שתף קטע נבחר

נחשפה טויוטה אוריס, יורשת הקורולה

טויוטה אוריס, הקומפקטית החדשה של טויוטה לשוק האירופי, הוצגה היום לראשונה ותשווק בישראל בשנה הבאה. החדשות הרעות: במקום תיבה אוטומטית, יש רובוטית

אחת המכוניות החשובות והמעניינות של התקופה האחרונה, טויוטה אוריס, צפויה לערוך הופעת בכורה אירופית בתערוכת בולוניה, שתיפתח באיטליה ב-5 בדצמבר. מדובר במשפחתית קומפקטית חדשה, במרכב האצ'בק עם שלוש או חמש דלתות. וכן, מדובר גם ביורשת לאחת המכוניות הפופולאריות בעולם, טויוטה קורולה.

 

לראשונה בתולדות הדגם, שהושק לראשונה ב-1966, גרסאות הסדאן וההאצ'בק של הקורולה זוכים לעיצוב נפרד לחלוטין ואיתו שמות שונים. הסדאן נותרה קורולה ועיצובה שמרני, ואילו ההאצ'בק זוכה לשם אוריס (Auris) ומתאפיינת בעיצוב מסוגנן יותר.

טויוטה אוריס אירופית

 

ואם כבר נגענו בעיצוב, נספר כי האוריס מזכירה באופן ברור מאד את מכונית התצוגה אוריס ספייס, הקדימון שהציעו היפנים בתערוכת פאריז בחודש שעבר. למעשה, האוריס היא אותה מכונית בשינויים מתבקשים - מעט פחות אגרסיבית, מעט פחות צעקנית, וכמובן עם גלגלים צנועים יותר במידתם.

 

תיבה רובוטית

 

אחת החדשות החשובות ביותר בחשיפת האוריס, היא האישור הרשמי למה שהקהל הישראלי חשש ממנו - תיבת ההילוכים. כמו ביאריס החדשה, שזנחה את תיבת ההילוכים האוטומטית לטובת הפתרון המודרני יותר - אך לא בהכרח העדיף - כך גם האוריס. במקום תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית בקורולה ראנקס, לאוריס תיבת חמישה הילוכים רובוטית. מדובר למעשה במערכת המבוססת על תיבה ידנית, ללא דוושת מצמד ועם אפשרות להעברת הילוכים כמו-אוטומטית. האוריס תצויד בגרסה הרובוטית, המכונה בטויוטה "מולטי-מוד" (MultiMode), באפשרות לתפעול ידני עם מנופים על ההגה.

 

יתרונה של תיבה רובוטית בהפחתת תצרוכת הדלק ושיפור הביצועים בהשוואה לתיבה אוטומטית רגילה, אך בעוכריה עומדות העברות הילוכים לא חלקות והתדרדרות לאחור בעת זינוק בעלייה. מעניין יהיה לראות האם בטויוטה הספיקו לשפר את התיבה לעומת זו שביאריס החדשה, או שמא מדובר במוצר דומה. ביפן, אגב, תוצע האוריס עם תיבה אוטומטית רציפה.

הגרסה היפנית

 

ומה בנוגע למנועים? כאן לאוריס יש קלף מעניין בשרוול. יחידת הכוח החשובה לישראל, בנפח 1.6 ליטר ועם תזמון שסתומים משתנה, תציע מעתה 124 כ"ס, ותהפוך בכך לחזקה בקבוצתה. עם תיבה ידנית היא תאיץ את האוריס מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.4 שניות, ולמהירות מרבית של 190 קמ"ש. תיבה רובוטית מוסיפה 1.7 שניות (12.1), אך לא פוגעת במהירות המרבית. האוריס תוצע גם עם מנוע 1.4 ליטר (97 כ"ס ותיבה ידנית בלבד), ועם שלוש יחידות דיזל: 1.4 עם 90 כ"ס ותיבה ידנית או רובוטית, 2.0 ליטר עם 126 כ"ס ו-2.2 ליטר עם 177 כ"ס. שתי האחרונות יוצעו עם תיבת שישה הילוכים ידנית. בשלב זה לא ידוע האם תוצע גרסת T-ספורט, אך הסיכויים לכך גדולים.

 

את האוריס מציעה טויוטה ביפן עם מנועי 1.5 ליטר (110 כ"ס) או 1.8 עם 136 כ"ס, שניהם עם הנעה קדמית או כפולה לפי רצון הלקוח. הגרסה היפנית לא מוצעת עם תיבה ידנית כלל.

 

פלטפורמה חדשה

 

בטויוטה מספרים עוד כי האוריס מבוססת על פלטפורמה כל-חדשה. זאת, למרות שהמידות דומות מאד לדגם היוצא, עם אורך שצמח בארבעה ס"מ ל-422, גובה של 151 ס"מ (3.5+), ובסיס גלגלים שנותר ללא שינוי - 260 ס"מ צנועים יחסית. הממד היחיד שגדל משמעותית הוא הרוחב, מ-171 ל-176 ס"מ, זאת לדברי טויוטה במטרה לשפר את המרווח בתא הנוסעים. האוריס תוצע כמו קודמתה בגרסאות שלוש וחמש דלתות.

לוח המחוונים, גרסה אירופית

 

ואפרופו תא נוסעים, זה של האוריס מסמל ככל הנראה את ההתקדמות הגדולה ביותר מכל מאפייני המכונית. ניתן לציין כאן זניחה של מרבית סממני העיצוב הישנים, לטובת חדשים אך לא בהכרח מקוריים. בטויוטה מתגאים מאד בשינוי הארגונומי שביצעו לסביבת הנהג, ובכלל זה הרמת ידית בורר ההילוכים, לטובת

נוחות תפעול, והתקנת קונסולה מרכזית דקה עם תא אחסון מאחוריה. כן, ממש כמו בוולוו S40.

 

שיווק

 

ממידע שהגיע לידינו בעבר מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, עולה כי האוריס צפויה להגיע לישראל בקיץ 2007, ולהימכר כדגם 2008. רמות גימור ומחירים עדיין אין. באירופה היא תשווק החל באביב שנה הבאה, מספר חודשים לאחר השקתה בבולוניה. מי שממש חייב לרכוש אותה כאן ועכשיו, יאלץ לנדוד ליפן שם החל השיווק היום (ב'). רק אל תשכחו שיש שם הגה ימני.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה אוריס החדשה. משווקת ביפן מהיום
טויוטה אוריס החדשה. משווקת ביפן מהיום
טויוטה אוריס, הגרסה היפנית
טויוטה אוריס, הגרסה היפנית
אוריס, תא הנוסעים באירופה
אוריס, תא הנוסעים באירופה
מומלצים