמות, אלא בוונטורי מבטיחים כי על כל מכונית שתיוצר יבצעו איזון אקולוגי - פעילות סביבתית המצמצמת את זיהום האוויר בשיעור זהה לזה שנגרם מייצור המכונית. וזה כולל את מיחזור המצברים של המכוניות ללא תשלום.

     

    אקלקטיק (Eclectic)

     

    מכונית ראשונה לראות את אור השמש תהיה האקלקטיק, תלת-מושבית קטנה שנראית כמו עגלת גולף. האקלקטיק (מילה שפירושה איסוף ממקורות שונים) נכנסת להגדרת הרישוי של אופנוע בעל ארבעה גלגלים לפי התקן האירופי, מה שיאפשר לנהוג בה כבר מגיל 16. מדובר בקטגוריה פופולארית מאד בצרפת, ארץ מוצאה של ונטורי, ונכללות בה מכוניות קטנטנות מסוגים שונים - למשל ליג'יה שכמעט שווקה בישראל.


    אקלקטיק. תלת-מושבית לעיר

     

    לאקלקטיק לוח סולארי בגודל של 2.5 מטר מרובע, שמייצר הספק של כ-21 כ"ס ומומנט של 5.1 קג"מ. למרות שזה נשמע מעט, האקלקטיק שוקלת 350 ק"ג בלבד, מה שמאפשר לה להגיע למהירות של 50 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית) ולטווח נסיעה של 50 ק"מ. בזמן הנסיעה, היא מטעינה את עצמה מחדש באמצעות הלוח הסולארי או שבשבת רוח על הגג. נתוני הביצועים מתאימים להיותה מכונית עירונית, וכך גם המידות הקומפקטיות - אורך של 286 ס"מ בלבד, רוחב של 185 ס"מ, גובה של 175 ס"מ ובסיס גלגלים של 200 ס"מ - מידות שמרביתן ממשפחת מכוניות המיקרו.

     

    האקלקטיק תוצע בסדרה מוגבלת החל ביוני 2007, ברמת גימור אחת ובכל צבע שתרצו - ובלבד שיהיה לבן. מחירה יעמוד על 24,000 יורו, יותר מפי שניים מסופר-מיני מצוידת היטב עם מנוע בנזין. עם זאת, מי שימתין למהדורה סדרתית יותר שתוצע החל ב-2009, יוכל לרכוש אותה תמורת 15,000 יורו.

     

    אסטרולאב (Astrolab)

     

    מכונית שנייה ומעניינת לא פחות היא האסטרולאב, ספורטיבית דו-מושבית בעלת ביצועים משופרים. עם לוח סולארי בגודל 3.6 מטר מרובע (לטעינה מהירה יותר) ונתוני הספק-מומנט זהים לאקלקטיק (21 כ"ס ו-5.1 קג"מ), האסטרולאב יוכל להאיץ למהירות של 120 קמ"ש ולנסוע ללא הפסקה לאורך 110 ק"מ. זאת, תודות למשקל עצמי נמוך של 280 ק"ג. אגב, בדומה לאקלקטיק, גם האסטרולב יהנה מאפשרות להטענת מצברים בשקע החשמל הביתי, לטובת הגדלת טווח הנסיעה או "תדלוק חירום". הטענת מצברים תארוך חמש שעות, והיא תבוצע מלבד על-ידי חשמל גם באמצעות השמש ואנרגיית הבלימה. עם זאת, האסטרולאב לא תוצע עם שבשבת כמו אחותה הקטנה.


    אסטרולאב

     

    האסטרולאב גדולה מאחותה העירונית, עם בסיס גלגלים של 250 ס"מ, אורך של 380 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ וגובה של 120 ס"מ בלבד. עם זאת, היא מיועדת לנהג ונוסע בלבד, שיושבים אחד מאחורי השני. ומה עם בטיחות? תא הנוסעים במכונית הסולארית עשוי מסיבי פחם, חומר קל וקשיח שנועד לשמור על היושבים בתוכו.

     

    כמו באקלקטיק, גם את האסטרולאב תוכלו לנהוג באירופה כבר מגיל 16 (רישיון B1), אך המחיר יהיה גבוה משמעותית. במקום 15,000 יורו, לאסטרולאב

    יהיה תג מחיר אסטרונומי של 92,000 יורו לפני מיסים, ואין כוונה לייצר אותה בסדרה גדולה. במקום, בוונטורי ירכיבו אותה בהזמנה אישית החל בראשית 2008, מה שיהפוך אותה ככל הנראה למחזה נדיר מאד אפילו בצרפת.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ונטורי אקלקטיק - עם שבשבת רוח לטעינה
    סביבת הנהג
    וזה מה שיראה היושב באסטרולאב
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים