שתף קטע נבחר
 

ילדת שמנת

החיים מתוקים אצל השחקנית רייצ'ל בילסון: גם סרט לוהט ("נשיקה אחרונה", משבוע שעבר בישראל), גם קריירה משגשגת (עונה רביעית ל-"The O.C" , שם היא מגלמת את סאמר הביץ') ואפילו חבר חתיך (שותפה לסדרה, אדם ברודי, שבינתיים עושה קולות של לשעבר). בראיון בלעדי היא מדסקסת זוגיות, סצינות סקס, העבודה עם זאק בראף ולא שוכחת לפזר הרבה מי סוכר

קצת קשה להתעלם מרייצ'ל בילסון בימים אלה. אפילו אם נניח בצד את מערך יחסי הציבור האינטנסיבי של הסרט "נשיקה אחרונה", שבו היא מככבת לצד זאק בראף, ומהעונה הרביעית של "The O.C"  (שם אתם יכולים לזהות אותה כסאמר רוברטס) שתעלה בנובמבר בארצות הברית - שני פרויקטים שמפמפמים אותה על בסיס יומיומי אל מעמקי התודעה הציבורית - היא עדיין שם כל הזמן. מבליחה על שער של מגזין כזה או אחר, מצוטטת במדורי רכילות, גורפת מחמאות מאנשים בתעשייה, זוכה בתארי יופי למיניהם (למשל מקום מכובד ברשימת 50 האנשים היפים בהוליווד של מגזין "PEOPLE") או מפציעה על שטיח אדום בפרמיירה כלשהי.

 

אבל יחד עם זאת, אי אפשר להגיד שבילסון עונה על הקריטריונים שמכתיב דור היאנג הוליווד הטיפוסי. כן, היא צעירה, יפה ומפורסמת, אך שלא כמו חברות אחרות במועדון הזה, עיינו ערך לינדזי לוהן או ניקול ריצ'י, בילסון שומרת על תדמית צנועה יחסית ונטולת סקנדלים. היא אף פעם לא נתפסה מתפרעת או שיכורה, מעולם לא תועדה משתרללת עם בחורים בלתי מזוהים, לא מראה סימנים של הפרעת אכילה משום סוג ובאופן כללי מציגה חזות של ילדה טובה קליפורניה, עם משפחה אוהבת, חברי ילדות וזוגיות של כמה שנים עם הקולגה מ-"The O.C" ומעדן לא קטן בפני עצמו, אדם ברודי (למרות שהשמועות האחרונות גורסות שהשניים נפרדו ומיד נגיע לזה).

 

גם העובדה שבסרט "נשיקה האחרונה" (משבוע שעבר בישראל) מגלמת בילסון את קים, נערת קולג' שובבה שמפתה את מייקל (בראף) המבוגר ממנה והמאוד תפוס, וזה כולל אפילו סצינת סקס פרטנית למדי, לא מונעת מבילסון לשמר את התדמית הזו. להפך, היא דווקא ניצלה את העניין לטובתה. "רייצ'ל הצליחה ליצור דמות שקשה מאוד לשנוא, למרות שזה מתבקש", מעיד עליה טוני גולדווין, במאי הסרט. "קים היא הילדה הרעה של הסיפור הזה, זו שנכנסת לחייו של מייקל, מפתה אותו וגורמת למשבר בחייו. אבל רייצ'ל הצליחה להעביר את התחושה שקים היא בסך הכל ילדה שרוצה לקבל חום ואהבה. במקום לשנוא אותה, הצופה לומד לחבב אותה ולהרגיש אליה חמלה. מדהים לראות איך רייצ'ל הצליחה לעשות את זה".

 

בילסון, 25, נכדתו של הבמאי ההוליוודי ברוס בילסון, נולדה וגדלה בלוס אנג'לס. מאז ומעולם היתה הנסיכה של הבית, ועם השנים פיתחה אג'נדה הולמת לילדה שרגילה לסובב את כולם סביב האצבע הקטנה שלה. ההורים שלה לא נרתעו מהעניין, אלא עודדו אותה לנתב את הגישה הדרמטית הזו לכיוון אור הזרקורים. את התפקיד הראשון שלה בסרט "הבחורים הלא נכונים" (עם הקומיקאי לואי אנדרסון) קיבלה כשהיתה בת שבע ובהמשך הוענק לה תפקיד קטן במיני סדרה שכונתה "המטרה האנושית".

 

מאותו הרגע ואילך בילסון החליטה שזה מה שהיא רוצה לעשות בחייה ונרשמה לסוכנות שחקנים. היא נשלחה לאודישנים על בסיס קבוע ולמרות סירובים חוזרים ונשנים לא התייאשה. התפקיד הגדול הראשון שלה היה על הבמה, בהפקה של המחזמר "ביי ביי בירדי". ב-1998 התקבלה לגלם דמות ראשית בסדרה שנקראה "זו האמת", אך זו נפסלה לשידור ברגע האחרון. היא הספיקה לצלם גם איזו פרסומת לרשת המזון המהיר סאבוויי, לשחק בתפקיד אורח ב"באפי, קוטלת הערפדים" וב"שמונה כללים פשוטים" אבל רק ב-2003, כשעלתה העונה הראשונה של הלהיט "The O.C", בילסון מיסדה את מעמדה כשחקנית עובדת וסלב לכל דבר.

 

בסדרה היא מגלמת כאמור את סאמר רוברטס, החברה הכי טובה של מריסה קופר ז"ל (מישה ברטון). נכון להיום, "The O.C"  היא לבני הנוער האמריקאים מה שהיתה "בוורלי הילס 90210" לדור העשרה שגדל בניינטיז. כשההצלחה של הסדרה רק התחילה, בילסון נדהמה עד כמה זה יכול להרחיק לכת. "בטלוויזיה אתה פשוט לא יכול לדעת מה הולך להמריא ומה לא. 'The O.C' התחילה כפיילוט עם במאי איכותי וכמה שחקנים נהדרים ופתאום הפכה לתוכנית קאלט. ממש מדהים לראות את התהליך הזה מבפנים".

 

איך זה לשחק את הביץ' המפונקת של הסדרה?

 

"זה נחמד לשחק דמות שהיא ההפך הגמור ממני בחיים האמיתיים. סאמר היא באמת כלבה שמתעללת בכולם ומשיגה את כל מה שהיא רוצה. אני בנאדם טוב ואפילו די ביישן. אני חושבת שאם סאמר היתה פוגשת אותי, היא בכלל לא היתה אוהבת אותי".

 

כך או כך, סאמר הפכה את בילסון לאלילת נוער ולאייקון אופנה. על הסט של "The O.C" היא גם פגשה את אדם ברודי, שמגלם את סת כהן. השניים נצמדו זה לזו מאז העונה הראשונה, ולפני שנה כבר חגו סביבם דיווחים על אירוסין (ששניהם מיהרו מאוד להכחיש). אלא שבשבועות האחרונים, טוענים מדורי הרכילות, מערכת היחסים הזו הגיעה לשלבי סיום ושהשניים נפרדו, ככל הנראה כתוצאה מהחברות הצמודה שנרקמה בין בילסון לבראף במהלך צילומי "נשיקה אחרונה". "זאק מתקשר לרייצ'ל כל יום, והם מדברים כמו שתי חברות טובות", דיווחו מקורות. "לאדם קשה לשמוע את רייצ'ל מדברת על כמה זאק נבון ובוגר". בינתיים אף אחד מהצדדים עוד לא אישר את הפרידה באופן רשמי, אבל כשרייצ'ל נשאלה לפני כמה שבועות אם היא סינגלית או תפוסה, היא רק השיבה, "אין תגובה".


מיצו? בילסון עם אדם ברודי (צילום:אימג'בנק-גטי)

 

הזוגיות עם ברודי היא לא הדבר היחיד שהגיע לידי מיצוי מבחינת בילסון. למרות הקולות השמחים שהיא עושה באשר להצלחתה של הסדרה, עושה רושם שגם התפקיד ב-"The O.C" כבר נמאס עליה. בשבועות האחרונים בילסון מודה שדי, הגיע הזמן לפרק את החבילה. "אני מרגישה שהסדרה כבר מיצתה את עצמה", צוטטה אומרת לפני זמן לא רב. "כולנו מרגישים שזה נגמר ושהגיע הזמן להמשיך הלאה". רבים מאשימים את תחושת המיאוס, שעולה גם מגרונותיהם של שחקנים אחרים בסדרה, בפרישתה של מישה ברטון מהתוכנית בסוף העונה השלישית. "זה פשוט לא אותו הדבר", אומרת בילסון. "אנחנו עוברים ליד חדר ההלבשה של מישה, והוא ריק. זה ממש מוזר. זה לא צריך להיות ככה". זה לא ממש משנה אגב, כי החוזה שלה מחייב אותה להישאר באזור הסט למשך שבע שנים.

 

אין ספק שהתפקיד ב"הנשיקה האחרונה" נחת על בילסון ממש בזמן. כולם ציפו לראות מה תהיה הבחירה הקולנועית הראשונה שלה, אבל היא לא סתם המתינה עד עכשיו. "הגיעו אליי כמה הצעות לתפקידים בסרטים מאז ש-'The O.C' עלתה", בילסון מספרת. "אבל בגלל הקהל שצופה בסדרה מורכב בעיקר מבני נוער, רוב ההצעות היו קשורות לסרטי נוער. אנשים בהחלט נוטים לעשות לך טייפ קאסט לסוג מסוים של דמויות, וזה לא היה מה שחיפשתי. המטרה הראשונית שלי כשנכנסתי לתעשייה הזו היתה לעשות סרטים, אבל חיכיתי שהתפקיד הנכון יגיע ורציתי לקחת חלק בסרט מאתגר עם קאסט איכותי של שחקנים ואנשי צוות. כשקיבלתי את התסריט של 'נשיקה אחרונה', ידעתי שאני רוצה את התפקיד הזה".

 

בסרט כאמור, היא מגלמת את קים, סטודנטית בת 19 שנתקלת במייקל בחתונה של חברים. הוא מספר לה שיש לו חברה (ג'סינדה בארנט) כבר שלוש שנים, אבל מסתיר ממנה את העובדה שזו האחרונה בהריון. קים רואה בו כאתגר ויוצאת למשימת פיתוי, שלבסוף נוחלת הצלחה (או כישלון, תלוי איך מסתכלים על זה). למרות שהיא הצלע הבלתי רצויה במשולש הזה, מדובר בדמות מתוקה למדי שאי אפשר באמת לשנוא.

 

המון שחקניות נבחנו כדי לגלם את קים, אבל בילסון לקחה את כולן בסיבוב. "היא פשוט נכנסה לחדר, הקריאה כמה שורות מהטקסט ומיד היה ברור שהתפקיד שלה", מעיד גולדווין. "אני חושב שהיא עשתה עבודה מצוינת ומצאה את הדרך שלה ליצור דמות שקל מאוד לחבב, למרות שהמתבקש הוא דווקא לשנוא אותה".

 

"דווקא בגלל שהיא 'האשה האחרת' ובגלל סוג הבחור שהיא מפתה, שהוא ממש לא הבוגד הסדרתי או מישהו שבכלל צפוי לבגוד בחברה שלו, היה לי חשוב לגלם את קים באופן שבו יהיה הכי קל לחבב אותה", סיפרה בילסון במסיבת עיתונאים בלוס אנג'לס, שהתקיימה טרם יציאת הסרט לאקרנים בארצות הברית בספטמבר האחרון. "זה גם הסביר את הסיבה לכך שמייקל בגד איתה לבסוף. מעבר לכך, אף שחקן לא רוצה להיתפס כזה שמגלם את הבחור הרע. וזה כולל אותי. היה לי חשוב לצבוע את התמונה בגוון מסוים, וזה מה שעשיתי".

 

מצאת את עצמך מזדהה עם הדמות של קים?

 

"ברמה מסוימת כן, אם כי אני חייבת להודות שלא הייתי עושה בדיוק את מה שהיא עשתה. אני יכולה להבין את הצורך הזה, להשיג בחור שלגמרי מושך ומרתק אותך, אבל אני לעולם לא הייתי הולכת רחוק כל כך. לא הייתי חוצה את הגבול הזה, של להשיג בחור תפוס. במקרה שלי, סביר להניח שהייתי פשוט מתעלמת ממנו בהפגנתיות, וזו היתה הדרך שלי להשיג את תשומת הלב שלו".

 

במקרה של בגידה כמו זו שיש בסרט, מי אשם לדעתך: הבוגד או המאהבת?

 

"אני חושבת שבכל מקרה של בגידה, יש יותר מצד אחד שנושא את האשמה. לכל דבר יש שני צדדים. במקרה של הסרט הזה, אני חושבת שהיו לא מעט דילמות אחרות שקשורות לנושא של סקס וזוגיות, אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי".

 

איך התמודדת עם סצינת הסקס שצילמת עם זאק בראף?

צילום: גטי אימז' בנק

 

"הא, טוב. אין ספק שזה היה מביך. ואני בכלל לא מתכוונת לכך שזו היתה סצינת הסקס הראשונה האמיתית שלי, כי ב- 'The O.C' אנחנו לא מגיעים כל כך רחוק. זה היה מאוד סוריאליסטי. 'היי זאק, אני רייצ'ל. נעים מאוד להכיר אותך. אתה בא למיטה?'" (צוחקת).

 

אומרים שביקשת לחשוף כמה שפחות בסצינה הזו. דאגת מה יגיד הקהל הצעיר שרואה אותך ב-"The O.C"?

 

"ממש לא. לא לחשוף יותר מדי עור היה עניין אישי שלי, שקשור לערכים ולמסור שעליהם גדלתי. אבל אין ספק שהסצינה הזו היתה חשובה לסרט וכשאני לוקחת על עצמי תפקיד, אני הולכת איתו עד הסוף. חוץ מזה, זה נעשה מאוד בטעם וזאק היה מאוד רגיש ומכבד".

 

איך היה לשחק איתו באמת?

 

"נהדר. זאק הוא שחקן מדהים ואיש מאוד מוכשר ומצחיק. אהבתי מאוד את הסרט הקודם שלו, 'גארדן סטייט' ושמחתי שהיתה לי הזדמנות לעבוד איתו. למדתי ממנו המון".

 

השיחה על בראף והשמועות האחרונות בדבר אשמתו בפרידתה האפשרית של בילסון מברודי, מעלה לדיון את סוגיית יחסיה של השחקנית עם תעשיית הרכילות והצהובונים. מובן מאליו שההתרחקות שלה מהשתטות מול המצלמות עושה את שלה, וכך גם חוסר התגובה שלה באשר ליחסיה עם ברודי. "אני מאוד בת מזל במובן הזה", היא אומרת. "עד עכשיו הצהובונים מתייחסים אליי די בעדינות. למרות שאף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה, זה לא עסק ממש צפוי. אני רק יודעת שאתה לא יכול לתת לזה להיות חלק ממך או מהחיים שלך. אני פשוט מקבלת את העובדה שזה קיים. זה נמצא שם וזה לא נוגע לחיים הפרטיים שלי. אבל גם אין שום דבר שאני יכולה לעשות כדי למנוע מרכילות להופיע. אני יכולה רק לקבל את זה".

 

זאת הסיבה שלא רואים אותך במסיבות ואירועים פחות רשמיים של התעשייה?

 

"אין ספק שאני שומרת על החיים הפרטיים שלי בקנאות, ויש לזה סיבה. אני פשוט מאמינה שמה שאתה רוצה שיישאר פרטי, אתה משאיר פרטי. גם ככה כל יתר החיים שלך ידועים לכולם. אני חושבת ששחקן צריך לדעת לשמור עליו במקום הזה, כי אם תחשוף יותר מדי מעצמך, הם יכירו אותך יותר מדי טוב. ואז, כשתרצה לגלם דמויות שהן לא אתה, הקהל יתקשה להאמין לך".

 

בימים אלה בילסון לא עובדת על פרויקטים חדשים, למעט צילומי העונה הרביעית של ה- "The O.C". מה שכן, היא יכולה להבטיח שתמשיך לבחור את התפקידים הקולנועיים שלה, שבהחלט עוד צפויים להגיע, בהקפדה יתרה. "אין לי שום בעיה לגלם תפקידים קטנים, כל עוד שאאמין בסרט וארצה לקחת בו חלק", היא מבשרת. "אין לי כוונה להתפשר מעכשיו רק כדי להיות על המסך הגדול. אני מאמינה שהזמן יעשה את שלו ואני אגיע לתפקידים הנכונים. ומי יודע, אולי יום אחד אעשה גם סרט בעצמי".  

 

עוד ראיונות וכתבות עם הכוכבים האהובים עליכם באתר "פנאי פלוס"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מצטלמת לעונה רביעית. בילסון כסאמר ב- "The O.C"
לאתר ההטבות
מומלצים