שתף קטע נבחר

זהירות: המובילים של איקאה

מובילים של איקאה דרשו מלקוחה שרכשה ארון תוספת של 35 שקלים על כל קומה מעל הקומה השלישית, למרות שבחוזה רשום במפורש כי מדובר ב-35 שקלים בסך הכל. שיטת מצליח מכה שוב. איקאה: רואים בחומרה רבה את השירות הלקוי

באחד מימי השבוע שעבר רכשה מ' ארון גדול באיקאה. למחרת היום הגיעו המובילים, ועמם הארון. עם כניסתם לבניין הם הודיעו לה, שהארון אינו נכנס למעלית, ולפיכך יהיה עליה לשלם תוספת מחיר על המחיר ששילמה ממילא עבור ההובלה (210 שקל). היות שמ' מתגוררת בקומה שישית, הודיעו לה המובילים כי על כל קומה מעל הקומה השלישית יהיה עליה לשלם 35 שקל, ובסך הכל – 105 שקל תוספת עבור העלאת הארון בחדר המדרגות.

 

מ' לא קיבלה את הדברים כפשוטם, אך המובילים התעקשו. לחיזוק טענותיהם הראו לה את הסעיף בטופס הזמנת ההובלה, שלדעתם מוכיח זאת. אלא שמ' גרסה, כי משמעות הכתוב שם היא כי בגין העלאה מעל קומה שלישית תשולם תוספת של 35 שקל, ותו לא.

 

כאן החלה הצגה שלמה של המובילים: "אני לא משקר אותך, זו הפרנסה שלי, ככה זה, אין לנו זמן לחכות פה עד שתתקשרי לממונים עלינו, יש לנו עבודה. למה שנשקר? זו הפרנסה שלנו". אלא שמ' לא איבדה את העשתונות, התקשרה לממונה עליהם, ואז התברר כי אכן התשלום הוא 35 שקלים ולא יותר.

 

המובילים המשיכו בהצגה, הפעם מול הממונה עליהם, תוך חילופי צעקות: "מה?! תשכח מזה, בשביל 35 שקל אני לא מעלה את זה!" אחר כך ירדו, וכעבור כמה דקות חזרו עם הארון. בין לבין הספיקה מ' לבדוק את טופס הזמנת ההובלה. שם מצאה, כי כתוב בפשטות: "לידיעתך: בעבור העלאת מוצרים מעבר לקומה ג' ללא מעלית תיגבה תוספת של 35 שקל".

 

כל הפרשה הזאת, בצירוף העובדה שהארון הגיע שבור לביתה, הובילו את מ' לטלפן לשירות הלקוחות של איקאה. שם, היא מספרת, כלל לא התרגשו מן העניין ואף לא חשבו להתנצל.

 

"המובילים של איקאה כנראה עובדים ב'שיטת מצליח'", מסכמת מ'. "ממני הם דרשו 70 שקל יותר ממה שהגיע. אם מכפילים זאת במספר ההובלות ביום שמבצע כל מוביל, מגיעים לסכומים לא מבוטלים". ועוד משהו: את 35 השקלים שילמה מ' למובילים במזומן. הם, מצידם, לא נתנו לה לא חשבונית ואפילו לא קבלה.

 

מ' מסבירה, כי בפני הצרכן הרוכש מוצרים באיקאה עומדות שתי אפשרויות הובלה: או הובלה עצמית, או הובלה באמצעות חברת ההובלה שאנשיה הביאו את הארון לביתה. על טופס הזמנת ההובלה ממנה מתנוסס הכיתוב "אור הלילך הפצות בע"מ שירות הובלה איקאה".

 

האם באיקאה מודעים לפרקטיקות מעין אלו שנוקטים המובילים? מדוע בעצם לא התרגשו באיקאה כאשר מ' התקשרה לשירות הלקוחות וסיפרה על ניסיונות המובילים לגבות ממנה סכומים שלא היתה חייבת לשלם?

 

על פני הדברים נראה, שלאיקאה יש אחריות להתנהלותם של המובילים, ויהיה הקשר המשפטי בינה לבינם אשר יהיה. הם פועלים מטעמה ובשמה. 

 

כך או אחרת, מ' כבר הודיעה כי כף רגלה לא תדרוך יותר באיקאה. לה זה הספיק.

 

איקאה: רואה בחומרה רבה את השירות הלקוי

מאיקאה נמסר בתגובה, כי "היא רואה בחומרה רבה את השירות הלקוי שהעניקה חברת ההובלות למ', ומתנצלת על אי הנעימות שנגרמה עקב התנהגותו של הנהג. איקאה מבטיחה כי תעשה כל שביכולתה על מנת למנוע הישנותם של מקרים דומים.

 

"תוספת הקומות אותה נדרשים הלקוחות לשלם עומדת על 35 שקלים בלבד, וצר לנו על כך שבמקרה זה דרש הנהג סכום אחר".

  

הכותבת היא עורכת דין המתמחה בנושאי צרכנות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים