אז מי בעצם הבוס הגדול?
לקראת סיומה של אחת השנים היותר-סוערות בעולם הרכב, אנחנו מנסים לעשות סדר. רגע, אז מאזדה שייכת לפורד, או אולי להיפך? מי בעצם הקים את יונדאי, ואיך קראו למתכנן החיפושית (רמז: לא אדולף היטלר). ובכלל, מי בעלי הבית של האמר, אלפא רומיאו, דייהטסו ופרארי ומתי נוסדה טויוטה? כל מה שרציתם לדעת, ועוד קצת
תעשיית הרכב עשירה בכל כך הרבה יצרניות ומותגים, שלפעמים אפילו אנחנו טובעים בכל המידע. לכן, לרגל סיומה של אחת השנים הסוערות בתעשייה העשירה הזו, החלטנו לעשות אחת ולתמיד סדר. מי שולט במי, מי הם עשרת הקונצרנים הגדולים בעולם ואיך קוראים למייסד שלהם, מתי הפכה סיטרואן לחלק מפיז'ו, מי הקים את הונדה ואיזו יצרנית קטנה "מאיימת" לרכוש את קונצרן הרכב הרביעי בגודלו בעולם. בקיצור, כל מה שרציתם לדעת על הבסיס הרחב של תעשיית הרכב העולמית, ולא היה לכם את מי לשאול. "גזרו ושמרו" לא עובד כאן כמובן, אז נלך על "הוסיפו למועדפים". תיהנו:
עושים סדר בבלגן
_a.jpg)
מאזדה. חלק מפורד מאז 1996
צילום: רועי צוקרמן
_a.jpg)
אודי, לבית פולקסווגן
_a.jpg)
דייהטסו. 51% בבעלות טויוטה

רובר. השם עבר לפורד
צילום: רועי צוקרמן
_a.jpg)
פורשה. מחזיקה בפולקסווגן
_a.jpg)
דודג'. של קרייזלר מאז 1928
צילום: רועי צוקרמן
_a.jpg)
סיטרואן. הצטרפה לפיז'ו ב-1976
מומלצים